החלטה מהריקנות של הגיהנום הפוליטי בטירת כרמל

חברי המועצה אישרו את ההצעה פה אחד. הפטור שהיה למבני עסקים וחנויות בטירת כרמל שהיו סגורים עקב קשיים כלכליים הסתיים. עקב ההחלטה החדשה, מהיום, הם ייאלצו לשלם את מלוא הארנונה.
ההחלטה לבטל את הפטור מתשלום ארנונה למבנים שהעסקים שלהם נסגרו עקב קשיים כלכליים היא חסרת רגישות חברתית וחסרת אחריות ציבורית. ההחלטה שהתקבלה פה אחד ע"י כול חברי המועצה בישיבת מועצת העיר האחרונה, מעידה שנציגי הציבור בטירת כרמל לא מבינים את חשיבות התזמון של ההחלטות שלהם שבמקרה הזה הוא גרוע שבגרועים. בזמן שעסקים קטנים ובינוניים נסגרים חדשות לבקרים בגלל קושי כלכלי להחזיק אותם, הטלת מס נוסף על מי שממתין לזמן יותר טוב לפתיחת העסק, היא בבחינת המסמר האחרון בארון המתים של העצמאים בטירת כרמל. על פי הפרסומים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רוב בעלי העסקים העצמאים בטירת כרמל, משתכרים בעסקים שלהם משכורת המשתווה לשכר המינימום שמשולם לעובדים במשק. לידיעתם של חברי המועצה.
המתח, החשדנות ההדדית והשמחה לאיד, ממשיכים להיות חלק בלתי נפרד מההצגה הכי טובה בעיר. שבוע לפני חג הפסח, היה צפוי שנציגי הציבור במועצת העיר, יהיו קצת יותר חברים ופחות יריבים. אך היה מי שכבר אמר שחברות ופוליטיקה שייכים לשני שבילים שלעולם לא ימצאו את הדרך לחבור לדרך אחת. ואלה הנושאים שעמדו על סדר יומה של מועצת העיר שהתכנסה ביום חמישי האחרון ה- 02.04.09. שינויים פרסונאליים בוועדות השונות שכללו את החלפת יו"ר וועדת הרווחה הנוכחית הגב' ילינסון מסיעתו של ראש העיר אריה טל ביו"ר החדשה הגב' יפה אלשייך מסיעת "אמינות ויושר". הנושא השני שהיה על סדר היום החזיר את שאלת חוקיות מינויו של מר חיים גבאי לתאגידים העירוניים. הנושא הטעון הזה הועלה ע"י ראש העיר אריה טל אשר דיווח לחברי המועצה שלאחר בדיקה ואישור של היועץ המשפטי של העירייה עו"ד עמאר, הוחלט להביא את המינוי של חיים גבאי לאישור המועצה. לשמע הדברים ביקש אריה פרג'ון את רשות הדיבור וכאשר היא נתנה לו הוא חשף בפני חברי המועצה את הממצאים החמורים שגובלים בעברות פליליות לטענתו כנגד חיים גבאי בדו"ח של מבקר מחוז חיפה במשרד החינוך. בנקודה הזאת ביקש סגן ראש העיר ברוך מריומה את רשות הדיבור ושאל את היועץ המשפטי של העירייה "האם בעצם הצבעתו בעד המינוי של חיים גבאי, הצבעה שנובעת מתוקף היותו חבר בקואליציה, אין עבירה פלילית או מנהלית". עו"ד עמאר השיב שכנגד חיים גבאי אין חשד לעבירה פלילית בדו"ח ואין גם ממצאים המונעים את מינויו לוועדות ולתאגידים השונים. הנושא עלה להצבעה ואושר ע"י רוב חברי המועצה. הנושא הבא שהיה על סדר יומה של המועצה, נגע לאימוץ שעשתה מועצת העיר טירת כרמל לאחד מהסעיפים בחוק ההסדרים, אשר העניק למועצה סמכות לוותר על גביית ארנונה ממבנים וחנויות שהעסקים בהם הפסיקו להתקיים. "אימוץ הסעיף הזה עלה לעיריית טירת כרמל מיליוני שקלים בשנה" אמר הגזבר הרצל רגב לחברי המועצה. "ביטול התקנה הזאת יכניס לקופת העירייה הסובלת מגירעונות קשים, מיליוני שקלים בשנה ובנוסף התשלום שיאלצו בעלי המבנים לשלם עבור הארנונה, יכול לדרבן אותם לפתוח את עסקיהם מחדש ואולי יאפשר הנעה מחודשת של הגלגל הכלכלי התקוע" סיכם הגזבר את דבריו. חברי המועצה אישרו פה אחד את ההצעה ומהיום בעלי מבנים שעסקיהם סגורים, יאלצו לשלם עבורם את מלוא הארנונה.
מאת: אלי אבוחצרה "חדשות טירת כרמל"

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?