"נפוטיזם"(העדפה של קרובי משפחה) נוסח אריה טל. בכיר במועצה: "ראש העיר מכניס קרובי משפחה של חברי מועצה לעבוד בעירייה וכך הוא שולט בהצבעות שלהם...."


עשרות שנים לאחר ששלטונות החוק במדינת ישראל הצליחו להעלים את תופעת "הנפוטיזם" (העדפת קרובי משפחה) ממוסדות השלטון המרכזי והמקומי במדינת ישראל, מנסה ראש העיר טירת כרמל מר אריה טל, להחזיר את התופעה המבישה והמקוממת הזאת, דרך הדלת הראשית של עיריית טירת כרמל. מאת:אלי אבוחצרה

בישיבת מועצת העיר האחרונה, שנערכה בערב רביעי בחדר הישיבות של מועצת העיר, העיז ראש העיר להעלות על סדר יומה שלך המועצה, סעיף שביקש לאשר העסקה של קרובת משפחה מדרגה ראשונה של נטליה ילינסון, חברת מועצת העיר מסיעתו של ראש העיר. כך...ללא שום בושה וללא שום ענווה, מביא ראש העיר את ההעדפות הפוליטיות והאתננים הפוליטיים שלו לאישורה של מועצת העיר. כידוע, העסקתם של קרובי משפחה של חברי מועצה היא אסורה גם בדרך ישירה וגם בדרך עקיפה וזאת כדי למנוע מצב שבו ראש עיר או חבר מועצה יוכלו להפעיל לחץ אחד על השני בעקבות אותם מנויים. המחוקק קבע את התנאים האלה כדי שחברי המועצה וגם ראש העיר יקבלו החלטות כאשר הם נקיים משיקולים זרים. נקיים משיקולים זרים אמרנו...לא בבית סיפרו של אריה טל ובטח לא בממלכה שבה הוא "המאליכ". ראוי לציין שלמקרים מיוחדים ניתן להגיש בקשה לוועדת חריגים של משרד הפנים שיכולה לאשר את ההעסקה בתנאי ששני שליש מחברי מועצת העיר יאשרו את האישור של וועדת החריגים. לצערי, כבר היום יש שני בנים לחברי מועצת העיר שעובדים בתוך המערכת של העירייה וזאת מבלי שאף וועדת חריגים דנה בעניין שלהם ובטח שאף אחד מחברי מועצת העיר, למעט ראש העיר עצמו, לא אישרו את העסקתם. בדיקה קלה העלתה שאחד מהם מועסק באופן ישיר ולא חוקי ואחד מהם מועסק באופן עקיף ולא חוקי. בדיקה קטנה וקלה, העלתה שגם במקרה הנדון קרובת המשפחה של חברת המועצה, מועסקת וגם מקבלת משכורת הרבה לפני שראש העיר ביקש את אישורה של מועצת העיר שלו.

לשאלותיו של ראש האופוזיציה בעניין ההעדפה שנותן ראש העיר לקרובת המשפחה של חברת המועצה, השיב ראש העיר "בשאלת תם": "אם וועדת החריגים אישרה, אז מה אתה רוצה ממני...?" ומה עם קצת הגינות ציבורית אדוני ראש העיר? ומה עם קצת מנהיגות אדוני ראש העיר? ומה עם קצת פחות חזירות אדוני ראש העיר????

