טירת כרמל בעשירייה המובילה של הערים במדינת ישראל שמשקיעות כסף בתושביהן. ראש העיר אריה טל: "אני לא מופתע מהעובדה שטירת כרמל היא עיר מובילה במדינת ישראל". מאת: אלי אבוחצרה


העיר טירת כרמל נמצאת בין עשר הערים המובילות במדינת ישראל בהשקעה כספית נטו בשירותים הניתנים לתושבים, כך עולה מתכנית מחקר שערכה חברת הייעוץ הכלכלי צ'מינסקי- בן שחר, שסקרה את ההשקעה נטו בתושבים של כלל הערים במדינת ישראל.



על פי הסקירה, שהקיפה 279 ערים ויישובים ברחבי מדינת ישראל, העיר טירת כרמל משקיעה 5129 שקל נטו בשנה לתושב וההשקעה הזאת העניקה לה את המקום השביעי המכובד בעשיריית הערים המובילות במדינת ישראל ובהן ערים גדולות ועשירות כמו תל אביב, רעננה וחיפה שנמצאות בראש הטבלה וערים חזקות כמו כפר סבא ונשר שנמצאות ברשימה מתחת לעיר טירת כרמל.

בתחתית רשימת הערים שמשקיעות כסף בתושביהן, נמצאת העיר החרדית ביתר עילית עם השקעה שנתית של 791 שקל בכל תושב ולפניה מדורגת העיר הבדואית רהט, שמשקיעה כ-844 שקלים בשנה בכל תושב. ההשקעה נטו בתושב מבטאת את ההשקעה שהעירייה יכולה להשקיע במסגרת המשאבים שעומדים לרשותה, והיא כוללת את כל התשלומים שהרשות מוציאה על התושבים בתקציב השוטף.

הסקירה שערכה חברת הייעוץ הכלכלי 'צ'מנסקי-בן שחר, התבססה בין היתר על ניתוח דו"חות כספיים שנתיים של העיריות ברחבי הארץ ועל נתוני הרשויות המקומיות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והתוצאות שלה מבליטות את הפערים הגדולים שיצרה החברה הישראלית בין הערים הרגילות לערים המגזריות דוגמת הערים החרדיות והערים הערביות ובשל העובדות האלה מזהירים מומחי כלכלה עולמיים מחוסר השילוב של הערים המגזריות במדינת ישראל שיביא בסופו של דבר לקריסת המערכת הכלכלית שלה.

ראש העיר אריה טל, אמר בתגובה לתוצאות המחמיאות ביותר שקיבלה מדיניות ההשקעה בתושבים שאותה הוא מוביל בשלושת העשורים האחרונים, כי הוא לא מופתע מהתוצאה המחמיאה של המחקר שעשתה חברת הייעוץ הכלכלי מהמובילות במדינת ישראל, וזאת בשל התכנית הסדורה שהוא ואנשי צוותו הקרובים עובדים עליה כבר הרבה שנים, תכנית ששמה את תושבי העיר והשירותים המוצעים להם כמו חינוך, תרבות, סביבה נקייה ומטופחת במקום הראשון ואשר הביאה לתוצאה המדהימה שגורמת היום לתושבי טירת כרמל להרגיש גאים מאוד בעיר שבה הם חיים ומגדלים את דור ההמשך.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?