טירת כרמל היא עיר בדעיכה כלכלית, אנושית וחינוכית. מישהו צריך ללכת הביתה בעקבות הנתונים החמורים שמעידים על מצבה הקשה של טירת כרמל.

אדוני ראש העיר

הנתונים הסטטיסטיים הנוגעים לטירת כרמל, שמשרד החינוך והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמים בימים אלה, מעידים שהעיר שלנו דורכת במקום בכל מה שקשור בחינוך והולכת אחורה במקום קדימה בכל מה שקשור במספר ובאיכות האוכלוסיה שמרכיבה את המבנה האנושי העדין של דיירי העיר טירת כרמל. "חדשות טירת כרמל" ליקט עבורכם נתונית סטטיסטיים שנוגעים לטירת כרמל, שמפרסמים שני הגורמים הממשלתיים החשובים האלה.


בטירת כרמל יש נכון לשנת 2010 כ-18.600 תושבים. כ-5.500 מהם בני שנה עד 19. כ-2.200 מתושבי טירת כרמל הם בני 65 ומעלה. כ-6.300 משקי בית יש בטירת כרמל וממוצע הילדים בכל בית הוא 3.2. ב-38% ממשקי הבית בטירת כרמל יש ילדים בני 17 ומטה. ב-27% ממשקי הבית בטירת כרמל יש בני 65 ומעלה.

הנתונים המדאיגים האלה על טירת כרמל, שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מעידים לפחות שני שליש ממשקי הבית בטירת כרמל, מורכבים מאוכלוסיה שחייבת לגור בעיר מכורח הנסיבות (גיל צעיר מידי או מבוגר מידי בכדי לעזוב) ולא בגלל איכות החיים בעיר. נתון נוסף שעולה מהפרסומים, מעיד שהאוכלוסיה של העיר ובעיקר האוכלוסיה שהחלק של הצעירים והחזקים כלכלית גדול בה, הולכת ומדלדלת משנה לשנה וזאת עוד עובדה שחייבת להדאיג כל מי שהעיר יקרה לו.

הנתונים שמפרסם משרד החינוך לגבי הצלחתו בלימודים של דור ההמשך בעיר טירת כרמל, לא מעיד שיש לנו על מה לשמוח או לתלות תקוות גם בתחום הזה...

בשנת תשס"ט לטירת כרמל היו 268 תלמידי י"ב שגרו בישוב. מתוכם 197 תלמידים למדו במוסדות החינוך שהעיר מעמידה לרשותם ("שיפמן" "אריאל") ואלה מהווים 73.5% מכלל התלמידים בני הישוב שגרים וגם לומדים בטירת כרמל. מתוך כלל תלמידי י"ב שגרים בישוב, 226 (84.3%) נגשו לבחינות הבגרות בכלל המוסדות שהם למדו בהם. מתוך כלל התלמידים שנגשו לבחינות הבגרות, 160 (59.7%)היו זכאים לתעודת בגרות.

נתון זה אינו משקף נאמנה את ההצלחה של התלמידים שלמדו בטירת כרמל, מכיוון שהוא משכלל גם את התוצאות של התלמידים שלמדו מחוץ למסגרות הלימוד של טירת כרמל ואלה כידוע הם מוסדות ברמה הרבה יותר גבוהה ממוסדות החינוך שמציעה העיר שלנו. מעבר לזאת, הדשדוש במקום או השיפור בעשיריות האחוז, אינו מעיד על הצלחה יתרה וזאת למרות העובדה שאנו משקיעים המון כסף במערכת החינוך של העיר.

מאת: אלי אבוחצרה

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?