דבר ראש העיר



הרבה חששות ליוו אותי לפני הריאיון עם ראש העיר אריה טל. כמעט ארבע שנים עברו מאז ביקרתי בפעם האחרונה בלשכתו ולא ידעתי לקראת מה אני הולך. בארבע השנים שבהן היה בי כעס גדול על האיש אבל גם ובעיקר, הכעס שלי היה על המדיניות מסרסת התקשורת המקומית שהוא הוביל באמצעות הדובר שלו מוריס אסייג, מה שיצר נתק מוחלט ביני לבין אנשי לשכת ראש העיר. הכעס וגם הנתק בעקבותיו, נוצרו בעקבות שיחה קשה שהתקיימה במשרדו של הדובר מוריס אסייג, רגע לפני שהעיתון הראשון שלי בשנת 2009 יצא לאור תוך כדי שהוא נותן במה חופשית לראש האופוזיציה אריה פרג'ון. המילים שנאמרו בשיחה גם מצידי וגם מצידו של הדובר, היו קשות לכל אדם ובוודאי למי שעוסק בתקשורת. בעקבות השיחה ההיא והנתק שנוצר בעקבותיה, התחלתי בכתיבה קשה ובלתי מתפשרת כנגד ראש העיר וזרועותיו בעירייה ומצד שני, "זכיתי" אני וכל מה שאני מייצג להתעלמות כמעט גורפת של ראש העיר ואנשי לשכתו. ארבע שנים אחרי, במחשבה יותר בוגרת וראיית טובתה של טירת כרמל לנגד עיניי, החלטתי לשלב עם ההודעה לדובר מוריס אסייג על פתיחתו של עיתון חדש בעיר, גם הצעה לפתיחת דף חדש ביני לבין ראש העיר ואנשי לשכתו. להפתעתי, מוריס אסייג שמח על היוזמה והזמין אותי מייד לשיחה במשרדו. בשיחה עם הדובר, מצאתי פתיחות יתירה לתקשורת חופשית שבה תינתן אפשרות לכל גווני האוכלוסייה להתבטא ולהעלות רעיונות, במה חופשית לאנשי ציבור מהאופוזיציה וביקורת עניינית. אני מצידי התחייבתי והבטחתי לכתוב כתיבה מתונה יותר שמתחשבת בכלל הצרכים ובכלל ההיבטים של העיר טירת כרמל והעומד בראשה.
עם ההבנות החשובות האלה, הגעתי ללשכתו של ראש העיר אריה טל כמה ימים אחרי, כדי לראיין אותו ריאיון מקיף וכולל על פעילותו בארבע השנים האחרונות למען העיר טירת כרמל. ראש העיר קיבל אותי בסבר פנים יפות ובחיוך גדול דבר שהעיד (כך לפחות אני מבין) שגם הוא השאיר את המשקעים בינינו מאחור. כבר בתחילת השיחה ורגע אחרי שסיימתי לשאול על ההיערכות שלו ושל מערכות העירייה, לצפי בגידול האוכלוסייה בטירת כרמל, הבחנתי בלהיטות שנכנסת בו ברגע שנושא הבניה בעיר עולה לפניו. "אני ראיתי את הנולד כבר בתחילת הקדנציה הראשונה שלי כראש עיר" הצהיר בפניי ראש העיר כאילו חיכה לשחרר את מה שעל לבו והוסיף: "כבר אז טירת כרמל סבלה ממחסור חמור בשטחים לבניה עתידית, דבר שהיה גורם לעיקוב חמור בהתפתחות של העיר והאוכלוסייה שלה. בעקבות בקשה שלי בשנת 95 לוועדת הגבולות של משרד הפנים, בקשה שלוותה בתוכנית מסודרת, אישר שר הפנים דאז חיים רמון, את הרחבת גבולותיה של העיר טירת כרמל לצורך בניית שכונות מגורים ושטחי מסחר. ההרחבה המבורכת הזאת שאושרה בזכות התוכנית שהגשתי, העניקה לטירת כרמל שטחים שכללו את כל השטח שממערב לרחוב האצ"ל ומצפון לרחוב ז'בוטינסקי ועד לכביש מס' 4, באזור שנקרא "גלי כרמל" ושהתוכניות שלו כבר קיבלו את אישור תב"ע (תוכנית בניין ערים).  