ישיבת מועצת העיר

איציק יחבס, סובל מצרות של טירונים.
ישיבת מועצת העיר שנערכה אתמול באולם הישיבות של העירייה, הייתה מתוחה והעצבנות אצל חברי הקואליציה וגם אצל חברי האופוזיציה(סיעת המפד"ל) הייתה הצד החזק של הישיבה.
כל טירון בפוליטיקה של טירת כרמל, יודע שאריה פרג'ון, ניחן בכישרון אופוזיציוני מיוחד. הכישרון הזה, שאצל פרג'ון מגיע לדרגה של אומנות, התקיל את משתתפי הישיבה החדשים והוותיקים שלא היו מוכנים.עובדה זו גרמה לא פעם להרמת טונים מצד חברי הקואליציה בכל פעם שאריה פרג'ון, עלה על טעות של חברי ההנהלה.
זה התחיל כבר בדקה הראשונה של הישיבה. הנושא הראשון שהיה על סדר יומה של המועצה, נגע לאישור כספי התמיכות שהעניקה וועדת התמיכות העירונית לעמותות השונות בטירת כרמל. כבר בתחילת דבריו של המזכיר קטוני, קטע אותו אריה פרג'ון וטען שיש להשביע את חברי סיעת המפד"ל שבועת אמונים עוד לפני שתתחיל הישיבה וזאת בגלל שהם עדיין לא הושבעו כדין בגלל היעדרותם מהישיבות הראשונות. בדיקה קצרה העלתה שפרג'ון צודק והישיבה הופסקה לעשר דקות וזאת כדי שהמזכיר ילך למשרדו להביא את הנוסח של ההשבעה. לאחר שחברי סיעת המפד"ל הושבעו, החל הדיון על התמיכות והמענקים לעמותות השונות. ואלה התמיכות שהובאו לאישור המועצה: "עמותת חלב חיטים ישביעך" 100.000 ₪. מועדון הכדורגל "מכבי עירוני טירת כרמל" 440.000 ₪. "קרן קהילתית טירת כרמל" 25.000 ₪. "עמותת צדקת אבות" 25.000 ₪. כל התמיכות שהובאו לאישור המועצה, התקבלו ואושרו פה אחד ע"י חברי מועצת העיר.
הנושא השני שעמד על סדר יומה של המועצה, נגע לאישור המפתח המספרי והפרסונאלי של נציגי הסיעות השונות בוועדות העירייה. כבר בתחילת הדיון בנושא הזה התעוררה מהומה. מזכיר העירייה שמואל קטוני, הודיע לחברי המועצה שהמפתח למספר הנציגים של הסיעות השונות בוועדות העירייה עולה להצבעה. אריה פרג'ון, קטע את דבריו והודיע שהחוק מחייב שהמועצה תאשר לצד מספר החברים בכל וועדה גם את השמות של אנשי הציבור שיכהנו בוועדות. ראש העיר אריה טל, טען שאין כרגע בידי חברי הקואליציה ניתוב של שמות אנשי הציבור שלהם בוועדות השונות והבטיח שהשמות יעודכנו בימים הקרובים. פרג'ון השיב שאם חברי המועצה לא יאשרו את שמות חברי הועדות השונות, לא יהיה לוועדות אלה תוקף חוקי, וחבל שחברי המועצה יבואו שוב כדי להצביע על שמות חברי הוועדות. לבסוף הושגה פשרה שבה הוחלט ששמות חברי מועצה שמכהנים בוועדות שמחויבות להתכנס על פי חוק, יובאו לאישור בישיבה הנוכחית. כבר בתחילת הדיון על השמות, הודיע פרג'ון שחבר סיעת ש"ס, חיים עמרן, לא יוכל לכהן בוועדת ביקורת (חבר הנהלה מנוע מלהיות חבר בוועדת ביקורת)וזאת משום שעל פי מה שפורסם בעיתונות, חיים עמרן הוא חלק מהקואליציה והוא מתעתד לקבל את המועצה הדתית. אריה טל, שאל את פרג'ון האם הוא ראה הסכם כזה. פרג'ון השיב שהוא לא ראה, אבל הוא יודע שחיים עמרן בעצמו אומר את זה בכל מקום. דברים אלה של פרג'ון, קוממו את ראש סיעת ש"ס, חיים עמרן שהסתובב לכיוונו של פרג'ון וצעק, "כבר שנתיים שלא ראיתי את הפרצוף שלך, איך אתה יכול להגיד שאני אמרתי את זה". פרג'ון לא התייחס ופנה ישירות לראש העיר ושאל אותו האם סיעת ש"ס היא חלק מהקואליציה מתוקף הסכם שקיים איתה. ראש העיר הכחיש שיש הסכם כזה ומינויו של חיים עמרן לוועדת ביקורת אושר. לראשות וועדת מכרזים, מונה דוד שחר, סגן ראש העיר. לראשות וועדת "זהירות בדרכים" מונה ברוך מריומה, סגן ראש העיר. לראשות וועדת "הנחות" מונה חבר מועצה חדש בשם איציק יחבס, מסיעתו של דוד שחר. לאחר שהסתיים אישור שמותיהם של חברי המועצה בוועדות השונות, ביקש אריה פרג'ון שהמועצה תאשר את שמות אנשי הציבור של סיעת המפד"ל בוועדות השונות. ראש העיר אריה טל, רצה לומר משהו ובנקודה הזאת, בצורה לא מובנת וחסרת כל היגיון פוליטי או מעשי, התפרץ איציק יחבס, חבר הסיעה של דוד שחר והיו"ר החדש של וועדת ההנחות על אריה פרג'ון, והאשים אותו שהוא מחבל בעבודת המועצה בעצם הבקשות שלו לאשרר את שמות חברי הוועדות וזאת למרות שאין שמות כאלה מוכנים עדיין. "אתה יכול לגרום לבלבול ולהחלטות לא נכונות בלחץ הזה שאתה מפעיל על חברי המועצה" צעק יחבס בקול רם. בנקודה הזו, ראש העיר קטע את הויכוח והודיע שבזה הסתיימה הישיבה.
דבר העורך:
הטענות השונות והמשונות שהועלו כלפי אריה פרג'ון, במהלך ישיבת מועצת העיר, הן טענות לא מוצדקות ואפילו מגוחכות מיסודן. תפקידו של חבר מועצה מהאופוזיציה מסתכם בעיקר בניסיון לתפוס את חברי הנהלת העיר בטעויות מביכות. תפקידה של הקואליציה, למנוע מעצמה את הטעויות המביכות שיגרמו לה להראות רע במקרה הטוב וישבשו את עבודתה במקרה הרע. בישיבת מועצת העיר, מתקיימת ההצגה הכי טובה בעיר ומי שהתנאים בהצגה הזאת לא מתאימים לו, הוא מוזמן לקום ולהתפטר. ישיבת מועצת העיר, מתכנסת אחת לחודש על פי חוק ובישיבה הזאת זכותם וחובתם של חברי המועצה מהקואליציה ומהאופוזיציה, לומר את דבריהם.
התפרצותו של חבר המועצה החדש, איציק יחבס, על אריה פרג'ון, הייתה לא מוצדקת וגבלה בחוסר דרך ארץ. מצד אחד קטע חבר המועצה החדש את ראש העיר ומצד שני תקף בחריפות ולא בצדק,ראש עיר לשעבר. סבלנות ודרך ארץ, הן שתי תכונות חשובות בהתנהלותם של אנשי ציבור וניכר על חבר המועצה החדש, איציק יחבס, שהוא לא ניחן באף אחת מהתכונות החשובות. בנוסף, המינוי של איציק יחבס, חבר מועצה חדש וחסר ניסיון לתפקיד חשוב ורגיש כמו יו"ר וועדת ההנחות, יוצר אי נוחות מסוימת. בתקופה כלכלית רגישה כל כך, רצוי היה אם לתפקיד הזה היו ממנים אדם עם רגישות חברתית וניסיון ציבורי,וזאת כדי לתת מענה לסוג האוכלוסייה שממנה מורכבת העיר טירת כרמל.
מאת: אלי אבוחצרה "חדשות טירת כרמל"

