ברוכים הבאים לבלוג שלי


"ניצחונה של הדמוקרטיה על הפוליטיקה הנמוכה והנבזית"
"היום הוא יום חגה של הדמוקרטיה ויום חגם של אנשי האור בטירת כרמל" כך אמר לי בכיר במטהו של המועמד לראשות העיר, אריה טל,בכנס שנערך בבריכה המקומית לאחר שנודעה החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה. "אנשי החושך ומולידי הפוליטיקה הקטנה קיבלו בבית המשפט את מה שמגיע להם". סיכם הבכיר בהנאה גדולה ולא מוסתרת.
בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה, בראשותו של כבוד השופט, ש. ברלינר, העניק היום ניצחון גדול לדמוקרטיה ומכה קשה לפוליטיקה הנמוכה והנבזית שנכפתה על עירנו הקטנטונת. בפסק דין מנומק, החליט כבוד השופט, ש. ברלינר, לדחות את עתירתו של ראש העיר, אריה פרג'ון, לפסול את רשימתו של המועמד לראשות העיר, אריה טל, מטעמים טכניים.
העתירה של ראש העיר, אריה פרג'ון, כנגד רשימתו של המועמד אריה טל, הסתמכה על שלושה טיעונים עיקריים.
1) בסעיף 25 לחוק הבחירות המקומיות נקבע כי שמות הסיעות של המועצה היוצאת, מספר חבריה של כל סיעה ושמותיהם של המועמדים, ירשמו לא יאוחר מהיום ה- 66 שלפני יום הבחירות. (הזדהות). רשימתו החדשה של המועמד אריה טל, הוגשה אחרי המועד החוקי שקבע סעיף 25 לחוק הבחירות ועל כן יש לפסול אותה.
2) יש לראות בהזדהות בשם של סיעה אחרת מהסיעה היוצאת, כאילו מדובר בסיעה חדשה על כל המשתמע מכך, קרי.. הגשת חתימות של 200 איש וערבות בנקאית. מרגע שהמשיב (אריה טל) לא עמד בכך, יש לפסול את הרשימה.
3) אריה טל הזדהה ברשימתו החדשה כרשימת בת של הליכוד וזאת בניגוד להחלטה מיום ה- 03.10.08 של כבוד השופט עמית מבית המשפט המחוזי בחיפה אשר אסר על המועמד אריה טל, להשתמש באותיות של תנועת הליכוד ולהציג עצמו כנציג תנועת הליכוד. בהצגת רשימתו החדשה כרשימת בת של הליכוד עבר אריה טל על הוראותיו של כבוד השופט עמית ויש לראות בכך בזיון של בית המשפט ולפסול את הרשימה והעומד בראשה.

כאמור, בית המשפט דחה על הסף את העתירה של אריה פרג'ון, והכשיר את חוקיות רשימתו של המועמד אריה טל. ואלה עיקרי נימוקיו של כבוד השופט ש. ברלינר, לדחיית העתירה בשפה פשוטה וקריאה:
1) בהליך ההזדהות על פי סעיף 25 לחוק הבחירות, שנערך ב- 07.09.08 המשיב (אריה טל), היה חלק מסיעת הליכוד וראה עצמו שייך לסיעת הליכוד ולכן גם הזדהה בשם סיעת הליכוד.
2) רשימתו החדשה של המשיב (אריה טל) ושנקראת רשימת "טל" היא רשימה המומלצת ע"י הרשימה היוצאת וכך גם מועמדותו של המשיב (אריה טל) ועל כן אין היא מחויבת ל- 200 חתימות וערבות בנקאית.
3) האופן בו הגיש המשיב (אריה טל) את רשימתו למנהל הבחירות, אינו סותר את המגבלה שהוטלה עליו בפסק דינו של כבוד השופט המחוזי, עמית. במסמכים שהגיש המשיב (אריה טל), למנהל הבחירות הוא ציין ששמה של סיעתו הקודמת הוא "ליכוד" אך לרשימתו החדשה שנקראת רשימת "טל" אין שום קשר כזה או אחר לרשימת הליכוד. בעשותו זאת, לא פעל המשיב בשם הליכוד ולא למען הליכוד ועל כן אין בהתנהלותו של המשיב משום הפרה של המגבלות שהטיל כבוד השופט עמית על המשיב (אריה טל).

סוף דבר, העתירה נדחית ואין למנוע מהמשיב (אריה טל) את הזכות הדמוקרטית.
תגובתו של המועמד לראשות העיר אריה טל, להחלטתו של השופט לדחות את עתירתו של ראש העיר אריה פרג'ון:
"הניסיון של ראש העיר ויו"ר ועדת הבחירות, אריה פרג'ון, לנצח את הבחירות באמצעים לא דמוקרטיים, מעיד על המצוקה הקשה שהוא והמחנה שלו נמצאים בה. המסר של בית המשפט היום היה ברור. האהבה, התמיכה והעידוד שאני זוכה להם מהציבור בטירת כרמל, הם שיכריעו את הבחירות הקרובות ולא שום דבר אחר..."
אלי אבוחצרה

תגובות

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?