ומה מתוכן להיבנות שם עבור תושבי העיר? אני שואל את אריה טל. "ובכן" אומר ראש העיר בחיוך גדול וממשיך: "באזור גלי כרמל מתוכננות להיבנות כ-1.600 יחידות דיור, שני בתי ספר יסודיים חדשים שיתנו מענה לכ-1800 תלמידים ו-30.000 מטר מרובע של שטחי מסחר ותעשייה שיגיעו עד לגבול עם גן נחום בכניסה הצפונית.  שטחי המסחר  יכללו גם מתקני ספורט משוכללים ומרכז תרבות מודרני ואיכותי. בנוסף, אישור ההרחבה משנת 95 העניק לטירת כרמל גם את השטח שמדרום לרחוב ז'בוטינסקי ועד לגבול הצפון מערבי של הבסיס הצבאי שנמצא מדרום לעיר. באזור שמדרום לרחוב ז'בוטינסקי (הצד המערבי של הרחובות כלניות, וייצמן, גיורא וחלק מרח' רזיאל) ושהיה שייך בעבר למועצה אזורית חוף כרמל והיום שייך לטירת כרמל,  יש תוכנית לבניית 2000 יחידות דיור והקצאה של מאה אלף מטר מרובע שישווקו כשטחי מסחר ותעשייה ויכללו בתוכם גם מגרש כדורגל מודרני ואיכותי לטובת אוהבי הכדורגל בטירת כרמל". ברגע הזה נאלצתי לקטוע את רצף ההתלהבות של ראש העיר לספר על הבנייה המבורכת כדי שאני וגם אתם נבין מה התכלית של כל זה, ואז שאלתי את ראש העיר על השילוב של מערכת החינוך העירונית בתוך כל מסת הבניה הזאת? "אני רואה בשילוב ובקידום מערכת החינוך העירונית בתהליך הבניה ראש וראשון לדאגותיי" אומר ראש העיר בנימה רצינית ובלתי משמעת לשתי פנים ומוסיף: "אני מתכוון לעשות מהלך היסטורי ולהפריד את חטיבת הביניים של ביה"ס המקיף שפמן מהמסגרת השש שנתית ולשלב אותה כיחידה עצמאית באחד מבתי הספר החדשים שייבנו בעתיד. בנוסף, ביה"ס התיכון "אריאל" יישאר בינתיים במסגרת השש שנתית שלו אולם הוא וביה"ס היסודי "יגאל אלון" יזכו להרחבה משמעותית בשנים הקרובות". ומה עם קו המתח העליון שחוצה את העיר ממערב ויושב כעורק ראשי מקולקל בלב לבה של הבניה החדשה? אני שואל את ראש העיר תוך כדי שאני שוב קוטע את שטף דיבורו. "ראה" אומר ראש העיר בנימה רצינית משהו: " אריה פרג'ון ניסה במהלך כול הקדנציה שלו להטמין  את קו המתח העליון ממערב לטירת כרמל, כדי לשחרר את תוכניות הבניה מהפלונטר ולא הצליח. למזלי, כבר בתחילת הקדנציה שלי פניתי לראש הממשלה ביבי נתניהו וביקשתי את עזרתו בנושא והוא בתגובה הקים את הוועדה להורדת חסמים בראשותו של מנכ"ל ראש הממשלה אייל גבאי, שהציג את הנושא בפני כול שרי הממשלה הנוגעים בדבר. מסקנתם הייתה שכדי שהם ישקיעו את הסכומים האדירים שנדרשים להטמנת קו המתח העליון, צריך קודם כל לנסות ולשווק ארבע מאות יחידות דיור באזור שאנחנו מבקשים לבנות ואם יהיה ביקוש לדירות האלה אז תהיה הצדקה להמשך התוכנית להטמנה. כאשר חברי הוועדה ראו שארבע מאות יחידות הדיור שהוצעו למכירה נחטפו כמו לחמניות טריות, החליטו חברי הוועדה להשלים את הטמנת הקו בהחלטת ממשלה. לאחר ההחלטה הועברו שבעה מליון ₪ לחברת חשמל לצורך תכנון ההטמנה ובזמן הזה בינתיים נצבר עוד כסף מרכישת יחידות הדיור לטובת פרויקט ההטמנה. אני גם סומך על האפשרות שיש לי לפנות לבג"ץ במקרה והממשלה לא תעמוד בהתחייבויות שלה לעיר טירת כרמל". ומה הבשורה שלך