דבר העורך: התנהגותו והתנהלות של ראש העיר אריה טל, שחזר לכס ראש העיר חמש שנים לאחר שנזרק ממנו בבושת פנים ע"י התושבים, מתאפיינת בעיקר בסוג של התנהלות שמזכירה את "המאליכ של סדום" שמלך על העיר סדום בקומדיה שיצרו שחקני ונבחרת "ארץ נהדרת". האווירה של איש הישר בעיניו יעשה כל עוד "המאליכ" מקבל את שצדה עינו, שררה בסדום של ארץ נהדרת והיא כמובן שוררת גם בעיר טירת כרמל, ומי שלא מאמין שיסתובב בבתי הקפה בעיר ויראה לאן מנותבים רוב כספי הארנונה שכולכם משלמים. האווירה שאין בעל הבית בעיר בגלל שאת "המאליכ" מעניין רק לסדר את המשפחה והחברים שלו, הייתה קיימת בסדום של ארץ נהדרת והיא קיימת גם בטירת כרמל, ומי שלא מאמין שיקרא את דו"ח מבקר המדינה בנוגע לאסון הכרמל ויראה איך ראש העיר שלנו משלם מליון שקל למקורב פוליטי שלו שאין לו מושג ואפילו לא חצי מושג בעבודת דוברות כדי שיהיה דובר שלא יודע איך לקיים מערך דוברות, כך לפחות על פי בדיקת מבקר המדינה. מי שלא מאמין, ילך ויראה איך ראש העיר שלנו ממנה חבר ילדות שלו שבקושי יודע לומר שני משפטים נכונים בעברית ליו"ר הארגון שאחראי על החינוך של כל ילדינו...

תגובות

  1. לאליקו היישר באדם שלום רב!!!
    אני חבר ליכוד מזה שנים רבות ומשלם דמי חבר כדין ואפילו השנה נבחרתי כחבר למועצת הסניף וכמובן ששילמתי אגרת חבר והנה נודע לי שיש בעיה משפטית שגילה עורך דין צעיר ולכן הוא דורש לפסול אותי עד כמה שידוע לי כל אדם יכול להתפקד לליכוד לבחור ולהיבחר בתנאי שהוא שילם דמי חבר ומקבל עליו את חוקת הליכוד ושם לא מצאתי שום הגבלה לגביי אבל עיינתי ברשימת החברים והנה מצאתי שנבחרו יחד עמי אב אחד ביחד עם 3 בניו וגם אחיינים ודודים בקיצור משפחה אחת גדולה אבל עיינתי בחוק ולא מצאתי פסול פשוט מאוד מנצלים פרצה בחוק ואין מה לעשות בנושא זה אני אישית נפגעתי מהרמה הנמוכה שירדו אותם אנשים שמנסים לפסול אותי מבלי להציע לי פיצוי ולהשיב לי את דמי החבר ששילמתי שנים רבות וגם אגרה כולל זמן וריצות אבל מבחנתי יותר חשוב זה להיזכר בפתגמים של חז"ל והכי מתאים הפתגם "נאה דורש נאה מקיים"

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חייב להוסיף לא רק "נאה דורש נאה מקיים"
      "הפוסל במומו פסול"

      מחק
  2. נטליה לא שייכת לטל אלא לדורון נא לדייק

    השבמחק
  3. נטליה ילינזון היא נגד אריה טל היא סיעת יחיד עם דורון גרינברג היחיד והמיוחד

    השבמחק
  4. דורון גרינברג אחראי על המתנ"ס והקיטנה של הקיץ
    מחיר הקיטנה מופקעים 3100 ש"ח ל3 ילדים
    ההורים לא פראיירים ולא שלחו את הילדים
    נרשמו רק 125 ילדים בושה וחרפה פחות מ 5 אחוז מהילדים מכל העיר
    אלפים של ילדים נשארו בחוץ. 2200 לא נרשמו
    מה זה אומר על דורון גרינברג
    כל הבקשות שלנו למחירים זולים יותר למען הילדים וההורים לא עזרו
    איפה דורון שיענה למה אין לילדים מה לעשות בחופש

    השבמחק
  5. עורך יקר.

    לא נאה לבקר את ראש העיר ,כידוע "חבריו" ו"משפחתו" ידועים כמובטלים בעלי מקצוע מעולים, והרי חסרים עובדי צנרת ומים ותחזוקה של ציוד כיבוי,
    ובעקבות דו"ח המבקר על נושא נהלים ותחזוקת העירייה לציוד ,צנרת וברזי כיבוי הנדרשים על פי חוק להל"ן ציטוט חלקי מתוך דו"ח המבקר,
    עיריית טירת כרמל: לעיריית טירת כרמל אין נהלים הקשורים בבדיקה של ברזי הכיבוי ובתחזוקתם כנדרש בתקנות, והטיפול בברזים מתבצע בדרך של תחזוקת שבר, דהיינו טיפול בתקלות שמתגלות בשטח ובמהלך החלפת צנרת.

