היום הבינלאומי למאבק נגד אלימות כלפי נשים צוין בטירת כרמל בערב שהוקדש לשיח על נושא האלימות נגד נשים. מאת: אלי אבוחצרה

היום הבינלאומי למאבק נגד אלימות כלפי נשים שמצוין ברחבי העולם מאז שנת 1981, צוין בטירת כרמל באירוע עירוני שבו השתתפו בכירים מעיריית טירת כרמל ובהם ראש העיר אריה טל ואירמה אלואשווילי, מנהלת לשכת ראש העיר והיועצת שלו לקידום מעמד האישה ועשרות נשים מטירת כרמל והסביבה.
אירמה אלואשווילי, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה בטירת כרמל. צילום: יח"צ
במהלך האירוע, שנערך באולם המופעים 'אשכול פיס' בהנחייתה של מנהלת הלשכה לשירותים חברתיים איתנה שר שלום, צפו המשתתפים במחזה "'שייכת' שנכתב בהשראת יומניה של יהודית הרמן, מי שחיה ביחד עם חמשת ילדיה שתים עשרה שנים בכת של גואל רצון. בסיום ההצגה, יהודית הרמן עלתה לבמה ופתחה בשיח קולח עם הקהל וענתה על שאלות וגם גוללה את החוויה האישית שלה ושל חמשת ילדיה שנולדו בכת.
ראש העיר אריה טל. צילום:יח",צ

 בדברים שנשא ראש העיר אריה טל בפני המשתתפים, הוא העביר מסר חד משמעי כנגד תופעת האלימות נגד נשים והעלה על נס את הקידום שחל במעמדה של האישה בישראל, שבא לידי ביטוי במשרות הבכירות ובתפקידים הפיקודיים הבכירים שנשים עושות בצה"ל. 

צילום: יח"צ
האלימות במשפחה שחוצה שכבות גיל ומעמד כלכלי, גבתה בשנת 2017 בלבד שבעה עשרה קורבנות במדינת ישראל שכולן היו נשים שנרצחו בשל היותן חשופות ובלתי מוגנות.

בדברים שנשאה אירמה אלואשווילי, מנהלת לשכת ראש העיר והיועצת שלו לקידום מעמד האישה, היא סקרה בפני המשתתפים את התפתחות מעמד האישה ואת הדרך הנכונה להשגת שוויון מגדרי בין המינים. איתנה שר שלום, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים ציינה בדבריה בפני המשתתפים כי אישה יכולה להיות קרבן לאלימות מתמשכת מבלי שאף אחד יראה וידע על כך וביקשה מהנוכחים לא להתעלם מאלימות בין זוגית כאשר הם מזהים אותה בסביבתם ולעשות הכול כדי לסייע לזוג למצוא את הדרך להפסקת האלימות ביניהם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?