אדוני,לרוכשי הדירות? "בעיקרון, הבשורה שלי לציבור רוכשי הדירות במערב העיר היא שהכול מתנהל על פי התוכניות ואנחנו מגובים ע"י החלטת ממשלה כך שאין להם מה לדאוג בעניין הטמנת קו המתח העליון במערב העיר". מספר ניסיונות שלי לגרום לראש העיר אריה טל להתחייב אישית לתאריך שבו קו המתח העליון יוטמן עלו בתוהו ומכאן הדרך לשאלה הבאה שעסקה בנוגע לשיפור המראה והתדמית של השכונות הדרומיות של העיר טירת כרמל הייתה קצרה. "קיימת כבר תוכנית פינוי בינוי לשכונת גיורא שמתעכבת בגלל אי הסכמות בין הדיירים ליזמים והעדר רווחיות כדאית" אומר לנו ראש העיר ששמח על ההזדמנות לצאת מהפלונטר ששמו קו המתח העליון ומוסיף: . "בחישוב כלכלי שנעשה ע"י היזמים, התברר שבפרויקט כזה בעיר כמו טירת כרמל, יאלצו היזמים לבנות חמש דירות על כול דירה שהם יידרשו לתת לדיירים המפונים. הפיתרון הזה שנובע מהצורך לשלב גם רווחיות ליזמים, מחייב אישורים לבנייה בגובה רב, דבר שיהפוך את שכונת גיורא לשכונה של גורדי שחקים. בתקווה שהפרויקט יצא לדרך, אני מוביל בימים אלה הצעה לשלטון המרכזי דרך המרכז לשלטון מקומי, שתעניק לתושבי העיר רק שלושים אחוז מהדירות האמורות במחיר אטרקטיבי ושבעים אחוזים מהדירות יוצעו לתושבי חוץ שייהנו ממענק של מאה אלף ₪ מהמדינה ובזיכוי של אותו הסכום מהמשכנתה אם הם יקנו בתים בשכונות הדרומיות ויישארו לגור בהם לפחות שבע שנים. כך אני מקווה, נוכל לאכלס ולחזק את השכונות הדרומיות של העיר, שסובלות מבריחה של צעירים.
הצפי בגידול האוכלוסייה מחייב היערכות בהתאם. האם אתה אדוני, מתכוון לפעול למען הקמת חדר מיון קדמי בטירת כרמל שייתן מענה גם לאותם אלפים שמתעתדים לבוא ולגור בטירת כרמל? ובנוסף, קיבלתי לא מעט תלונות על העובדה שהאמבולנס המקומי מקפל את מרכולתו בשעה 23:00 וסוגר את הבאסטה עד הבוקר. האם נכון הדבר ואם כן למה זה קורה?
"קודם אענה על השאלה הראשונה שלך. הקמת חדר מיון קדמי בטירת כרמל אינה תלויה רק בי" אומר ראש העיר ומוסיף: ההקמה תלויה גם בהסכמתם של משרדי הממשלה הנוגעים בדבר ואלה מתנים את ההסכמה הזאת בעמידה בסטנדרטים שטירת כרמל אינה עומדת בהם. אחד הסטנדרטים האלה הוא המרחק של העיר מחדר המיון הקרוב ביותר ואנחנו לא כל-כך רחוקים מחדרי המיון שהעיר חיפה מעמידה לרשותנו. ולמרות זאת, אני פועל להקמת מכון רנטגן עבור תושבי העיר בקופת חולים סניף מערב דבר שיקל על התושבים שנאלצים היום לנסוע לחיפה כדי לבצע צילום רנטגן ובנוסף, אני נמצא בהליכים מתקדמים עם משרד הבריאות להבאת ניידת נט"ן שתהיה בכוננות של 24 שעות ביממה בטירת כרמל ותתן מענה למקרים הדחופים ביותר. אני חושב שאם נצליח להעמיד לרשות התושבים ניידת טיפול נמרץ מסביב לשעון, כל עניין חדר המיון הקדמי. יהיה מיותר. בעניין האמבולנס, בדיקות שערכנו הראו שבטירת כרמל יש מיעוט בקריאות חירום בשעות הלילה המאוחרות והבדיקות קיבלו חיזוק של הגורמים הרלוונטיים. עקב כך הוחלט שאין הצדקה להחזקת האמבולנס וצוותו מעבר לשעה 23:00 ".
