חשדות כבדים כנגד בכיר במחנה של ראש העיר אריה טל, הוציאו אותו מרשימת המומלצים לתאגידים העירוניים החשובים של טירת כרמל


כך עולה מאולטימטום שהגיש ראש העיר לשעבר אריה פרג'ון לראש העיר אריה טל, במהלך ישיבת מועצת העיר האחרונה.

בערב יום רביעי ב- 18.03.09, התקיימה ישבת מועצת עיר שלא מן המניין. על סדר יומה של הישיבה, היה אישור שמות חברי וועדות העירייה מטעם הסיעות השונות, אישור חברי המועצה ואנשי הציבור שיכהנו בתאגידים העירוניים השונים ודיווח של הגזבר על מצבה הכספי של עיריית טירת כרמל. הישיבה לוותה כבר בתחילתה בעימותים רבים בין חברי ההנהלה לבין אריה פרג'ון שהיה איש האופוזיציה היחיד בישיבה. העימותים המילוליים נעו סביב טענתו של אריה פרג'ון שעל פי תקנות העיריות הנוגעות למינוי נציגי עירייה ונציגי ציבור לתאגידים עירוניים כדוגמת "החברה למוסדות חינוך" החברה הכלכלית והמתנ"ס המקומי" , חייב כל ממונה להיות בעל תואר אקדמי באחד ממקצועות שעניינם, כלכלה, משפטים, מנהל עסקים או ראיית חשבון. אריה פרג'ון דרש לראות את התעודות של השמות השונים שהועלו להצבעה בפני חברי המועצה. ראש העיר אריה טל אמר שכל השמות הם שמות של מומלצים לתפקידים בתאגידים העירוניים והתעודות הרלוונטיות יועברו לוועדה של משרד הפנים שבודקת את כל המינויים לפני כניסתם לתפקיד. אריה פרג'ון לא הרפה והעביר מסמך לידי ראש העיר והודיע שהמסמך מכיל דו"ח חמור מאוד של רשות בודקת כנגד אחד מהבכירים ביותר במחנה של אריה טל ששמו ומועמדותו עלו בכל הוועדות והתאגידים העירוניים החשובים של העירייה. אריה פרג'ון הודיע בנוכחות כל חברי המועצה שאם שמו של הבכיר במחנה של אריה טל לא יוסר מרשימת המינויים לתאגידים העירוניים ולוועדות השונות, שמו של הבכיר וגם הדו"ח שנכתב עליו, יועברו באפו מיידי לכל חברי מועצת העיר וגם לנציגי התקשורת שישבו באולם הישיבות. לאחר שעיין קלות במסמך, הודיע ראש העיר ששמו של הבכיר מטעם סיעתו יוסר לאלתר מכל הוועדות והתאגידים העירוניים שמובאים להצבעה וזאת עד שהמסמך ייבדק בצורה יסודית ע"י הגורמים המוסמכים. לאחר ההסכמה הזאת עלו השמות להצבעה והתקבלו ברוב קולות חברי המועצה. אריה פרג'ון מסיעת המפד"ל, היה המתנגד היחידי.לאחר ההצבעה החל גזבר העירייה לסקור את מצבה הכספי של עיריית טירת כרמל. הגזבר הודיע שעיריית טירת כרמל סיימה את שנת הכספים של 2008 בגירעון של 2.980.000 ₪ שנוספו לגירעון שהעירייה סוחבת משנת 2007 ואשר עמד על 6.780.00 ₪. כיום הגירעון המצטבר של עיריית טירת כרמל, עומד על 9.760.000 ₪. הגיזבר הודיע לחברי המועצה על 82% אחוזי גבייה שהיו בשנת הכספים של 2008. "זוהי ירידה של שני אחוזים בגבייה לעומת 2007 הודיע הגזבר ואמר "שעקב המצב הכלכלי הקשה שפוקד את העולם ואת מדינת ישראל יש צפי שבשנת הכספים הבאה דהיינו 2009 תהיה ירידה נוספת של שלושה אחוז בגבייה.
מאת: אלי אבוחצרה "חדשות טירת כרמל"

תגובות

  1. אלי,

    למה אתה לא מפרסם שמדובר בחיים גבאי, מס' 6 של ראש העיר? האתר השני שמפרסם חדשות כבר פירסם את השם הזה.
    אם אתה עיתונאי הוגן ואמין - תפרסם את השם שלו! תושבי העיר צריכים לדעת, שמדובר בחיים גבאי.

    ר.ל

    השבמחק
  2. לאנונימי שלום רב
    למרות שאני נוהג להשאיר את במת התגובות לקוראים בלבד, אחרוג הפעם ממנהגי ואענה וזאת כדי להסביר את עמדתי העיתונאית בנוגע לשמירה על שמם של בני אדם.
    לפרסם שם של אדם בכלל או שם של אישיות ציבורית בפרט, בהקשרים שליליים מבלי שראיתי או קראתי את מה שיש לאריה פרג'ון על האישיות, זוהי חוסר אחריות עיתונאית ברמה הכי בסיסית. זה שאריה פרג'ון אומר או צועק משהו, זה עדיין לא הופך את זה לאמת. תפקידי העיתונאי מחייב אותי בציון עובדות שאני יכול להוכיח. יש אנשים שמסתתרים מאחורי שמות בדויים ועליהם לא חלה חובת ההוכחה או חובת האחריות העיתונאית והם מרשים לעצמם לזרוק רפש לכול כיוון. צר לי, אבל זאת לא עיתונות זאת ביריונות מילולית. ביום הישיבה של מועצת העיר, ביקשתי מאריה פרג'ון להראות לי את המסמך שנוגע לבכיר והוא סירב. לסיום, אני מנוע מלפרסם דברים שאין בסיס עובדתי מאחריהם.
    מקווה שהתשובה עונה לתהיות שלך.
    בברכה
    אלי אבוחצרה

    השבמחק
  3. אלי,

    אם אין לך את הדו"ח החמור הנ"ל - אל תפרסם במה הוא חשוד. אבל הציבור צריך לדעת, שמינויו של חיים גבאי לתאגידים עירוניים בוטל לעת-עתה.
    מן-הסתם, העובדה שאריה טל, שחיים גבאי הוא מס' 6 ברשימתו, קרא את הדו"ח ברפרוף והקפיא את המינוי, אומר שיש דברים בגו.

    בכל-מקרה, אף-אחד לא ביקש שתזרוק רפש על אף אחד, אלא רק תרשום את האמת שידועה כבר לכולם בטירה: אריה טל הקפיא כרגע את המינוי של חיים גבאי, בעקבות דו"ח שהביא פרג'ון. אין בזה הטלת רפש ולא כלום.

    לדעתי, אי-פרסום השם פוגע בעיקר באמינות שלך, מאחר שהדבר הזה כבר ידוע לכל התושבים.

    ר.ל.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?