סערה זוטא בצרחת הפוליטית...


הסערה במערכת הפוליטית בטירת כרמל מסרבת לשקוע. המשקעים של חילופי הגברא בעיריית טירת כרמל, מסרבים לגווע וממשיכים לגבות מחיר כבד מהנהלת העיר ומהיכולת שלה לתפקד.
בישיבת מועצת העיר שנערכה ב- 18.03.09 הוגשו להצבעה וגם אושרו ע"י חברי המועצה, שמות המומלצים לוועדות העירייה ולתאגידים העירוניים של הסיעות המרכיבות את הנהלת העיר. במהלך הישיבה, דרש ראש האופוזיציה, אריה פרג'ון, שההנהלה תציג בפני חברי המועצה את התארים והתעודות אשר מעידות שהמומלצים מטעם ההנהלה כשירים לכהן בתאגידים כמתחייב מסעיף קטן (1) פיסקה (א) בסעיף 3 בתקנות העיריות התשס"ו – 2006 ואשר עוסקות במינוי נציגי עירייה בתאגיד עירוני.

ראש העיר אריה טל ענה בשם ההנהלה שהתארים והתעודות הרלוונטיות יוצגו בפני הוועדה הבודקת של משרד הפנים. כזכור אריה פרג'ון התנגד לטענה הזאת וגם הצביע נגד אישור שמות המומלצים. ב-23.03.09 שלח אריה פרג'ון מכתב אזהרה לראש העיר אריה טל ובו הוא הודיע לראש העיר שאם תוך 14 יום לא תענה תביעתו להצגה של התארים והתעודות של המומלצים לוועדות, הוא יפעל בכול המסגרות העומדות לרשותו כולל פניה לבית המשפט.

במקביל לשליחת המכתב לראש העיר, שלח ראש האופוזיציה אריה פרג'ון מכתבים לכל הגורמים הממשלתיים האחראים. במכתב שנשלח ליואל מוזס, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, כותב אריה פרג'ון כך: הנציגים ששמם נמצא ברשימה שהגישה ההנהלה לאישור ואשר כוללים את ראש העיר אריה טל, סגנו איציק ונונו ונציג הציבור יגאל ישראל, אינם עונים לדרישות החוק או שאינם עומדים בהתאם לדרישות החוק. "למיטב ידיעתי" כותב אריה פרג'ון במכתבו, "אדם אשר בנה ללא התר בניה או חרג מהתר בניה שניתן לו לא יכול לכהן כחבר בוועדה". אריה פרג'ון מציין בפני יו"ר הוועדה שגם המחליפים של המומלצים שהם: דוד שחר, מוריס בנימין, ואלקלעי אליעזר אינם עומדים בדרישות החוק.

מכתב ברוח זו נשלח גם למר דוד בראון מנהל משרד החברות בהסתדרות היהודית, ובו טענות דומות בדבר המינוי של דורון גרינברג, מזל אלשייך, נטליה ילינסון, גלית שנהב- טפירו ותמר אליאס שמונו כחברים בהנהלת המתנ"ס המקומי . בנוגע לעו"ד טפירו, טען אריה פרג'ון במכתבו, שאומנם יש לגב' טפירו תואר כנדרש בחוק, אבל היא מכהנת כבר שלוש שנים כחברה בהנהלת המתנ"ס ולא ניתן להאריך יותר את כהונתה.

מכתב חריף נשלח גם למר דוד ספיר-מנהל האגף לתאגידים עירוניים במשרד הפנים. במכתב זה טוען אריה פרג'ון שהמומלצים: ברוך מריומה, מוריס בנימין, נטליה ילינסון ונציגי הציבור קידר שמואל וגלסברג יוסי שאושרו לחברה למוסדות חינוך אינם עונים על הקריטריונים ועל כן יש לבטלם לאלתר.

בנוסף, יוסי גלסברג, אשר מונה לחבר הנהלת החברה למוסדות חינוך, הנו תומך פוליטי מובהק של ראש העיר אריה טל והוא גם בעלה של אחת מעובדות החברה למוסדות חינוך ולפיכך הוא מצוי בקטגוריה של ניגוד עניינים ועל כן יש לפסול את המינוי, קובע פרג'ון במכתבו.

באותו המכתב יש בקשה לפסול גם את המינוי יעקוב אלואשוילי לדירקטור בחברה הכלכלית של טירת כרמל וזאת בשל ניגוד עניינים הנובע מהעובדה שאחיו פיני אלואשוילי, משמש כמנהל מח' הגביה של עיריית טירת כרמל.



דוד שחר: זכותו של אריה פרג'ון לדרוש שהמינויים יעמדו ברוח החוק. אני מאמין שהעירייה תפעל על פי ההנחיות של היועץ המשפטי ולפי חוקי מדינת ישראל.




עורכת הדין גלית שנהב-טפירו: "הכהונה שלי כחברה בהנהלת המתנ"ס בשלוש השנים האחרונות הייתה בהתנדבות והיא נעשתה לאחר שאריה פרג'ון בעצמו פנה אלי וביקש זאת. ההסכמה שלי לשמש כחברה בהנהלת המתנ"ס, נבעה ונובעת מהרצון שלי לתרום לציבור בטירת כרמל בנושא קידום החינוך בקרב בני הנוער".


ברוך מריומה: "אני קצין בכיר לשעבר במשטרת ישראל ובתפקיד הזה ניהלתי מערכות גדולות וחשובות בשרות הציבורי. מעבר לכך, אני נושא בתואר אקדמי במדעי המדינה. לגופו של עניין, אני וסיעתי, נפעל על פי ההנחיות של היועץ המשפטי של העירייה ועל פי החוק של מדינת ישראל".





יוסי גלסברג: "אשתי עובדת 38 שנה בחברה ואינה זקוקה לעזרתי. הפעילות שלי בחברה למוסדות חינוך גם בעבר וגם בעתיד היא פעילות התנדבותית שמטרתה לשמש עזר לציבור בטירת כרמל".




יגאל ישראל: שלוש השנים שלמדתי, נועדו כדי להעשיר את השכלתי ולא כדי לרצות מבקש כזה או אחר. כדי לשרת את הציבור, צריך קודם כול לב נקי ואחר כך תעודות. אני פעלתי בעבר בהתנדבות בוועדה המקומית לתכנון ובניה ויש בכוונתי לפעול גם בעתיד באותה הרוח ההתנדבותית".






מוריס אסייג דובר העירייה: כול פעולות העירייה נעשות ברוח החוק. אנו פועלים ונפעל רק על פי ההנחיות של היועץ המשפטי של העירייה.








מאת: אלי אבוחצרה "חדשות טירת כרמל"

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?