אני ורוב תושבי העיר אדוני, רואים את ההשקעה המבורכת והאדירה שיש בתקופה האחרונה בגנים הציבוריים בעיר. אתה אדוני, יכול להסביר לנו התושבים, למה היינו צריכים לחכות כמעט תשע שנים והשקעה של מיליוני שקלים מכספי ציבור, כדי לקבל פיסת דשא ראויה לילדנו?
תראה איך נראה בניין העירייה ותבין שאצלי בסדר העדיפויות נמצאים קודם כל הדברים החשובים כדוגמת מערכות הביוב בעיר והכבישים שקיבלו טיפול שורש בשנה שעברה ורק אחר כך אני מפנה משאבים לדברים הנראים שעליהם אני מוחמא מכול הכיוונים. עכשיו אנחנו מטפלים באגרסיביות חיובית בנושא הגנים הציבוריים ואני מאמין שבקדנציה הבאה נמצא את התקציבים כדי לבנות אצטדיון חדש לטירת כרמל ואולי גם לבנות היכל עירייה ראוי שבו נוכל לקבל את תושבי העיר בצורה יותר מכובדת".
אדוני, בכל מערכת גדולה שמכבדת את עצמה, כאקט של רענון מערכות והכנסת כוחות חדשים וחשיבה שונה, נוהגים להחליף אחת לכמה שנים מנהלים שיושבים בצמתים חשובים של המערכת גם כאשר מדובר במנהלים מצליחים וכמובן ובעיקר כאשר מדובר במנהלים כושלים. מדוע בעיריית טירת כרמל, נשארים פקידים בכירים עשרים שנה ויותר, למרות שהכישלון במחלקות שהם מופקדים על הצלחתן זועק למרחקים ולמרות שהכישלון שלהם משפיע על דור העתיד של העיר טירת כרמל?
ניסיתי להזיז בעבר את אחד מהמנהלים הבכירים בעירייה, ובגלל לחצים פוליטיים שנבעו מהתנגדות של כמה מחברי המועצה למהלך שלי, העניין ירד מסדר היום. כרגע אני לא רוצה להתייחס לנושא הזה מהחשש שזה יפגע בי במערכת הבחירות הקרובה. אני בעיקרון חושב שרק אנשים מתאימים צריכים לשבת במקומות חשובים. לאורך כל דרכי הציבורית נהגתי כך עם פוליטיקאים ובוודאי שאנהג כך עם פקידים בכירים.
באוגוסט האחרון פרסם משרד החינוך נתונים שמראים על ירידה של למעלה מתשעה אחוז בזכאים לתעודת בגרות בשנת תשע"א בטירת כרמל והתדרדרות עד למקום ה-104 מבין 150 הערים שהיו ברשימה, הרבה אחרי פרדיס, יוקנעם ומועצה אזורית חוף כרמל. האם אתה כראש עיר וכמי שיש לו אחריות על עתידם של אלפי בני נוער, לא צריך להסיק את המסקנות לגבי אנשי המקצוע שמופקדים על מערכת החינוך בטירת כרמל, שכשלו הלכה למעשה ולהעבירם לאלתר מתפקידם החשוב?
מי שניגש לבחינות אלו הם התלמידים ולא מנהל מחלקת החינוך. אנחנו נותנים לתלמידים בטירת כרמל את כול הכלים להצליח ועל כך מעידים כל הפרסומים בעיתונות הארצית בשנים האחרונות. הבסיס לחינוך טוב ולהצלחה של תלמידים הוא קודם כול בבית ורק אחר במסגרת החינוכית. ככלל...התוצאות שפורסמו לגבי שנת הלימודים תשע"א היו ירידה לצורך עליה בלבד והנתונים שיפורסמו בספטמבר בשנה הבאה וידווחו על שנת תשע"ב יראו עלייה משמעותית בזכאים לתעודת בגרות ובכלל.
