בחירות 2013: ההפתעה שהדהימה רבים במערכת הפוליטית בטירת כרמל. פרסום תוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-19 חושף כי תנועת ש"ס בטירת כרמל בראשותו של כפיר עובדיה, הגדילה את כוחה במאות רבות של מצביעים בקרב הבוחרים בעיר שהעניקו לה 1656 קולות ובכך הפכה למפלגה השנייה בגודלה כשהיא משאירה מאחור את מפלגת הבית היהודי בהנהגתו של אריה פרג'ון, שקיבלה רק 848 מקולות הבוחרים בטירת כרמל.


במערכת הבחירות לכנסת ה-19, הליכוד-ביתנו ספגו מפלה במישור הארצי אבל כצפוי, בטירת כרמל הם שמרו על כוחם ואפילו הגדילו אותו עם 3764 הקולות שהעניקו להם הבוחרים בטירת כרמל. ההפתעה הגדולה של הבחירות האלה, שייכת לתנועת ש"ס שהכפילה כמעט את כוחה וגרפה 1656 מקולות הבוחרים בטירת כרמל והפכה למפלגה השנייה בגודלה בטירת כרמל, תוך כדי שהיא משאירה הרבה מאחור את מפלגת "הבית היהודי של ראש העיר לשעבר אריה פרג'ון, שקיבלה רק 848 מקולות הבוחרים בטירת כרמל. ההישג של תנועת ש"ס בראשותו של כפיר עובדיה הצנוע, צריך לתת חומר למחשבה ולגרום גם כאב ראש לא קטן עבור כול מי שחפץ חיים פוליטיים בטירת כרמל. כפיר עובדיה, יו"ר תנועת ש"ס בטירת כרמל: "אני מודה לכל מי שעמל למען ההישג הנפלא הזה שיקדם את דרכה של המסורת ותורת ישראל". פריד אברהם, יו"ר מטה הבחירות בטירת כרמל ויו"ר הנהלת סניף הליכוד המקומי: "למרות התקציבים הזעומים שעמדו לרשותנו, הבאנו תוצאה מרשימה ביחס לתוצאה ברמה הארצית". מאת: אלי אבוחצרה
בחירות 2013 ייזכרו בטירת כרמל, רק בגלל העובדה שהמאפיין העיקרי בהן היה השעמום וחוסר העניין במתרחש. בעיר כמו טירת כרמל, שחיה ונושמת בחירות עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע ושנים עשר חודשים בשנה, השקט המופתי במהלך יום הבחירות, צרם כמו אלף פעמוני כנסיה שמכריזים על כניסת השנה הנוצרית החדשה. הסתובבתי במשך כל יום הבחירות כמו סהרורי וחיפשתי משהו קטן לכתוב עליו ולא מצאתי. ניסיתי את מזלי בחיפוש אחרי מצביעים שבדרך כלל ממהרים להביע את דעתם ביום הזה וכלום, גם במשימה הזאת נכשלתי כי היה קשה למצוא מצביע שניתן היה לגרות אותו להגיד משהו מעבר ל..."אנחנו ביבי" וזהו. בצהרי היום, ניגשתי לסניף הליכוד המקומי שבדרך כלל הוא משמש כמנוע הפוליטי של העיר טירת כרמל, וגם שם מצאתי אווירה מנומנמת משהו. יו"ר הנהלת הסניף מר פריד אברהם, שראה בחייו מערכות בחירות, ישב מחוץ לסניף וניהל שיחה טלפונית. ניגשתי אליו ושאלתי איפה כל הפעילים ומה פשר האווירה הרדומה שאני עד לה באמצע יום בחירות אמוציונאליות כמו הבחירות של שנת 2013. פריד אברהם חייך כמו מי שיודע קצת יותר ממה שכולם יודעים. "ראה" אמר לי פריד בנימה רצינית: "אמנם על פניו נראה שהאווירה רדומה ואין פעילות אבל, אם תסתכל בנתוני ההצבעה עד לשעה הזאת, אז בוודאי תבין שאת מסת המצביעים של שעות הבוקר, הבאנו כבר מזמן וזאת למרות שהיו גורמים כאלה ואחרים שניסו להפריע לעבודה השוטפת שלנו". מי היו הגורמים האלה? אני שואל את פריד אברהם. "זה לא חשוב וגם ממש לא רלוונטי, העיקר שהם לא הצליחו להפריע לנו". סיכם פריד אברהם. בדיקה מהירה של נתוני ההצבעה עד לשעות הצהריים, הוכיחה לי שפריד אברהם צדק בכל מילה שאמר מכיוון שלמרות האווירה היבשה והלא מתלהמת ששררה ברחובות העיר, אחוזי ההצבעה העידו על שיעור גבוה של מצביעים שמגיעים לקלפיות כדי לממש את זכותם הדמוקרטית. בשעות הערב הלכה וגדלה הזרימה של המצביעים לכיוון הקלפיות ובסוף היום נרשמו בטירת כרמל 61.5%  הצבעה לעומת 63% אחוזי הצבעה הכלל ארציים וזאת על פי נתוני הספירה שפרסמה וועדת הבחירות המרכזית בשעה 07:00 בבוקר שלאחר הבחירות.
ואלה נתוני ההצבעה לכנסת ה-19 בטירת כרמל, כפי שפורסמו ע"י וועדת הבחירות בשעה 07:00 יום רביעי.
בטירת כרמל יש בסך הכול 15.639 בעלי זכות הצבעה. מתוכם הצביעו 9.734 מצביעים שמהם היו 152 קולות פסולים ו-9.582 קולות כשרים.
הליכוד בתינו 3.764 קולות שהם 39.3%. ש"ס 1656 קולות 17.3%. הבית היהודי 848 קולות 8.8%. יש עתיד 806 קולות 8.4%. העבודה 759 קולות 7.9%. קדימה 526 קולות. 5.5%. ציפי לבני 412 קולות 4.3%. עוצמה לישראל 166 קולות 1.7%. עלה ירוק 115 1.2%.+

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?