גלגל החיים והאורחים שלו...מוקדש לידידי מיכאל כהן

החיים הם גלגל ענק שמארח את בני האדם... פעם אנחנו למטה ופעם אנחנו למעלה והכל תלוי בסוג האורחים שאנו פוגשים בגלגל החיים.
כל מי שעסק בעבודה עם ציבור יודע שבני האדם הם יצורים מורכבים ועלומים. חלקם נולדו כדי להרוס וחלקם חיים כדי לבנות. בעבודתי בעבר כנהג מונית, נתקלתי גם בהורסים וגם בבונים. לא אחת מצאתי את עצמי בסיטואציה שבה מצב הרוח שלי וגם החיים שלי עצמם, היו תלויים בסוג האנשים שנסעו איתי במונית וכאלה היו שני המקרים שאעלה בפניכם עכשיו.
המקרה הראשון קרה לפני כשלוש שנים עת נסעתי לי לאיטי ברחוב העצמאות בחיפה. השעה הייתה תשע בערב ואני הייתי עייף מיום העבודה הארוך. במוחי עברה המחשבה לסגור את המונית וללכת הביתה. בסוף רחוב העצמאות, עצר אותי בחור צעיר ושאל אם אני יכול לקחת אותו לקריית ים. אמרתי שכן. קבענו את מחיר הנסיעה והוא נכנס למונית. איך שהוא התיישב הוא שאל אם אני יכול לקחת אותו קודם כול לחזן שווארמה כדי לקנות מנה לאשתו ההרה שנשארה רעבה בבית. "אין בעיה, בכיף" אמרתי. הגענו לחזן ואני עם הפנים של המונית לכיוון טירה, הבחור ירד וחזר אחרי שתי דקות. "תשמע" הוא אמר.."יש לי מאתיים שקל ואין למוכר עודף, תן לי חמישים שקל ואני ישלם לך על הכול בסוף הנסיעה.." נתתי לו שטר של חמישים שקל. "בינתיים תעשה פרסה ברמזור עד שאני יסיים לקנות ואני יחכה לך בצד שני של הכביש" אמר הצעיר ואני בתמימותי לא חשדתי בכלום. נסעתי לרמזור ועשיתי פרסה...עד היום אני מחכה לבחור הצעיר שיחזור מהשווארמה. גם הנסיעה הלכה וגם החמישים שקל נעלמו. את תחושת ההשפלה על כך שמישהו עקץ אותי בקלות כזו, סחבתי למשך תקופה לא קצרה אבל, הבחור נשכח ונעלם מחיי מהר.
המקרה השני אירע לפני כשנתיים. הייתי בתחנת המוניות בקניון חיפה וכאשר הגיע תורי נשלחתי ע"י הסדרן ל למרכז הקניות של "קסטרא" לנסיעה קצרה. כאשר הגעתי למקום עלתה למונית בחורה צעירה וביישנית. "לאן את צריכה" שאלתי. "אני צריכה להגיע לכרמל צרפתי" אמרה בחיוך מבויש. בדרך התחלנו לשוחח והיא סיפרה לי שהיא עובדת בחנות לממכר שוקולד איכותי. שאלתי אותה אם היא גרה בכרמל צרפתי והיא אמרה שלא. " אני לומדת שם במכללה פעמיים בשבוע". "מה את לומדת?" התעקשתי לדעת עליה יותר ממה שהיא רצתה לספר. " אני לומדת להיות שוקולטייר" אמרה וחייכה חיוך מתוק. "מה זה שוקולטייר?" שאלתי בסקרנות. "שוקולטייר זה אדם שמתמחה בייצור שוקולד" אמרה והמשיכה לחייך את אותו חיוך מתוק. שתקתי למשך שתי שניות ואז היא שאלה אם אני אהיה מוכן להסיע אותה באופן קבוע פעמיים בשבוע ללימודים. "בשמחה" אמרתי והושטתי לה את כרטיס הביקור שלי. מאז, בכל פעם שהסעתי אותה שוחחנו ארוכות והיא סיפרה לי המון על עצמה ועל הילדה הקטנה שלה. בפעם האחרונה שהסעתי אותה היא נכנסה עם שקית איכותית למונית. כבר בתחילת הנסיעה היא הגישה לי את השקית ואמרה "זה בשבילך". "מה זה?" שאלתי. "תפתח ותראה" אמרה ועיניה הבריקו. עצרתי את המונית ופתחתי את השקית. סוגי השוקולד שראיתי בתוך השקית היו מעולם אחר ואני אישית לא נתקלתי מעולם במראה מדהים שכזה בשוקולד. כל השוקולדים היו עטופים וקשורים בסרטים צבעוניים מרהיבים. "יש סיבה מיוחדת למתנה הזאת?" שאלתי בנימוס. "לא" היא אמרה. " אני יודעת ששוקולד עושה טוב לבני האדם ואני אוהבת לעשות טוב". אמרתי תודה. האמת שאנה צדקה (קוראים לה אנה), מצב הרוח שלי השתפר פלאים גם בגלל טעמו של השוקולד וגם בגלל העובדה שהיא חשבה עלי כבן אדם ולא רק כנהג המונית שלה. והלקח הוא...כמו שלא כל האצבעות שוות, כך אין בני האדם דומים ואל לנו לשפוט את עולמנו על פי התנהגותו של אדם כזה או אחר.
מיכאל ידידי, הפוליטיקה בכלל והפוליטיקה המקומית בפרט, בדרכה שלה...משמשת מראה של אותו גלגל חיים, שבו הפוליטיקאים הם אורחים בגלגל החיים שלנו. הטובים והראויים שביניהם, ישאירו עלינו רושם עז וילוו אותנו כמעט כול חיינו והגרועים והלא ראויים שביניהם, ישאירו עלינו רושם רע וייעלמו מחיינו ממש כלא היו, למרות תחושת העלבון והפגיעה. לכן ידידי היקר, אל לך להרגיש רע מהאנשים האלה שפגעו בך (ואני לא מתכוון למי שהדיח אותך בפועל), הם עוקצים בכול חמש שנים חיילים (פעילים פוליטייים)אחרים שנקראים בדרכם והם משולים לאותו נרקומן שעוקץ בכל פעם את הפראייר התורן שנופל ברשתו. לצערי, על כך גאוותם של האנשים האלה ולשמחתי, זוהי עדיין תעודת העניות של כולנו, כחברה.
בברכת חג שמח לך מיכאל ולכל תושבי טירת כרמל ועם ישראל.
מאת: אלי אבוחצרה

