תלמידי שכבה י' של ביה"ס שיפמן השתתפו בקורס חילוץ והצלה בשעת חירום שיזם משרד החינוך בשיתוף עם פיקוד העורף. מאת: אלי אבוחצרה

במסגרת התכנית 'לימודים מצילים חיים' שמתקיימת בביה"ס תיכון מקיף 'שיפמן' בטירת כרמל, השתתפו בשבוע שעבר תלמידי שכבה י' של ביה"ס, בקורס 'מחלץ קל' שיזם משרד החינוך בשיתוף עם פיקוד העורף, שבמסגרתו לומדים התלמידים את נושא החילוץ וההצלה בשעת חירום.
צילום: יח"צ
במהלך הקורס, למדו תלמידי השכבה חמש שעות של חומר עיוני שהעניק להם ידע מקסימלי על אירועי הרס וחירום וגם כיצד לתפעל את תוכנות החירום הממוחשבות שמעניקות למחלצים מידע על הכוחות הפועלים בשטח האסון ומה הדרכים הכי טובות לחילוץ והצלת הנפגעים.

לאחר החלק העיוני, עברו התלמידים לחלק המעשי של הקורס שגם הוא נמשך כחמש שעות ובמהלכו הם צוידו בקסדות, אפודים זוהרים ומשקפי מגן ויצאו לשטח כדי להרגיש מה קורה במצב של התרחשות אסון. כדי להמחיש לתלמידים עד כמה שאפשר את מצב החירום שאיתו הם אמורים להתמודד בשעת חירום, נבנה מאחרי בניין אשכול פיס אירוע הרס מדומה שבו נדרשו התלמידים להשתמש בחומר שלמדו כדי לחלץ בובות שכלואות תחת ההריסות תוך שימוש בכלים שעמדו לרשותם למשימות החילוץ ובתוכם ג'ק, מסור, פטיש כבד ומתקני הרמה שונים.


בסיום ההדרכה, עברו כל התלמידים את המבחן בהצלחה וקיבלו תעודה על השתתפותם בקורס החשוב.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?