    כעת עורך יקר אתה מבין מדוע ראש העיר "מסדר" לקרוביו
    עבודה בעירייה !! הוא דואג לעיר לפני פרישתו/ גירושו
    מלשכת ראש העיר, אבל עד אז הוא "דואג" לקרוביו ,האמא תרזה איש חסד ואמת,חסיד אומות העולם.

    כתבה שנייה בסידרה,,,,בקרוב האמת והעובדות הנכונות לגבי הטמנת קווי מתח הגבוה בשכונה החדשה.

    השבמחק
  6. עורך יקר.

    ועדת חריגים אישרה ????????!!
    תמוהה התשובה הנ"ל של הנכבד מעם,

    השאלה שצריכה להישאל...מי יושב בוועדת החריגים ?

    האם בוועדה זו יושבים גם "חברים" שישבו בועדה למינוי חברי "ועדת חריגים", כלומר ועדה שממנה וועדה
    שממנה עובדים מאנשי שלומנו.
    וועדת חריגים אלאק,,,, חריג הוא אדם שונה והפרשנות
    היא ה"אחר" הוא אדם חריג, שונה או יוצא-דופן,ואיזה תכונות מיוחדות יש לעובדים הנ"ל ? למדו באוקספורד ואו באניברסיטת ייל, או התמחו בנס"א ?

    לכל חברה יש אמות מידה המקובלות עליה, המגדירות מהי התנהגות רצויה ומהי התנהגות חריגה, וכן מהן התכונות של האנשים המקובלים בחברה, ומיהם האנשים הדחויים בחברה.
    את החורגים מהמקובל אפשר לחלק לכמה סוגים:

    א. אנשים החורגים בדעות או באמונות שלהם מדעת הרוב (למשל, הצמחונים, שהם חריגים בקבוצת אוכלי-בשר).

    ב. אנשים ממוצא אחר, שאינו זהה למוצא של קבוצת הרוב (למשל, סיני החי בפולניה).

    ג. אנשים פגועים מבחינה נפשית או מוסרית (עבריין או פושע) או בעלי מום גופני (למשל, חירש בין שומעים).

    לפיכך יש 3 סוגי חריגים, הבה ננתח אותם בצורת השלילה כלומר קרוב לודאי שהעובדים "שהוועדה" אישרה לעבודה בעירייה הינם לא לפי הסיווג שחורגים בדיעותהם והינם צימחוניים, הם בוודאי אוכלי בשר (וכנראה בכמויות) אז נשלול זאת,

    ב, האם הם ממוצא אחר כלומר תיילנדים או סינים,? בוודאי שלא, לכן נשלול גם זאת.

    ג.האם הם בסיווג השלישי? כלומר אנשים פגועים מבחינה נפשית או מוסרית (עבריין או פושע) או בעלי מום גופני (למשל, חירש בין שומעים).משאיר את הניתוח לקוראי חדשות טירת כרמל להחליט.

    השבמחק
  7. כמה שטויות חריג אומר פשוט בן משפחה מקירבה ראשונה ,לא סיני לא חולה נפש ולא בעל דיעה שונה .די קונים את נטשה מקבלים לעבודה את אחותנ .פשוט שוחד פוליטי .האחות היא בעלת ידע מדופלם עיניים כחולות יודעת 7 שפות לכן היא מתאימה ומוכשרת יודעת להפעיל מחשב ביד אחד וביד השנייה היא מוציאה קבלות .לכן היא מעודפת .סתם אתם משמיצים את אריה טל .ראש עיר צדיק שמוביל את העיר לעברי פי פחת .

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?