תגובות

  1. אלי,

    חג פסח שמח.

    מדוע אתה לא מדווח את כל האמת לתושבים בעיר? ממתי מיכאל כהן הוא שה תמים? למה אתה לא מספר לתושבים בעיר את העובדות הבאות:
    1. מיכאל כהן הועסק בעבר כעובד עירייה
    2. מיכאל כהן פוטר מעבודתו כעובד עירייה, לאחר שהתגלה שעבד במקביל כנהג מונית.
    3. מי שפיטר בזמנו את מיכאל כהן היה אריה טל, והוא עשה את זה כי לא הייתה לו ברירה! כי מיכאל כהן (אחרי שאריה סידר לו עבודה) ניסה לעבוד על כולם!
    4. מיכאל כהן רוצה רק לעזור לעיר? שיעבוד בהתנדבות! מה קרה?

    הפטריוט של טל

    השבמחק
  2. לאלי החופר
    הפיטורים של מיכאל כהן הם בסך הכל עוד צד בסכסוך המכוער בן אריה טל לאריה פרג'ון מיכאל נפל קורבן בן שתי המגעילים האלה דווקה מיכאל הוא בחור טוב ןחבל שהוא נפל על שתי המכורועים האלה
    מיכאל הוא של כולנו

    השבמחק
  3. לאלי שלום
    הסיפור שסיפרת ממש יפה ויש מה ללמוד ממנו רק חבל שאתה מכער את הכול עם ההקשרים הפוליטים שאתה מכניס תנסה להגמל מההרגל המגונה הזה פוליטיקה זה לא הכל בחיים
    אחד שאוהב לקרוא אותך

