גשם של הזנחה, חוסר אכפתיות, זלזול ופגיעה בזכות של כל אחד מאתנו להגנה האזרחית הטובה ביותר...כך עולה מבדיקה של כמה מהמקלטים בעיר.

כך נראת כניסה למקלט שכונתי. הזנחה, לכלוך וחסימה של הכניסה בפריטים לא קשורים.

השאלה שמעסיקה את כלל תושבי מדינת ישראל ובתוכם גם את גורמי הביטחון הבכירים ביותר, היא לא אם תפרוץ מלחמה אזורית שתנחית על תושבי ישראל מאות טילים, אלא מתי היא תפרוץ.רגע לפני החורף האסלאמי-רדיקלי שעומד להנחית על אזרחי מדינת ישראל גשם של טילים ארוכי טווח שחודרים שתיים ושלוש קומות, המקלטים בטירת כרמל שאמורים להגן ולהציל את חייהם של ילדי ותושבי העיר, מצויים בכאוס ניהולי במקרה הטוב, ובמקרה הרע, מצילי החיים של ילדינו, משמשים כמחסן גרוטאות לכל דכפין... מאת:אלי אבוחצרה
הסירוב שיקבלו הפלסטינים לבקשת ההכרה בהם כמדינה ה-194 של העולם, המצב הקשה שבו שרוי המנהיג הסורי שמקרטע את ימיו האחרונים בכס השלטון, "חוסר הלהיטות" שמגלים מנהיגי הצבא המצרי להסכמי השלום עם ישראל מאז נפילתו של מובראק, איראן שמחכה לרגע שבו תהיה לה היכולת להשמיד את מדינת ישראל ולקינוח, הארס ששופכת טורקיה מאז פרשת "המרמרה" בקדירה הרותחת במילא באזור, מעידים שמלחמה קשה באזורנו היא רק עניין של זמן. הצפי לנפגעים בקרב אזרחי ישראל עקב אותה מתקפת טילים הוא גדול ועצום ועל כן המדינה על כל משאביה נערכת כדי להציל את המכלול (המדינה)וזאת מתוך מחשבה שיהיה קשה מאוד לתת מענה פרטני במתקפה מהסוג הזה. עקב זאת, מוטלת החובה על כולנו (במיוחד מי שיש באחריותו ילדים קטנים) להיערך באופן אישי ועצמאי לכל תרחיש שמתקפה כזאת יכולה ליצור. תרגולים וקביעת הנחיות ברורות לכל בני המשפחה בזמן חירום, בדיקה של המקלט הקרוב(איפה המפתח נמצא, איזה דלת של המקלט נפתחת הכי מהר, חלון שדרכו אפשר להיכנס מהר למקלט) ביותר לבית וכמה זמן לוקח להגיע אליו, תיק ובו כל המסמכים החשובים כולל תרופות, מזון קשיח ומים למספר ימים. כל אלה ועוד, יצילו חיים וימנעו מצב שבו אנו מאבדים חיים רק בגלל שאננות מטופשת. בבדיקה שערכנו במספר מקלטים בטירת כרמל, שאמורים לתת מענה להצלת חייהם של כשמונים אחוז מתושבי העיר שחיים בבניינים מיושנים וחסרי ממדי"ם, שנבנו בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת, מראה שחלק מהמקלטים משמשים כמחסן גרוטאות, חלק אחר של המקלטים נעולים ולאף אחד מהדיירים שגרים בסמיכות לאותו המקלט אין מושג אצל מי המפתח נמצא, חלק אחר של המקלטים נמצא בקטגוריה של מתקן דו-שימושי וכמו שכולנו יודעים, משם הדרך לאבד את הייעוד של המקלט קלה ביותר ושאר המקלטים סתם מוזנחים ולא ראויים למגורי אדם.
דבר העורך:מקלטים הם לא גן משחקים מוזנח ובטח לא איזה פיצוציה מעצבנת שכאשר העירייה מזניחה את הטיפול בהם אז אנחנו עוברים לסדר היום. המקלטים והמצב שלהם יקבעו מי ישרוד אחרי המלחמה ומי לא ועל זה אסור להתפשר...לאף אחד, וזה כולל את ראש העיר ומנהלי המחלקות שלו, אין את הזכות לזלזל ולהזניח את הביטחון שלנו ושל המשפחות שלנו...כולנו חייבים לדרוש מראש העיר להעמיד את המוכנות האזרחית של העיר למלחמה בראש סדר העדיפויות של העירייה ויפה שעה אחת קודם!!!!

תגובות

  1. אלי היקר ,אתה שוב מפתיע כתבה ענינית אבל תחקיר גרוע איזה מקלט מצולם ,דרך אגב האחריות היא גם שלי ושלך כאזרחים ובעלי משפחות אנו אמורים וצריכים לדאוג למקלט השכונתי ..קרא את דו"ח מבקר העירייה הכל רשום שחור על גבי לבן .יואב בלס קב"ט העירייה האחראי על הבטחון לא גר בעיר כך שלא אכפת לו יואב בלס כמו עוד כמה מנהלי מחלקות פשוט מזלזלים מצפצפים על תושבי העיר ולא עושים את עבודתם ..תיקון קטן רב המקלטים הדו תכלתיים שמישים ומוכנים לשעת צרה .הלוואי וכולם יהיו כאלה .

    השבמחק
  2. מקלטים מוזנחים חה חה חה..
    לכאורה אין מה לצפות ממנהלי המחלקות בעיריה
    יש בעיה גם של מי שמנהל אותם. על פי יודעי דבר ראש העיר לא סמכותי מספיק וכל מנהל מחלקה עושה מה בראש שלו עכשיו הבעיה כפולה ומכופלת כי לראש העיר גם אין את הסמכות המוסרית לעשות זאת. הטפט מוסר אוהערה קטנה ביותר של ראש למנהל מחלקה תענה כנראה בתשובה פשוטה ראש עיר שלקח מכספי הציבור לארוע פרטי לא יכול להטיפ מוסר בשום נושא.

    השבמחק
  3. מי שבאת יודע אומר כי את ראש העיר מענניינים רק הפרחים בכיכרות ובגיזום עצים כל שאר הדברים
    לא מעניינים אותו וזה נכון מי שחי בשכונות יודע שלא רק המקלטים מוזנחים השכונות בעיר מביאליק ועד בן צבי מלוכלכות ומטונפות אין בתוך השכונות פרח אחד והעשבים עולים עכברים חתולים ושאר בעלי עסקים
    שעושים מה בראש שלהם

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?