אושר ההרכב הקואליציוני במועצת העיר טירת כרמל

מועצת העיר טירת כרמל, אישרה בישיבתה הערב (21/11) את ההסכם הקואליציוני שנחתם בין סיעת מח"ל שבראשה עומד ראש העיר אריה טל, לבין סיעת ש"ס שבראשה עומד כפיר עובדיה וסיעת 'עוצמה' של מיכאל כהן. מאת: אלי אבוחצרה
בישיבת מועצת העיר שנערכה בערב חמישי (21/11), אישרה המועצה ברוב קולות את ההסכם הקואליציוני בין סיעתו של ראש העיר אריה טל לבין הסיעות 'ש"ס' ו'עוצמה'. על פי ההסכם שקיבל תוקף חוקי עם אישורה של מועצת העיר, מוריס אסייג, חבר המועצה ומספר 2 ברשימתו של ראש העיר אריה טל, יכהן כסגן וממלא מקום ראש העיר בשכר ומחזיק תיק הבינוי וההנדסה בעירייה למשך חמש שנים. יו"ר סיעת ש"ס כפיר עובדיה, יכהן כסגן ראש העיר בשכר ומחזיק תיק הרווחה במשך שלושים חודשים (שנתיים וחצי) ולאחר מכן ועל פי הסכם רוטציה שקיבל את אישורו של משרד הפנים, יחליפו בתפקיד נציג מטעם סיעת 'עוצמה' שייבחר ע"י מוסדותיה לתפקיד סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה, למשך שלושים החודשים שנותרו עד ליום הבחירות בעוד כחמש שנים. תמכו במינוי של מוריס אסייג לתפקיד סגן ומ"מ ראש העיר תשעה חברי מועצה (שלושה מח"ל, שלושה ש"ס, אחד 'עוצמה', אחד 'אמינות ויושר' ואחד 'כוח 1'). שלושה נמנעים (שניים 'הבית היהודי' ואחד 'ל') ואחד לא היה נוכח (דוד שחר). באישור הסכם הרוטציה ובאישור המינוי של כפיר עובדיה לסגן, ההצבעה הייתה זהה למעט הצבעתה של הגברת אפרת דוד מסיעת כוח 1  שלא ממש הייתה ברורה.
דבר העורך: במערכת הבחירות של שנת 2013, העניקו תושבי העיר טירת כרמל לראש העיר אריה טל ובעיקר לכוורת האנשים שמקיפה אותו, הזדמנות חד פעמית להוכיח בגרות אישית וציבורית בבואם לנווט ולהחליט איך תיראה מועצת העיר בחמש השנים הבאות. את התקווה שתלו התושבים בהזדמנות החד פעמית הזאת שהם העניקו לראש העיר וחבורתו, ניתן היה לראות ולחוש עם כל תוצאה שהגיעה מהקלפיות בסיום יום הבחירות. "העם אמר את דברו" והעניק לראש העיר את מלוא הקרדיט ואת מלוא הכוח כדי לבנות קואליציה מרשימה שתאחד את כל הזרמים הציבוריים בעיר לטובת התקופה ההיסטורית שעוד נכונה לטירת כרמל. אך 'הליה וקוץ בה', במקום לנצל את 'מרבד הקסמים' שהעניק להם הציבור לטובת קואליציה רחבה שתשרת את כלל הציבור, בחרו ראש העיר והכוורת שלו להתנהל מול השותפים הקואליציוניים "בחשבונאות פוליטית" שהובילה בסופו של דבר להקמתה של קואליציה צרה בת שבעה חברים, כאשר לשישה מתוכם תהיה זאת הפעם הראשונה שבה הם מכהנים כחברי מועצת עיר. מעבר לזאת, שני הסגנים שיהיו אחראים על נושאים כל כך חשובים לפיתוחה של טירת כרמל ולטיפול באוכלוסיה קשת היום שלה, הם חסרי כל ניסיון בפרוצדורות ציבוריות ועובדה זו בלבד תקשה על תפקודם היומיומי. על כל חוסר הניסיון הזה, ינצחו בכישרון רב, שני חברי המועצה מהאופוזיציה אריה פרג'ון ודוד שחר, שהם המומחים הגדולים לפרוצדורות ציבוריות בעיריית טירת כרמל לפחות בעשרים השנים האחרונות, כאשר הם יהלכו אימים ויפחידו את חברי הקואליציה חסרי הניסיון הציבורי רגע לפני כל הצבעה שקשורה בתקציבים גדולים ובכך יטרפדו כל ניסיון של ראש העיר להעביר החלטות חשובות במועצה. את התוצאות של ההתנהלות הזאת כולנו נספוג בעיכוב פיתוחה של טירת כרמל.
"מלך טוב נמדד בכוח וביכולת שלו לחמול על חיים ולא בכוח וביכולת שלו לקחת חיים" כך אמרו בעת העתיקה והדברים יפים ונאים פי כמה גם בעת הזאת. הציבור העניק לראש העיר אריה טל ולחבורה שמקיפה אותו כוח כדי לשמש אור לשותפים שלהם ובמקום זאת הם בחרו להשתמש בכוח שהוענק להם ע"י הציבור, כדי לעוור את אותם השותפים וחבל שכך.

רגע לפני סיום הישיבה, ביקשה אפרת דוד, חברת המועצה החדשה מסיעת 'כוח 1' את רשות הדיבור ופנתה לראש העיר כדי שיואיל בטובו להראות לחברי המועצה את תוכנית העבודה של הסגנים שאושרו במועצה. הבקשה גרמה ללא מעט אנשים להרים גבה נוכח הבקשה שהייתה מביכה ולא במקום. ככלל...ישיבת מועצת העיר מתנהלת ומנוהלת על פי סטנדרטים וכללים מסוימים. כאשר נכנסתי למועצת העיר בשנת 1995, הדבר הראשון שעשיתי כחבר מועצה ועוד לפני שבכלל חשבתי לפתוח את הפה, קודם כל הלכתי וקראתי את כל דיני העיריות ובעיקר את החוקים הנוגעים לזכויות והחובות שלי כחבר מועצה ובישיבות המועצה. כדאי מאוד שהגברת אפרת דוד, שמתיימרת ביחד עם שותפיה הפוליטיים להביא פוליטיקה חדשה לטירת כרמל, לאמץ לפחות את מה שאני, אלי אבוחצרה הקטן, השכלתי לעשות רגע לפני שהתחלתי לעשות צחוק מעצמי. ועצה אחרונה לחברת המועצה החדשה, אל תסמכי על אף אחד ובמיוחד אל תסמכי על מוחאי הכפיים למיניהם. אני מאחל לכלל חברי המועצה, מהקואליציה והאופוזיציה, הצלחה בתפקיד החשוב שלהם. מאת: אלי אבוחצרה

תגובות

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

יזכור ישראל ויתברך בזרעו ויאבל על זיו העלומים וחמדת הגבורה...