סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ערך בטירת כרמל ביקור עבודה מוצלח ונפגש עם ראש העיר אריה טל. מאת: אלי אבוחצרה

במסגרת סדרת מפגשים והרצאות שמתעתדת ההסתדרות הציונית העולמית לערוך בטירת כרמל, הגיע סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקוב חגואל, לביקור עבודה בטירת כרמל, כשהוא מלווה בשלומי אשכנזי, סמנכ"ל אשכולות של ההסתדרות ובעוזרו האישי אייל אטיאס. במסגרת הביקור, נפגש יעקוב חגואל עם ראש העיר אריה טל ועם חבר מועצת העיר טירת כרמל דוד שחר, שמשמש גם כמנהל פרויקטים מיוחדים ורכז האשכולות של ההסתדרות הציונית בטירת כרמל.
אריה טל, יעקוב חגואל והצייר מיכאל קליינר. צילום: יח"צ
הביקור, שנערך ביום ראשון (27/11) בספרייה העירונית בטירת כרמל, היה פרי יוזמה משותפת של ההסתדרות הציונית והספרייה העירונית בניהולה של ליאור אביבי, ומטרתו הייתה לפתוח סדרה של חמישה מפגשים והרצאות של ההסתדרות הציונית שייערכו בספרייה העירונית בטירת כרמל וגם את הפעילות העירונית השוטפת שלה בטירת כרמל.
במהלך הביקור, הודה סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקוב חגואל לראש העיר אריה טל על קבלת הפנים החמה שלה הוא זוכה בכל פעם שהוא מגיע לטירת כרמל וגם הביע את התפעלותו מההתפתחות המרשימה של העיר שאליה הוא נחשף בכל ביקור שלו בטירת כרמל. בהמשך הדברים, הביע האורח הנכבד את תקוותו לשיתוף פעולה מלא בין העיר טירת כרמל להסתדרות הציונית.
מיכאל קליינר, ליאור אביבי ויעקוב חגואל. צילום: יח"צ
ההסתדרות הציונית העולמית, שהוקמה ע"י חוזה מדינת היהודים, בנימין זאב הרצל בסוף המאה ה-19, הייתה חלק מהמוסדות הלאומיים שפעלו למען הקמת בית לאומי לעם היהודי. מאז הגשמת חלום הקמת הבית הלאומי לעם היהודי בארץ ישראל, פועלת ההסתדרות הציונית בעיקר בעידוד עלייה לישראל ובחיזוק הקשר שבין יהודי התפוצות ומדינת ישראל.
ראש העיר אריה טל, ברך את האורחים המכובדים והודה להם על הביקור וגם הביע את תקוותו שהביקור החשוב יחזק את הקשר העמוק שיש בין ההסתדרות הציונית העולמית לעיר טירת כרמל. לאחר מכן, העניק ראש העיר אריה טל, תעודה הוקרה לאומן הציור מיכאל קליינר על פועלו לקידום האומנות בטירת כרמל. הצייר מיכאל קליינר, שמתקרב בימים אלה לשנתו ה-90, מצייר ציורים שהנושא העיקרי בהם הוא פורטרטים של אישים חשובים בתולדות הציונות כמו בנימין זאב הרצל, יוסף טרומפלדור, זאב ז'בוטינסקי והנשיא המנוח חיים ויצמן. את רוב הציורים שלו, תרם הצייר מיכאל קליינר להסתדרות הציונית והיא מציגה אותם בתערוכה שמוצגת בספרייה למוזיאונים ברחבי הארץ.
חבר המועצה דוד שחר ומיכאל קליינר. צילום: יח"צ
במהלך ישיבת העבודה המשותפת נדונו מספר נושאים שמטרתם לקדם פעילות משותפת של עיריית טירת כרמל וההסתדרות הציונית העולמית וביניהם יציאת משלחת של צעירים בשנת שירות (שין.שינים) לייצג את ההסתדרות הציונית ומדינת ישראל בחו"ל ובנוסף, ההסתדרות הציונות תבדוק אפשרות להיעזר בבקיאותו של ראש העיר אריה טל בשפה הצרפתית בזמן השליחויות הציבוריות שלו במדינות דוברות צרפתית כדי לקדם את נושא עליית היהודים לישראל באותן מדינות. בסיום ישיבת העבודה המשותפת סוכם כי מערכת החינוך בטירת כרמל, תקיים בבתי הספר בעיר את החידון המקומי של המועצה הציונית העולמית שמקדם ערכי ציונות ומשפחה ומצד שני, המועצה הציונית תקיים סדרה של חמש הרצאות מטעמה בספרייה העירונית המקומית.
אחד מציוריו של האומן מיכאל קליינר. צילום: יח"צ
לאחר הישיבה, סיירו האורחים בטירת כרמל וביקרו בביה"ס התיכון דתי ממלכתי 'אריאל' וזאת כדי לחזק את התלמידים העולים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?