תגובות

  1. אלי,

    מזל טוב - כתבה אוביקטיבית ראשונה. העובדה שאריה טל לא הכין את עצמו לפגישה, והיה עלולו למנוע את כינוסה של ועדת ההנחות למשך כמה חודשים (בתקופה שאנחנו כל-כך צריכים אותה), צריכה להרים דגל אדום לגבי הטיפול שלו בעינינים אלו. מזל שפרג'ון היה שם לסדר את הנושא.

    ההתפרצות של יחס על פרג'ון, מוכיחה שהוא לא מבין מהחיים שלו.

    דרך-אגב, איך מעז חיים עמרן לומר שהוא לא חלק מהקואליציה? האם מותר לשקר ככה בישיבת מועצת העיר? אין בושה לחיים עמרן?

    ד.כ.

    השבמחק
  2. אלי היקר,
    של נעליך מעל רגליך כשאתה בא למתוח בקורת על חבר מועצת העיר החדש איציק יחבס, מהכתבה מתקבל הרושם שע"פ ישיבה אחת אתה כבר תועה על קנקנו ולא כך הוא, האיש בעל רזומה עשיר עובד בנק מזה 30 שנה שימש כיו"ר ועד עובדי בנק הפועלים במרחב חיפה ושימש כמ"מ יו"ר ועד ארצי, כמו כן שימש כחבר במזכירות לאיגוד מקצועי בהסתדרות ובפורום הועדים צפון,בעל תואר במשאבי אנוש במכללת עמק יזרעאל. להגיד עליו שהוא חסר רגישות חברתית וטירון פוליטי זוהי בדיחה עצובה. כנראה טירת כרמל אוהבת לראות נבחרים שאפילו העברית אינה שגורה בפיהם וחסרי כריזמה, לכן עיתונאי קטן שלי, נאמר כבר "שפני הדור כפני הכלב" כעיתונאי עלק! עליך לדעת שלכולם מגיע 100 ימי חסד אתה לא נתת לו אפילו 100 דקות הלא כבר
    אמר מישהו שהשם אותו אתה נושא הוא "שם גדול לאיש קטן"
    (אני מקווה שאתה די אמיץ לפרסם את התגובה המצ"ב אחרת לא אתפלא)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?