מחירה של היהירות הישראלית. מאת: אלי אבוחצרה


מסלול ההתנגשות הבלתי נמנע על אדמת סוריה שהצבאות של מדינת ישראל ואירן נמצאות בו בימים אלה, נכפה על תושבי מדינת ישראל בשל היהירות שהפגינו חכמי מדינת היהודים במהלך מלחמת האזרחים שפרצה בסוריה בשנת 2011.
אילוסטרציה
המלחמה הארורה הזאת, שהתרחשה בחלקה על גבולה הצפוני של מדינת ישראל, גבתה את חייהם של מאות אלפי סורים בשל רצונו של נשיא אכזר לשמור על בני עמו העלאוויים וגם סיבכה את מדינת ישראל במאבק איתנים עם מעצמה אזורית שהתנחלה עם צבאה מתחת לאף של מצביאי צבא הגנה לישראל.

מדינת ישראל ומנהיגיה, בהחלטה לא מושכלת וחסרת אחריות, החליטו שלא להתערב בנעשה במלחמה שמתנהלת צפונית לגבול עם ישראל והסתפקו במתן עזרה רפואית לפצועים שהגיעו לקרבת הגבול ובכך בעצם פתחו את הדלת לכניסתה של אירן השיעית לתוך סוריה.

צריך להבין, בסוריה חיים למעלה מעשרים ושניים מיליון תושבים כאשר עשרים מיליון מהם, שמאמינים בזרם האסלם הסוני, נשלטים ע"י שני מיליון תושבים ששייכים לפלג העלאווי באסלם. הזרם העלאווי באסלם, קרוב יותר באמונתו לזרם השיעי באסלם שמאמיניו הם שנואי נפשם של המאמינים הסונים. השלטון של המיעוט העאלווי ברוב הסוני בסוריה, החל בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת לאחר ההפיכה של מפלגת הבע'ת שאותה הנהיג אביו של באשר אסד, חאפז אסד.

בשנת 2011, עם בואו של "האביב הערבי" שהביא אתו גל הפיכות במדינות ערב, החל הרוב הסוני בסוריה שמאס בשלטון העאלווי הרודני והאכזר בניסיון לבצע הפיכה ולהשתלט על המדינה. באשר אסד, הנשיא הסורי שמנהיג את המיעוט העאלווי, הבין מהר מאוד שאם הוא יפסיד במערכה הזאת, הוא וכל בני עמו יובלו כצאן לטבח ובשל כך הוא הפעיל את צבאו שמושתת כולו על בני העדה העלאווית, בצורה אכזרית וכואבת כנגד הרוב הסוני שקם על בני עמו.

הצבא העלאווי הסדיר של אסד, הפעיל אכזריות רבה בניסיון לדכא את המרד וגרם למאות אלפי קורבנות בקרב המורדים הסונים ובשל כך הקים עליו את אומות העולם. בלחץ העולם, נאלץ צבאו של אסד לטפל במורדים בכפפות של 'משי' ובשל כך הוא נחל כישלונות רבים בשדה הקרב שגרמו לביתורה של סוריה ולהקמת ארגון הטרור הסוני קיצוני דע"ש. כדי לא להפסיד את המלחמה וכדי שבני עמו לא יובלו כצאן לטבח, פנה הנשיא אסד לבקש את עזרתם של מנהיגי אירן שמפקדים על הצבא השיעי הגדול באזור ואלה קפצו על המציאה כמוצאי שלל רב.


מנהיגי הצבא האירני, ראו בבקשה של הנשיא הסורי הזדמנות פז ליצור עבור צבאם רצף טריטוריאלי יבשתי שיעבור דרך עיראק וסוריה לגבולה הצפוני של מדינת היהודים. על פי תפיסתם של המנהיגים האירנים, התבססות הצבא שלהם בגבול הצפוני של מדינת ישראל, במקביל להתבססות הצבאית שלהם בתימן הסונית שמושבה בחלק הדרום מערבי של חצי האי ערב ונשלטת ע"י מיעוט שיעי, תעניק להם אחיזת מלקחיים על מדינת היהודים בצפון ועל סעודיה, מנהיגת העולם הסוני שמושבה בחצי האי ערב וחולקת גבול ארוך עם תימן, בדרום. 

כדי ליישם את תכניתם, הפעילו מנהיגי אירן בתחילה את החיזבאללה מלבנון ולאט לאט הם התחילו להכניס כוחות ונשק שוברי שוויון של משמרות המהפכה לתוך תחומי סוריה במסווה של לחימה בטרוריסטים של דע"ש. בנוסף, הפעילו המנהיגים של אירן את השפעתם על הנשיא הסורי כדי שיאפשר את כניסתם של הכוחות הרוסים למערכה תוך התבססות צבאית רחבת היקף באזור והשאר הוא היסטוריה בגרוש...

אפקט הדומינו הזה, שיצר את מסלול ההתנגשות הבלתי נמנע בין צה"ל לצבא האירני, היה יכול להימנע אם חכמי החלם של צבא הגנה לישראל לא היו מתעסקים בניפוח ומיתוג אצילות הנפש האישית שלהם אצל האנטישמים האירופים והיו מתרכזים בחוכמת הרחוב הפשוטה שאומרת, 'תשמור על אויב שאתה מכיר אותו והוא מכיר אותך' כי אף פעם לא תדע מה יבוא במקומו. אם מצביאי הצבא הישראלי והמנהיגים הפוליטיים במדינת ישראל היו מתערבים במלחמת האזרחים בסוריה ושומרים על שלטונו של באשר אסד, אז כניסתם של הצבאות האירניים והרוסים למרחב הסורי הייתה נמנעת ואולי מדינת ישראל הייתה זוכה לעוד ארבעים וחמש שנים של שקט ורוגע שאפיינו את גבולה של מדינת ישראל עם סוריה מאז שנת 1973.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

"מי אתם בכלל!! אני לא צריך אתכם!!"כך צעק אריה טל לעבר שני הסגנים שלו במהלך אירוע פרטי.הרקע: אי זימונם של השניים לישיבת עבודה שהתנהלה במסעדת יוקרה...