מאות מתושבי טירת כרמל השתתפו בהקפות השניות של שמחת תורה. מאת: אלי אבוחצרה

השמחה והריקודים התקיימו השנה בשני מוקדים מרכזיים בטירת כרמל. המוקד הראשון שאותו ארגנה עיריית טירת כרמל בשיתוף עם המועצה הדתית והמתנ"ס המקומי, התקיים בבמה המרכזית ובו השתתפו מאות תושבים מטירת כרמל והסביבה וביניהם גם בכירים בעיריית טירת כרמל ובהם ראש המועצה הדתית, רוני אליהו, הרב הראשי של טירת כרמל, ברוך טולדנו ומנהל המתנ"ס המקומי, אבנר כהן. ראש העיר אריה טל, ששוהה בימים אלה בשליחות בחו"ל, שלח את ברכתו לחוגגים ואיחל להם שנה טובה ומבורכת. המוקד השני של חגיגת ההקפות השניות היה בבניין החדש של ישיבת 'שאגת אריה' וגם בו השתתפו מאות מתושבי העיר.
צילום: יח"צ
חג שמחת תורה שמציין את סיומו של מחזור חגי תשרי לשנה העברית השוטפת, נחגג במדינת ישראל בכ"ב בתשרי וזאת לאחר שבעת ימי הישיבה בסוכה וביחד עם שמיני עצרת שהוא במקור חג מקראי. מקורו של חג שמחת תורה מצוי בתקופת הגאונים שחיו בבבל ונהגו לקרוא את ספר התורה לאורך כל השנה העברית. חג שמחת תורה בישראל מתחיל בבתי הכנסת עם קריאת הפרשה 'וזאת הברכה' שהיא האחרונה בספר התורה ולאחריה מתחילים עם חלק מפרשת 'בראשית' וכך יוצא שעם ישראל לעולם לא מפסיק את קריאת תורת השם.
צילום: יח"צ
ביום חג שמחת תורה, נוהגים המתפללים בבתי הכנסת לאחר סיום הקריאה והתפילה, להוציא את ספרי התורה ולערוך אתם שבע הקפות מסביב לעמדת התפילה של שליח הציבור בבית הכנסת והם עושים זאת בשמחה וריקודים וזריקת סוכריות וממתקים לשמחתם של הילדים.
צילום: יח"צ

במדינת ישראל, קיים נוהג נוסף של 'הקפות שניות' ביום שמחת תורה וזאת כדי להביע סולידריות ושותפות עם היהודים שחיים בגולה שעבורם בשל הבדלי הזמן בין המדינות, חג שמחת תורה חל בדיוק בזמן שבמדינת ישראל החג מסתיים. הנוהג לקיים הקפות שניות בחג שמחת תורה, החל בעיר תל אביב לפני כשבעים שנה כאשר הרב ידידיה פרנקל זצ"ל, שהיה הרב הראשי באותם ימים של העיר תל אביב, החליט לצאת מבית הכנסת במוצאי החג עם הספרי תורה ולחגוג את חג שמחת תורה בשעה שבה מיליוני יהודים באירופה היו מנועים מלחגוג את החג בשל המלחמה שהתרחשה שם. מאז ועד היום, אימץ עם ישראל את הנוהג היפה הזה של הקפות שניות בחג שמחת תורה. היום, חוגגים מאות אלפים את ההקפות השניות במדינת ישראל כשהם רוקדים ושרים ברחובות עם ספרי התורה הקדושים של עם ישראל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?