הבליץ האופוזיציוני על ראש העיר נמשך ואפילו מחמיר...

שמוליק קטוני, האיש שעומד במרכז הבליץ האופוזיציוני על ראש העיר

"ממשיך הבליץ האופוזיציוני במועצת העיר כנגד כל המהלכים והיוזמות של ראש העיר אריה טל". כך מוסר מקור בכיר בעיריית טירת כרמל לחדשות טירת כרמל.

קרע עמוק ובלתי ניתן לאיחוי, בין ראש העיר אריה טל לבין מזכיר העירייה שמוליק קטוני, הביא להחלטה של ראש העיר לפטר את המזכיר הוותיק בכל מחיר. הבעיה היחידה עם המהלך המבורך של ראש העיר, טמונה בעובדה שאין למהלך רוב במועצת העיר. כידוע, עם ההתפלגות של שני חברי המועצה מסיעתו של ראש העיר, אבד הקלח על הרוב הקואליציוני הבטוח שהיה לראש העיר במועצת העיר. ההתנגדות של הרוב במועצת העיר להחלטה לפטר את המזכיר, נובעת בעיקר משיקולים שונים ומשונים שחלקם נובעים מאינטרסים אישיים צרים וחלקם נובעים משיקולי טובת העיר ותקציבה המדולדל. מוריס בנימין, חבר המועצה וראש סיעת "ישר ולעניין" שהיא גם חברה מן המניין בקואליציה הרעועה של אריה טל, הביע התנגדות חריפה לפיטורים של המזכיר ונימק זאת בעלות הכספית הגבוהה שיש למהלך הזה שתיפול בעיקר על תקציבה הגרעוני במילא של העיר טירת כרמל. "לי אין עניין בשם כזה או אחר" אמר מוריס בנימין בתגובה לשאלה למה הוא מתנגד לפיטורים שרוב תושבי העיר מייחלים להם והוסיף: "אותי מעניינת רק העיר וטובת תושביה ובזמן כזה כשיש גירעון של כ-8 מליון ₪ בתקציב העירייה לא מתאים להיכנס לעוד הוצאה שתעלה מליונים לקופת העירייה" כך סיכם מוריס בנימין את הסיבה להתנגדות.

דבר העורך: אפתח ואומר שהדברים שנכתבים פה, אינם באים להעיד על יכולתו של מנהל כזה או אחר אלא להתריע על התופעה. טירת כרמל בפרט ומדינת ישראל בכלל, "סובלות" בעשרים השנה האחרונות מהשתלטות הפקידות הבכירה על מקבלי ההחלטות(הפולטיקאים) שהציבור מינה בתהליך בחירה. ההשתלטות הזאת של הפקידות הבכירה על מקבלי ההחלטות, יוצרת מצב אבסורדי שבו הפקידים הממונים נמנעים מלקחת סיכונים ועושים הכל כדי להראות נתונים מחמיאים לממונים עליהם במשרדי הממשלה. העדר יוזמות כלכליות והעדר לקיחת סיכונים כלכליים ע"י הפוליטיקאים הבכירים, הם פועל יוצא של ההנחיות המחמירות שמעבירים אליהם הפקידים המקצועיים. לקיחת סיכונים ועידוד יוזמות כלכליות הם לחם חוק בהתנהלותו של כל פוליטיקאי חפץ חיים. העדרם של שתי התכונות החשובות האלה אצל ראש עיר, כמוהן כגזירת דין מוות על עתידו הפוליטי. בבוא יום הבחירות, כאשר הציבור יצטרך להחליט האם הוא קיבל את מה שציפה מהשרות הציבורי במהלך חמש השנים שחלפו, מי שישלם את המחיר על העדר היוזמות הכלכליות ואי קידומה של עיר פלונית, הם הפוליטיקאים ולא הפקידים הבכירים. העובדה שבעשרים השנים האחרונות בטירת כרמל, לא התחלף אף מנהל בכיר וזאת למרות הכשלונות הרצופים שהם מנת חלקה של העיר כמעט בכל תחום של השרות שמקבלים התושבים, מעידה שמשהו לא תקין קורה כאן והשינוי בהתנהלות לא רק מתבקש, אלא מתחייב. לא יכול להישאר המצב האבסורדי הזה שבו מנהלים כושלים נשארים בתפקידם עשרים ושלושים שנה. משום כך, ההחלטה של ראש העיר להתחיל במהלך שיפתור את טירת כרמל ותושביה אחת ולתמיד מהפקידות הבכירה שתקעה יתד בעירנו הקטנטונת, היא החלטה אמיצה ונבונה גם אם המחיר הכלכלי שלה הוא בלתי נסבל.


מאת: אלי אבוחצרה

תגובות

  1. אלי מסכים איתך בכל מילה ולא כמו פולטיקאי שחושב רק על הכיסא

    השבמחק
  2. מוריס בנימין תוותר על המשכורת שלך במילא אתה לא הועלת בכלום מלבד לחמם את הכסא ואז ישאר כסף לשלם פיצויים כך כולנו נרוויח מה דעתך .

    השבמחק
  3. אלי מה קרה לך ראש העיר צודק.יפה אתה מתיחל להבין שצריך לעשות שינוי.כל מנהלי המחלקות הם כמו מסמר בלי ראש .אתה מנתח זאת מצויין ,אין יכולות לראש העיר לשנות ץהכל מקובע מיושן מדיניות שב ואל תעשה .ובקשר לצדיק מאמינות ויושר מה דעתך שיותר על שכרו הוא ממתין להיכנס לנעליו של דוד שחר הסגן הנמרץ והפעיל שגם אותו מטרפדים ,אוליי הוא פשוט יותר על שכרו וכך יחסוך לקופה הציבורית הרבה מאוד כסף שבו ניתן לשלם פיצויים למר קטוני שהוא דואג לו .הרי ממילא מלבד להגיע עם בנו הוא לא עשה ובטוח לא יעשה דבר ,מכתב הוא לא כתב .את המחיר משלמים אנחנו התושבים עיר בלי עתיד עוצרת בלי תקווה לכן חשוב ביותר לעשות שינוי קלעת בול .וזה כותב לך אחד שבחר ותמך בטל .

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?