שני פלסטינים שוהים בלתי חוקיים שאחד מהם הוא בעל עבר עם עבירות ביטחוניות חמורות ביותר, נעצרו בטירת כרמל בזכות תושייתו של הפקח העירוני עידן עזרא.

כך עולה ממכתב תודה והערכה ששיגר רב פקד שקליאר אנטולי שמופקד על מחלקת חקירות ומודיעין בתחנת טירת כרמל לראש העיר אריה טל. עידן עזרא: "אני לא מרגיש גיבור כי אני בסה"כ עשיתי את מה שכל אזרח במדינה מחויב לעשות בזמן שהוא מבחין בסכנה שמתרחשת על אזרחים". מאת:אלי אבוחצרה
                            הפקח עידן עזרא והסניף של "פרש-מארקט" שבו נעצרו שני השוהים הבלתי חוקיים.

ביום שלישי שעבר (25/03), לאחר שסיים את המשמרת שלו באגף הפיקוח בעיריית טירת כרמל, ערך הפקח העירוני עידן עזרא קניות בסניף המקומי של "פרש-מארקט". במהלך הסיור בין דוכני המכירה, הבחין הפקח הנמרץ בשני בני מיעוטים שנראו בעיניו חשודים. למרות שהוא כבר סיים את המשמרת שלו, החליט הפקח לעכב את שני החשודים תוך כדי שהוא מזמין במקביל את שוטרי התחנה בטירת כרמל.
בדיקת הנתונים של שני המעוכבים ע"י שוטרי הניידת שהגיעו מתחנת טירת כרמל, העלתה כי השניים הם שוהים בלתי חוקיים כאשר לאחד מהם יש בעברו עבירות ביטחוניות חמורות שכוללות הנחת מטעני חבלה וחברות בארגון טרור. השניים נעצרו ע"י כוחות הביטחון, הש"בח עם העבר הנקי גורש אל הרשות הפלסטינית ואילו כנגד הש"בח בעל העבר של עבירות ביטחוניות הוגש כתב אישום והוא נעצר עד תום ההליכים נגדו.    
"יש לציין שהפקח עידן עזרא פעל בנחישות וביוזמה יוצאת דופן וזאת למרות שהיה לבד ולא במסגרת העבודה" כתב רפ"ק שקליאר אנטולי, קצין החקירות והמודיעין של תחנת טירת כרמל במכתב התודה ששיגר לראש העיר אריה טל והוסיף: "בזכות תושייתו של הפקח עידן עזרא, נעצרו שני החשודים".
האירוע הזה מעלה שאלות קשות הנוגעות לביטחון התושבים של העיר טירת כרמל. מה עשו השניים במרכז קניות הומה אדם ולמה דווקא בטירת כרמל? האם השניים עבדו באחד מבתי העסק בעיר או באחד מאתרי הבנייה הרבים שפזורים בטירת כרמל ואם כן אז מי המעסיק שמכניס תחת קורת הגג שלו בניגוד לחוק שני שוהים בלתי חוקיים שאחד מהם לפחות היה חבר בארגון טרור כשהוא מסכן אלפים מתושבי טירת כרמל וביניהם נשים וילדים? האם המשטרה פתחה בחקירה לשם איתור המעסיק ואם היה כזה האם נפתחה נגדו חקירה? כל הניסיונות לקבל תשובות על השאלות החשובות האלה לא צלחו ולא עלו יפה וזאת בלשון המעטה. גם דוברות מחוז חוף, לא ידעה לספר על סיבת הימצאותם של השניים בטירת כרמל ומסרה כי לא נפתחה חקירה נגד אף מעסיק בעניין הזה. מהדוברות אישרו את דבר מעצרם של שני השוהים הבלתי חוקיים בטירת כרמל בשבוע שעבר אך סירבו להתייחס לעברם הביטחוני של השניים והסכימו לומר רק כי אחד מהם הועבר לשטח הרשות הפלסטינית ואילו כנגד השני הוגש כתב אישום והוא נעצר עד תום ההליכים.

הפקח עידן עזרא: "אני גאה להיות זה שאולי מנע אירוע ביטחוני שהיה יכול לפגוע בשערה משערות ראשו של אחד מתושבי המדינה בכלל ותושבי טירת כרמל בפרט. אני לא מרגיש גיבור כי אני בסה"כ עשיתי את מה שכל אזרח במדינה מחויב לעשות בזמן שהוא מבחין בסכנה שמתרחשת על אזרחים".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?