בקרב חברי הקואליציה שלך לשעבר אדוני, וביניהם הסגן שלך לשעבר מוריס בנימין, יש הרבה טענות על העובדה שאתה מאציל סמכויות לסגנים שלך רק בגלל שהחוק מחייב זאת ובפועל כשאף אחד לא רואה או שומע, אתה מנחה את מנהלי המחלקות בעירייה שלא לשתף פעולה עם הסגנים שלך ובכך למעשה אתה מעקר כול ניסיון שלהם לבצע את העבודה שלשמה הם נבחרו ע"י הציבור וכל זאת רק כדי שלא יצברו כוח פוליטי שבעתיד יופנה נגדך. האם נכון הדבר? 
"אני לא רוצה לפגוע בכישורים של אף אחד מהסגנים שהיו לי. אני מנחה מנהלי מחלקות באופן כללי. פוליטיקאי לא צריך לפנות לעובדים מן המניין ולפעול בניגוד להוראות שנותן ראש העיר. אף אחד לא מוסמך וזה כולל את הסגנים לפעול בניגוד להנחיות של ראש העיר. הסגנים נוהגים להביא אלי אנשים פוליטיים שלהם כדי שאני אפתור להם בעיות. התוצאה העגומה של הרצון הטוב שלי הייתה שאם הצלחתי לעזור אז כל הכבוד לסגן שדיבר עם ראש העיר ואם לא הצלחתי אז ראש העיר הוא בן זונה שבכוונת מכוון מכשיל את הסגנים שלו. את ההתנהלות הזאת אני לא מקבל ולא יקבל במערכת שאני מנהל אותה. באופי שלי אני איש צבא ומתוך המקום הזה אני לוקח את האחריות שהטיל עלי הציבור בטירת כרמל ברצינות הראויה. כאשר אני ממנה סגן ומפקיד בידיו את תיק התכנון והבניה, אני לא בודק אם יש לו תעודת מהנדס וזאת בגלל אילוצים קואליציוניים אבל, זה לא אומר שאני אפקיד בידיים לא מקצועיות את כול נושא התכנון והבניה בעיר, בכול זאת, יש לי אחריות בעניין. קרה לא פעם שהטלתי פעילות מסוימת על איש מסוים והוא לא עמד בה, אז אני מנטרל אותו בצורה שלא תפגע בו ישירות ואני לא רואה בכך כל פסול. לצערי, פוליטיקאים הם פוליטיקאים ואותם לא מעניין לשרוף גם עשרים מליון מכספי הציבור כדי לשפר את סיכוייהם להיבחר שוב".
האם אתה חושב שהקואליציה החדשה שהקמת לאחר שנטלת את הסמכויות ופיטרת באמצעות המועצה את הסגן והשותף הפוליטי שלך לשעבר מוריס בנימין, תחזיק מעמד עד לבחירות הבאות? והאם אתה לא חושש שברגע שהשותפים החדשים ישנים שלך בקואליציה החדשה, יתבשרו שאתה לא תוכל לעמוד בהבטחות שלך מסיבות שלא תלויות בך כמובן, הם ינטשו ואז תישאר ללא רוב במועצה ואם החשש הזה יתקיים כיצד אתה מתכוון להתמודד עם העדר רוב במועצה או גרוע מכך, עם מועצה לעומתית עד הבחירות הבאות?
"הקואליציה היום חזקה מתמיד ואני סומך על השותפים בה אבל, גם אם היא לא תשרוד, השמיים לא יפלו. אפשר ל עבוד ולנהל את העיר ללא רוב במועצה וגם עם מועצה לעומתית. אני לא דואג".
האם אתה מתכוון להתמודד בבחירות הבאות לראשות העיר ואם הציבור ישוב וייתן לך את אמונו, האם אתה מתכוון להישאר בתפקיד לאורך כול הקדנציה?
