המזכיר שמוליק קטוני הודיע לראש העיר אריה טל על כוונתו לעזוב במהלך החודש הקרוב. המזכיר קטוני: "מתנהלים ביני לבין ראש העיר מגעים בנוגע לעתידי בעירייה"

מזכיר העירייה הוותיק שמוליק קטוני, הודיע לראש העיר אריה טל על כוונתו להתפטר במהלך החודש הקרוב. כך עולה מדיווח שהגיע ל"מבט" ממקורות מהימנים ביותר במערכת הפוליטית של טירת כרמל. שמוליק קטוני: "מסרב לאשר או להכחיש אך מודה כי מתנהלים בימים אלה מגעים ביני לבין ראש העיר על המשך דרכי בעיריית טירת כרמל". למרות פניות רבות, לא הגיעה עד לשעת כתיבת שורות אלה תגובתה של עיריית טירת כרמל. מאת: אלי אבוחצרה
מסוף שנות השבעים של המאה הקודמת, עובד שמוליק קטוני בעיריית של טירת כרמל כמזכיר. את המינוי היוקרתי הוא קיבל מראש המועצה הוותיק אוני ארבלי, שראה כבר אז את הפוטנציאל האדיר שגלום בבחור הצעיר שנקרא בדרכו. לאורך כל פעילותו רבת השנים של מזכיר העירייה שמוליק קטוני, שמתפקד כמנכ"ל לכל דבר ועניין, הוא נהנה מרמת אמון טובה ויציבה מצידם של כל ארבעת ראשי הערים שהוא עבד תחת שרביטם בשלושים השנים האחרונות ובכללם גם תחת שרביטו של ראש העיר אריה טל.
"בסוף מערכת הבחירות של שנת 2008, עם בחירתו המחודשת של אריה טל לראשות העיר טירת כרמל, נולד משבר אמון חמור בין ראש העיר אריה טל למזכיר העירייה שמוליק קטוני" מספר ל'מבט' מקור בכיר במערכת הפוליטית ומוסיף: "המשבר הזה, הוליד מספר ניסיונות של ראש העיר להדיח את המזכיר באמצע הקדנציה הקודמת, ניסיונות שלא צלחו כמובן, בגלל שראש העיר לא הצליח להשיג רוב של תשעה חברי מועצה, שנדרש כדי להדיח או לפטר מזכיר עירייה".
ככלל...התואר מזכיר עירייה ולא מנכ"ל עירייה, הוא פונקציה של גודל ומספר התושבים שבה הפרסונה ממלא את התפקיד ולא בגלל שום דבר אחר. מזכיר עירייה הוא מינוי סטטורי שמתבצע על פי פקודת העיריות. בין תפקידיו השונים הוא אחראי על מחלקת משאבי אנוש בעירייה ועל כינוס וועדות העירייה על פי חוק והוא גם מקשר ואחראי לבצע את החלטות מועצת העיר תוך העברת הנחיות לרשות המבצעת קרי, מחלקות העירייה השונות. באחריות המזכיר גם לתפעל את מחלקות המנהלה של העירייה וגם לטפל בקשרי החוץ שלה כדוגמת הקשרים עם הערים התאומות של טירת כרמל בעולם. גם נושאי הביטוח והתאום המשפטי של כלל הגורמים בעירייה, נמצאים בתחום האחריות של המזכיר.
כבר במהלך מערכת הבחירות האחרונה, ובוודאי שלאחר הניצחון המוחץ של אריה טל בבחירות האחרונות, החלו לנשב רוחות בעיר שדיווחו כי הפיטורים של מזכיר העירייה הם רק עניין של זמן... "המהלך שעשה המזכיר שמוליק קטוני שנתיים לפני צאתו לפנסיה, נועד להקדים תרופה למכה" אומר ל'מבט' המקור הבכיר ומוסיף: "אני מאמין שהעצה שהוא קיבל מעורכי הדין שלו, הייתה שכדאי לו להעביר את השליטה על עניין הפיטורים לידיים שלו וכך הוא יחסוך מעצמו את המהלך המביך, ומראש העיר וסביבתו את המהלך המענג".
כאמור, בימים אלה מתנהל דיאלוג בין ראש העיר לשמוליק קטוני, בנוגע לעתידו כמזכיר העירייה של טירת כרמל. מקורות שמקורבים לשניים, מדווחים כי ראש העיר קיבל בהלם את הודעתו של מזכיר העירייה ובשל כך הוא מנסה בכל כוחו למנוע את העזיבה שלו. אם ניקח בחשבון שייכשלו כל 'ניסיונותיו' של ראש העיר להשאיר את המזכיר קטוני בתפקידו, אני מתקשה למצוא מישהו שעובד בעיריית טירת כרמל, נכון להיום, שמסוגל או יכול לעמוד בקריטריונים המחמירים שנדרשים ממועמד לתפקיד הבכיר.
המצב המביך הזה, יותיר את טירת כרמל ללא מזכיר (מנכ"ל) ועם הנהלת עיר שמורכבת משבעה חברים בלבד, כאשר שישה מהם מעולם לא תפקדו בתוך מערכת ציבורית ובוודאי שהם מעולם לא ניהלו מערכת ציבורית שמופקדת על תקציב של 250 מליון ₪ בשנה, חינוך של אלפי ילדים וחייהם של עשרים אלף תושבים. לתשומת לבו של ראש העיר אריה טל.
שמוליק קטוני, מזכיר העירייה: "למעט המגעים שיש כרגע ביני לבין ראש העיר אריה טל, בנוגע לעתיד שלי בעירייה, אני מסרב להוסיף על העניין".
למרות מספר בקשות, עד לכתיבת שורות אלה לא הגיעה תגובתה של עיריית טירת כרמל.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?