    השבמחק
  4. לאלי
    אתה לא יודע כמה אתה טואה כשאתנ משבה את הפוליטיקאים לנרקומנים הם יותר זונות מנרקומנים
    אחד שמבין

    השבמחק
  5. לפטריוט של אריה טל
    עדיף להיות זונה של נרקומן ולא פטריוט של רמאי ונוכל ואם ממש בא לך ללכלך על מישהו אז תסתכל על הסביבה הקרובה אליך ותמצא הרבה פיגורות שגם מקבלים משכורת בעירייה וגם דופקים (שוחטים, שודדים, חומסים, גוזלים, גונבים) את הקופה הציבורית וזאת לידיעתך עבודה ממש קשה ומאומצת.
    הפטריוט של מיכאל כהן

    השבמחק
  6. לאלי שלום
    אני לא מבין למה אתה נותן במה לכל מנבלי הפה האלה מה עוזרות לחינוך של הילדים שלנו מילים זונה או נרקומנים יש לך יכולת לסנן את התגובות הלא ראויות ואני מבקש שתעשה את זה ותחסוך מאיתנו את המקללים הסדרתיים תודה.
    תושבים למען טירת כרמל

    השבמחק
  7. אנונימי אומר :
    לא הבנתי את ההקשר בין מיכאל כהן לסיפורים הללו.
    ברור שהעולם גלגל, אך מה הקשר בין הנוסעת למיכאל ?
    מה הקשר בין סוחט השווארמה למיכאל ?
    כולנו וגשים ביום יום אנשים כאלה ואחרים, מה הקשר ?
    הנוסעת היתה נחמדה אליך וכבדה אותך בשוקלד, מה הקשר
    בין זה לגלגל החיים ?
    לפני כן היא התייחסה אליך לא יפה עד שלפתע פגשתה אותה במקרה ואז נוצרה סיטואציה אחרת ?
    עד היום פגשתה את האיש שברח לך עם השווארמה והכסף ?
    לא, אז היכן הקשר לגלגל ?
    אם יש לך אתר בו אתה מנסה לחוות דיעה אז עם כל הכבוד תעשה הקשרים נכונים ונבונים ולא סתם תספר על מקרה שקרה לך ותייחס אותו לגלגל או למיכאל.
    ולידיעתך : העולם גלגל ועוד איך גלגל, וכל שמזיק לזולת יבוא יומו.
    העולם סובב על צירו והכל חוזר בבומרנג.
    פעם למעלה ואח"כ כל הזמן למטה.

    השבמחק
  8. לאנונימי האחרון
    מהקריאה של התגובה שלך אני למד שלא ממש הבנת את המאמר על גלגל החיים ובטח שגם לא הבנת את מוסר ההשכל שלו. אני אנסה לפשט את המאמר בשבילך כדי שתבין יותר טוב את ההקשר למיכאל כהן. הסיפור הראשון מספר על נוסע (נרקומן) שניצל את התמימות שלי ובעיקר את האימון שנתתי בו, כדי לסחוט (לגנוב)ממני חמישים שקל. אותו הנוסע (נרקומן),משול בעיניי לפחות, לאותו פוליטיקאי שמשיג את כהונת ראש העיר, ע"י רמייה והטעייה של אנשים תמימים כדוגמת מיכאל כהן. הסיפור על הבחורה שנתנה לי שוקולד ללא שום כוונת רווח או אינטרס, בא להגיד שלמרות שהעולם שלנו מלא באיטרסנטים רמאים, יש בו גם אנשים טובים שעושים מעשים טובים מבלי שיהיו להם כוונות נסתרות. והקשר של כל זה למיכאל כהן, מסתכם בצורך שלי להאיר את עיניו של מיכאל כדי להגיד לו: "מי שצריך להתבייש או להרגיש רע זה לא אתה ידידי היקר, מי שצריך להתבייש, זה אלה שהקריירה שלהם ובעיקר החיים שלהם בנויים על שקר ורמייה והם צריכים לדעת שהחיים הם גלגל ענק שבו פעם אנחנו למעלה ופעם אנחנו למטה".
    אלי אבוחצרה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?