האמת על הבכיר אל מול האמת של הבכיר


חיים גבאי, מנהל ביה"ס אריאל לשעבר, הוא הבכיר ממחנהו של אריה טל שמינויו לתאגידים עירוניים עוכב.

מכתב שהעביר ראש האופוזיציה אריה פרג'ון לראש העיר אריה טל במהלך ישיבת מועצת העיר ואשר לווה באזהרה חמורה בנוגע לנשוא הדוח, גרם לטלטלה עמוקה במערכת הפוליטית של טירת כרמל. הדוח נגע לחיים גבאי מנהל ביה"ס אריאל לשעבר ובחדשות טי וי וחדשות טירת כרמל מובא הסיפור המלא הנוגע לדוח בפעם הראשונה.
תלונה אנונימית שהגיעה בסוף שנת תשס"ד למנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, פתחה חקירה מקיפה של מבקר המחוז במשרד החינוך על ביה"ס אריאל, על מנהלו לשעבר חיים גבאי ועל כלתו הגב' לילך גבאי. התלונה והחקירה אשר נגעו לשנים תשס"ג ותשס"ד, בדקו חשדות בדבר שעות הוראה שדווחו למשרד החינוך ע"י ביה"ס ואשר התקבל עבורן תשלום וזאת למרות שנותנת השיעורים הגב' גבאי, לא עבדה בביה"ס ולא הייתה חלק מצוות המורים.
החקירה שהוטלה על מבקר מחוז חיפה במשרד החינוך, העלתה שמר חיים גבאי מנהל ביה"ס אריאל לשעבר, הפנה לקראת שנת הלימודים תשס"ג למפקחת היישובית על החינוך המיוחד, בקשה לתוספת שעות עזר עבור תלמיד בכיתה י' הסובל ממגבלות גופניות. בדיקת המבקר העלתה שמר חיים גבאי מינה את כלתו הגב' לילך גבאי לתת את שיעורי העזר האמורים וזאת מבלי שהוא או כלתו הצהירו פני ברי הסמכא בעניין על הקירבה המשפחתית ביניהם. בנוסף, הבדיקה העלתה שהגב' גבאי היא מורה לחינוך גופני בהכשרה שלה ולכן הכשרתה המקצועית אינה קשורה למקצועות שבהם נזקק התלמיד לשיעורי עזר.
על פי התלונה, למרות שהגב' גבאי הייתה בחופשת לידה ותוגמלה מהביטוח הלאומי במהלך שנת הלימודים תשס"ד, היא לא דיווחה על כך לעיריית טירת כרמל המעסיקה שלה.
בדיקת המבקר העלתה שמנהל ביה"ס מר חיים גבאי, ביחד עם היועצת, אישרו לגב' גבאי לתת לתלמיד את שיעורי העזר בביתו, דבר שמנע את הפיקוח על שעות ההוראה וזאת תוך הפרה בוטה של ההנחיות וניגוד עניינים הן מצד המנהל מר חיים גבאי והן מצד היועצת שהיא כפופה אליו. הבדיקה של המבקר העלתה מסקנות חמורות גם בנוגע לתפקודו של המנהל הנוכחי של ביה"ס אריאל מר שלום אדרי. על פי הדוח, מר אדרי שנכנס לתפקידו בשנת הלימודים תשס"ד, לא בדק את עניין שעות העבודה המדווחות של הגב' גבאי והסתמך על מה שאמר לו המהל הקודם מר חיים גבאי. "התנהלותו של המנהל החדש בפרשה, אינה משקפת מיומנות מנהלית כנדרש ממועמדים למכרזי ניהול בתי ספר", קבע המבקר.
התלמיד שעבור שיעורי העזר שלו שולמו לגב' גבאי תשלומים, טען שהגב' גבאי לא הופיעה בביתו לטובת שיעורי העזר באופן סדיר ומלא ולהערכתו ולהערכת גיסתו המתגוררת עם הוריו, הגב' גבאי נתנה רק 20 שיעורים בודדים בכל שנת תשס"ד ובשנת תשס"ג לא נתנה ולו שיעור אחד.
הבדיקה העלתה שהגב' גבאי אינה מסוגלת להוכיח את מתן שעות העזר שנתנה לתלמיד וזכאותה לשכר בגין תשס"ג ותשס"ד, מוטלת בספק ועל כן את הפער של 320 שיעורים לכל אחת מהשנים, יהיה עליה להשיב לעירייה.
בתגובה לדברים המובאים בכתבה, אמר מר חיים גבאי: "הדו"ח שערורייתי וחוטא לאמת. הכלה שלי עבדה במתן שעות עזר לתלמיד האמור ויש תצהיר שלו בפני עו"ד שמאמת את הדבר. המעורבות שלי בהעסקה של הכלה שלי קשורה לשנת הלימודים תשס"ג בלבד. לגבי שנת תשס"ד, הדו"ח מתייחס לתקופת הניהול של המנהל הנוכחי שלום אדרי. הדו"ח הנוכחי, הוא נולד כמעשה נקמנות מנהל מח' החינוך עמינדב ווייס שרצה להחזיר לי על הדו"ח שכתבנו עליו אני וחברי וועדת החינוך של העירייה בשנת 2003. אני אלחם עד הסוף ואני אכהן בתאגידים העירוניים על אפו וחמתו של אריה פרג'ון".
ראש העיר לשעבר אריה פרג'ון ומנהל מח' החינוך של עיריית טירת כרמל, עמינדב ווייס, סירבו להגיב על טענותיו של חיים גבאי והסתפקו בהצהרה שהדו"ח מדבר בשם עצמו.
חשוב לציין שלא גובשו המלצות מחייבות כנגד מר חיים גבאי בסיכומו של הדוח ועל אין מניעה חוקית למינויו בתאגידים העירוניים השונים.
מאת: אלי אבוחצרה "חדשות טירת כרמל".

תגובות

  1. קודם שפרג'ון יחזיר את הכסף שחילק למקורביו במועצה הדתית. ראו דוח מבקר המדינה.
    על כך נאמר קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים. הלא אמר עליו השופט כי הוא לא נקי כפיים.

    השבמחק
  2. לא ייאומן! הבנאדם חשוד בגניבה, על-ידי מבקר משרד החינוך, והוא עוד מעיז לרצות להתמנות לתפקידים ציבוריים נוספים?

    איפה הבושה?

    אלי - מן הראוי שתביע את דעתך בעיניין. האם אין לחיים גבאי בושה?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?