"אני מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות ואם ירצה השם גם בבחירות שיבואו אחרי הבחירות הקרובות וכן, גם להישאר עד סוף הקדנציה כל עוד הציבור ייתן בי את אמונו".
אדוני, היריבות הפוליטית בינך לבין ראש העיר לשעבר אריה פרג'ון, צברה בקדנציה הנוכחית שיאים שליליים שלא ידענו כמותם, למה הגעתם למצב הזה והאם יש סיכוי שתשבו ביחד באותה הקואליציה לאחר הבחירות הבאות?
"ראה אלי, בעיניי יש דברים שהם מחוץ לשיקולים פוליטיים כי לא הכול פוליטיקה וכך הוא המקרה שאני יעלה בפניך עכשיו. אריה פרג'ון שהיה בעבר הלא רחוק שותף פוליטי בכיר שלי, פעל במקרה הזה בניגוד חמור לטובתה של העיר טירת כרמל רק כדי לספק את יצר הנקמה הלא מוסבר שלו" אומר אריה טל בנימה כועסת ובלתי משתמעת לשתי פנים. "דוגמה מוכחת לכך" הוא ממשיך ואומר: "ניתן למצוא בבקשת הערר שהגישה חברת "ניצבא" שמחזיקה בנכסים שנמצאים בשטח שעליו ישב מפעל "רום כרמל" בעבר. כדי שתבין אלי, אני חייב לספר לך את כל הסיפור. וועדת הערר העליונה לארנונה של עיריית טירת כרמל, קבעה לאחר מדידות ובדיקות רבות, בהחלטה שקיבלה תוקף של פסק דין ביום ה-23.07.12 ע"י כבוד השופט רון סוקול בבית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה, כי חברת "ניצבא" חייבת לעיריית טירת כרמל מעל לעשרים מליון ₪ עבור חובות ארנונה. כמה חודשים לאחר מכן, פתאום מתקבלת בקשת ערר להחלטה הזאת, שחלק מהנימוקים שלה מתבססים על המידע שהעביר לכאורה אריה פרגון לבעלי החוב, אודות שיוכם הפוליטי של חלק מחברי הוועדה. וכך נכתב בכתב הערר: "לאחר קבלת פסק הדין, ערך מנכ"ל התובעות(ניצבא) מר פריאל אטיאס סיור במתחם ולאחריו נפגש מר אריה פרג'ון ששימש כראש העיר טירת כרמל בין השנים 2009 2003 ובמסגרת שיחה שניהלו השניים הובא לידיעת התובעת, לתדהמתה הרבה, ששניים מחברי וועדת הערר וביניהם היו"ר שלה היו חלק מסיעתו של ראש העיר במערכת הבחירות האחרונה ועובדה זו מעלה את החשד שהשתתפותם במהלך הדיון בעניין התובעת לא היה נטול פניות(מושפע). בגלל הערר שנולד עקב המידע שאריה פרג'ון העביר לכאורה למנכ"ל "ניצבא", נוצר מצב שלמעלה מעשרים מליון שקל "לא צבועים"("כסף צבוע" הוא כסף ייעודי שהמדינה מקציבה למטרה מסוימת והמקבל אותו מנוע מלהשתמש בו לצרכים אחרים) שיכולנו להשתמש בהם לטובת העיר וכראות עינינו מעוכבים עכשיו עד למתן החלטה בערר. ולמרות זאת, אני יודע שבכל סופה של מערכת בחירות הקלפים הפוליטיים נטרפים מחדש ולכן אני לא רוצה לצאת בהצהרות מיותרות ומודיע שאני משאיר דלת פתוחה לכולם ולא פוסל אף שותף קואליציוני עתידי.
מה מקור הסכסוך בינך לבין השותף הפוליטי הבכיר שלך לשעבר, דורון גרינברג?
אני מעדיף שלא לענות לשאלה הזאת בעיתון. אם תרצה אשמח לספר לך אבל שלא לציטוט.
לסיכום אדוני, כיצד אתה מסכם את פעילותך בארבע השנים האחרונות למען העיר והתושבים שלה ומה אתה מאחל לתושבי טירת כרמל לכבוד השנה האזרחית החדשה?
