התיאטרון הקהילתי לנשים אתיופיות בטירת כרמל סיכם את פעילותו השנתית בהצגה 'חיים בהמתנה'. מאת: אלי אבוחצרה

בערב מרגש ורב באירועים עצובים ושמחים שהתערבבו ביחד, הועלתה ביום שלישי (25/07) באולם קבלת הפנים של מרכז יום לקשיש בטירת כרמל, ההצגה 'חיים בהמתנה' שבה סיכמו חברי התיאטרון הקהילתי לנשים אתיופיות בטירת כרמל, את פעילותן העשירה בשנת תשע"ו. ההצגה 'חיים במתנה', הכילה בתוכה את החוויות שחוו הנשים במהלך עלייתן לארץ ישראל מאתיופיה ובחבלי הקליטה שלהן בארץ וגם את הרגשות שעלו מאותן חוויות.
צילום: יח"צ
פרויקט התיאטרון הקהילתי לנשים אתיופיות בטירת כרמל, הוא פרי יוזמה של היחידה לעבודה קהילתית במחלקה לשירותים חברתיים בעיר שפעלה בפרויקט הזה בשיתוף פעולה מלא עם היחידה לשיקום שכונות. במהלך שנת הפעילות השוטפת של התיאטרון הקהילתי, נפגשו הנשים הפעילות אחת לשבוע עם הבמאית אינה מרקו בר לב, וחלקו איתה וגם אחת עם השנייה את כאב הפרידה מקרובי המשפחה שנשארו מאחור בהמתנה לרגע שבו יוכלו לעלות לישראל. את המפגשים עם הבימאית, ליוו אנשי מקצוע מהלשכה לשירותים חברתיים בטירת כרמל ובהן טובה טדסה, מגשרת העדה ושושי לאו העו"ס הקהילתית.
צילום: יח"צ
התוצאה של אותם מפגשים בין הבימאית לנשות הקהילה, הולידה הצגה סוחפת ומרגשת בשם 'חיים בהמתנה' שאותה הציגו שחקניות התיאטרון בכישרון רב אל מול אולם מלא וגדוש בקהל שהכיל נציגים מארגוני התנדבות שונים בטירת כרמל, בני משפחה וחברים של חברות התיאטרון, פעילי ציבור של העדה האתיופית בטירת כרמל ועובדים של המחלקה לשירותים חברתיים. במהלך ההצגה, הקהל היה מרותק ונרגש וברוב השלבים של ההצגה הוא גם הזדהה עם הכאב והגעגוע שהנשים האתיופיות היטיבו להעביר דרך התיאטרון.


בסיום ההצגה, התקיים דיון עם הקהל בהשתתפות הנשים השחקניות. במהלך הדיון, נשא דברים איש הציבור גברה דובלה, שמשמש כפעיל חברתי בנושא המאבק לעליית עולי אתיופיה שנשארו מאחור. במהלך הדברים, הביע הפעיל את כאבו מהמצב הבלתי אפשרי שבו נמצאים בני העדה שהותירו אחריהן בני משפחה שממתינים שנים רבות במחנה העלייה בגונדר שבאתיופיה, ולא ברור כלל מתי יזכו להתאחד עם בני משפחתם בישראל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?