מפגש הכשרה למתנדבי זה"ב בגן בטירת כרמל נערך השבוע. מאת: אלי אבוחצרה

במסגרת הניסיון להעניק למתנדבי התוכנית 'זה"ב בגן' בטירת כרמל, כלים שירחיבו עבורם את המידע שיסייע להם לתפקד טוב יותר בתחום ההתנדבות שלהם, התקיים השבוע מפגש הכשרה חודשי, שעסק בנושא 'חשיבה חיובית'. תוכנית המתנדבים 'זה"ב בגן', מופעלת  באמצעות היחידה להתנדבות במחלקה לשירותים חברתיים בשיתוף עם תכנית עיר ללא אלימות של המשרד לביטחון פנים, המחלקה לחינוך - מדור גנים, מתנ"ס טירת כרמל ועמותת אור ירוק ותפקיד המתנדבים הוא להטמיע בקרב הילדים בגל הרך את נושא הבטיחות בדרכים.
צילום" יח"צ
במהלך המפגש, שאותו הנחתה הפסיכולוגית שרית מרדכי, שעובדת כרכזת תחום הגיל הרך בשירות הפסיכולוגי-חינוכי בטירת כרמל, למדו המתנדבים מודל התנהגותי שמתאר את התהליך המתרחש בתוך האדם מרגע חשיפתו לאירוע ועד לתגובה שלו לאותו האירוע. הפירוש שהאדם יבחר לאותו אירוע ישפיע על האופן שבו הוא ירגיש ויפעל באותו אירוע.
במהלך המפגש, חודדו גם המסרים שהמתנדבים אמורים להעביר לילדי הגנים ודרכם למשפחות בנושא הבטיחות בדרכים שמבוססים על האמירות 'אל תהיה צודק, תהיה חכם' 'סופרים עד 10 לפני שמגיבים' ומחכים לתורנו ומכבדים את מי שלצדנו. בנוסף, מוענקים לילדים הרכים גם מסרים חשובים כמו שמירה על כבוד האדם והפגנת סובלנות לאחר ובכלל.
 בסוף המפגש סיפרה אחת המתנדבות: "אני מלאת שמחה מהחיבה שאני מקבלת כשאני מגיעה לגן. התלמידים הרכים צמאים לספר לי איך שיתפו את הוריהם בכללי הזהירות בדרכים שלמדו איתי ואני נהנית לבלות איתם בגן אפילו יותר ממסגרת השעות לה התחייבתי".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

"מי אתם בכלל!! אני לא צריך אתכם!!"כך צעק אריה טל לעבר שני הסגנים שלו במהלך אירוע פרטי.הרקע: אי זימונם של השניים לישיבת עבודה שהתנהלה במסעדת יוקרה...