אני מסכם את ארבע השנים האחרונות שלי כראש העיר בדברים שאמר לי הרב איפרגן (הרנטגן) בכנס שהשתתפנו בו ביחד: "מר טל, כשמך כן אתה, מרגע שנבחרת נפתחו השמים למען העיר טירת כרמל והטל (הכסף)לא מפסיק ליפול עליה, אתה אדם מבורך". לכבוד השנה האזרחית החדשה, אני מאחל לתושבי טירת כרמל המשך תנופה והצלחה לעיר כי מגיע להם הטוב ביותר.
אריה פרג'ון, ראש האופוזיציה וראש העיר לשעבר: "טובתה של טירת כרמל עומדת לנגד עיניי הרבה לפני ראש העיר אריה טל ועל כך יעידו 30 שנות פעילות ציבורית למען העיר. ולעצם העניין, אני מעולם לא סיירתי במתחם "רום כרמל" עם מר פריאל אטיאס מנכ"ל חברת "ניצבא" והדבר גם מצוין בכתב הערר שהוגש לבית המשפט. אני רוצה שיובהר שגם אם מר פריאל היה מבקש ממני לסייר אתו במתחם הייתי מסרב לו. אבל, אני כן נפגשתי עם מנכ"ל "ניצבא" על פי בקשתו ובמסגרת הפגישה הזאת הצעתי לו לשלם את החוב של החברה לעירייה ויפה שעה אחת קודם. אני לא מבין איך ראש העיר והאנשים שלו הגיעו למסקנה שאני העברתי את המידע הזה למר פריאל, הרי המידע הזה פורסם אצלך באתר (חדשות טירת כרמל) והיה גלוי לכל. השאלה שצריכה להישאל היא, למה ראש העיר והאנשים שלו בחרו להאשים דווקא אותי במחדל הזה. הרי ראש העיר אומר ומצהיר: "לא הכול פוליטיקה" אז שיעמוד לפחות בהצהרות של עצמו".
מוריס בנימין, סגן ראש העיר לשעבר: "הדברים של ראש העיר חמורים ומנוגדים לחוק האצלת סמכויות. אני אגיב בזמן ובמקום שיתאים לי".
עופר יעקובי, דובר מרחב חיפה במד"א: אכן יש מיעוט קריאות לפינוי חרום בטירת כרמל, בשעות הקטנות של הלילה". 
מאת:אלי אבוחצרה

תגובות

  1. אלי אף אחד לא מחשיב אותך כעתונאי אתה משנה את עורך כמו נחש תתביש לך

    השבמחק
  2. רשימת הליכוד לבחירות הקרובות בעיר
    1 אריה טל
    2 אליקו אבוחצירא
    3 דוד שחר
    4 ברוך מריומה
    5 הינדה אוחנה
    6 יורם זיו
    7 יוסי אבסעיד ולכל השאר אין חשיבות כי הליכוד של טל ופריד יקבלו עד שבעה מנדטים אחד שמיידע

    השבמחק
  3. זה בסדר אליקו אתה מסודר יש לך פינה חמה אצל אריה טל ואתה לא לבד יש הרבה כמוך שטל שם אותם בפינה כולל פריד ופרג'ון אחד שמיידע

    השבמחק
  4. אליקו היקר!

    תכתוב מה שבא לך ואיך שבא לך. אם לא הבנת בתגובות האחרונות אנשיו של פרג'ון מתחילים להפעיל עליך מניפולציות.

    אחד שמבין

    השבמחק
  5. אריה טל אין לך שום מילה טובה על האתיופים אנחנו לא צריכים את "אחרי" כי אנו מאומנים ומחושלים אין לנו צורך במועדון כי שכחנו את עברנו אנו מדברים רק עברית ולכן אנו ממש צברים לכן טל שכח אותנו וגם אין לנו אפילו נציג אחד לרפואה שיזכיר לטל שיש עדה מפוארת בטירת הכרמל או אולי טל שייך אותנו פוליטית ולכן אנו לא שווים או שווים כקליפת השום . למרות שאנו יודעים שהבחירות הם חשאיות ואסור להפלות או להשפיע או לאיים אריה טל יודע מי הצביע עברו ומי הצביע ליריבו

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?