נבחרת תלמידים משכבה ט' בביה"ס שיפמן תתחרה באולימפיאדת החלל ע"ש אילן רמון. מאת: אלי אבוחצרה

השנה, כחלק מיישום החזון של ראש העיר אריה טל ומנהל  המחלקה לחינוך שלומי דהן, לטיפוח מצוינות מדעית בקרב תלמידי טירת כרמל, תשתתף נבחרת תלמידים משכבה ט' של חטיבת הביניים בביה"ס תיכון מקיף 'שיפמן', באולימפיאדת החלל שמתקיימת לזכרו של אילן רמון ז"ל, האסטרונאוט הישראלי הראשון שנהרג באסון התרסקות המעבורת 'קולומביה'.
צילום: יח"צ
נבחרת התלמידים, שגובשה והודרכה ע"י מנהלת אשכול פיס הילה גניס והמורה למדעים אמיר לזימי, תשתתף באולימפיאדה המדעית הצעירה שתהיה בסימן חקר החלל והיקום ותעניק לתלמידים פעילות מטפחת מצוינות מדעית טכנולוגית שתבוא לידי ביטוי בדרך של תחרות.
צילום: יח"צ
במסגרת ההכנה של התלמידים לתחרות,  הם נחשפו לנושאים מדעיים טכנולוגיים עדכניים מתחום החלל והיקום והתבקשו למצוא פתרונות לחידות בנושא. בנוסף, שמעו תלמידי הנבחרת הרצאה מרתקת מפיה של רכזת הפיזיקה שלי יונה על מורשתו הייחודית של אילן רמון האסטרונאוט הישראלי הראשון בחלל שהיווה מודל וסמל של מצוינות, מנהיגות וערכיות.

במהלך האולימפיאדה, ישתתפו תלמידי הנבחרת בחידון מקוון ויתבקשו לפתור בעיות מחזית המדע תוך התייעצות עם מומחים בנושא שילוו אותם ואיתור חומרים רלוונטיים באינטרנט ועוד...
בהצלחה לנבחרת של טירת כרמל בשלב הראשון.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?