ריאיון עם אריה פרג'ון ראש העיר לשעבר

"אריה טל לא שילם ארנונה בשבע השנים האחרונות" "אריה טל הוא עבריין בנייה" אריה טל לא יודע לקרוא דוחות" "לאריה טל יש מאה מטר מרתף מתחת לבית ללא אישור" את הדברים הקשים האלה אומר ראש העיר לשעבר אריה פרג'ון, על ראש העיר המכהן אריה טל, במהלך ריאיון שקיימתי איתו.
מעל לשבועיים חיכינו כדי לקיים את הריאיון עם ראש העיר לשעבר אריה פרג'ון. חשיבותו של הריאיון, נבעה מהעובדה שרבים מתושבי טירת כרמל, רצו ורוצים לשמוע את מה שיש לאריה פרג'ון לומר כמעט בכל עניין. ההמתנה של שבועיים, הייתה קורח מציאות של לחץ זמנים שבהם עובד ראש העיר לשעבר, שקיבל לא מזמן מכתב פיטורים מציבור הבוחרים של טירת כרמל. לבסוף, בגלל אילוצי הזמן שבהם נתון אריה פרג'ון, הוחלט לקיים את הריאיון לאחר ישיבת מועצת העיר שנערכה ב- 02.04.09.
כבר בתחילת הריאיון הייתה תחושה שאריה פרג'ון טעון בחומר שרק מחכה להתפוצץ. מי שמכיר את אריה פרג'ון ואני דיי מכיר אותו, יודע שהאיש הוא הארד דיסק מהלך של מידע. הוא מהיר מחשבה, בקי בפרטים הקטנים וחסר סבלנות לאנשים שחושבים ומבצעים לאט. אריה פרג'ון, משול לשחקן כדורגל שבועט קרן ורץ לנגוח את הכדור לשער. לדוגמה, לא פעם בזמן הריאיון, אריה פרג'ון היה עמוק בתוך התשובה בזמן שאני הייתי עדיין בתחילתה של השאלה וזה מצב חדש בשביל כל מראיין.

מראיין: ערב טוב אריה פרג'ון.
פרג'ון: ערב טוב לך ולכולם.
שאלה: חמש עשרה שנה שאתה משרת את הציבור בטירת כרמל, איך אתה מרגיש היום בזמן הזה שאתה מנותק מכל פעילות ברשות השלטונית?
פרג'ון: כבר לאחר ההפסד שלי בבחירות, אני הוצאתי הודעות פרסום שבהן התחייבתי לציבור לשרת אותו כאופוזיציונר לוחם.
שאלה: בפרסומים האחרונים יש טענות קשות על גירעון ענק שהשארת בתקציב של עיריית טירת כרמל. האם יש אמת בפרסומים האלה?
פרג'ון: כדי להזים אחת ולתמיד את הטענות האלה, אני רוצה להראות לך מכתב מה- 15.03.09 ששלח לי מנכ"ל משרד הפנים שבו הוא מביע הערכה על השמירה של תקציב מאוזן בעיריית טירת כרמל. (פרג'ון מוציא מסמך המאמת את דבריו). המקור לפרסומים ולטענות, מצוי באי היכולת של אריה טל לקרוא ולהבין דו"חות.
שאלה: העניין הוא, אדוני היקר, שלא רק אריה טל טוען לגירעונות חמורים. גם גזבר העירייה, הרצל רגב, שהוא פקיד ממונה ולא איש פוליטי, אמר בישיבת מועצת העיר האחרונה, שתקציבה של טירת כרמל סובל מגירעונות. איזה הסבר יש לך לכך?
פרג'ון: גזבר העירייה דיבר על הגירעון בסך 2.980.000 ₪ שהוא בבחינת גירעון מותר מבחינת משרד הפנים. מעבר לזאת, אני רוצה להפנות אותך לנתונים שמפרסם משרד הפנים ובהם טירת כרמל מצויה במקום ה-37 מתוך 264 רשויות מקומיות במדינת ישראל ברשימת האיתנות התקציבית. אני מסרתי עירייה מסודרת ומאוזנת תקציבית.
שאלה: מעבר להיותך אופוזיציונר פעיל ומוכשר, מה עוד אתה עושה היום?
פרג'ון: היום אני משמש כיו"ר וועדה ממונה לחקירת עיריית רמלה-לוד. אני כרגע חוזר מפגישה במשרד הפנים שבה נבחנו עוד מספר אופציות שבהן אוכל לתרום. אבל, אני מודיע כאן חד משמעית, אני אמשיך להגיע לכל ישיבות העירייה למרות עיסוקיי הרבים.
אני רוצה כבר כאן להודיע לך שאריה טל לא יכול לשמש כחבר הוועדה לתכנון ובניה.
שאלה: מדוע?
פרג'ון: לאריה טל יש בניה לא חוקית של מרתף בגודל של 100 מטר מרובע וכל מיני תריסים חשמליים וזאת מבלי ששילם אגרות בניה וארנונה על המבנים הלא חוקיים. איך אדם כזה, יוכל בעתיד לחתום על צווי הריסה למבנים לא חוקיים?. איך אדם כזה יאכוף את תשלום הארנונה על אזרחים, כאשר הוא בעצמו לא משלם? זה דבר חמור מאוד שנמצא בטיפולו של משרד הפנים והרשויות החוקרות.
שאלה: הדברים שאתה אומר כאן הם מאוד חמורים. האם יש תלונה בוועדה של מורדות כרמל כנגד אריה טל?
פרג'ון: בוודאי. (מוציא מסמך ומראה לי) יש כאן תלונה עוד משנת 1997 בזמן שאריה טל היה עוד ראש. (המסמך מעיד על תלונה בגין עבירות בניה שביצע לכאורה אריה טל). עצם היותו של אריה טל עבריין בניה, מטילה ספק גדול על כשירותו לשמש כחבר בוועדת מורדות כרמל.
שאלה: העובדה שאתה הודחת ע"י הציבור כבר לאחר הכהונה הראשונה שלך, משאירה בך איזה תחושה שנכשלת כראש עיר?
פרג'ון: הפער של 43 קולות שהיה ביני לבין אריה טל, מעיד שכישלון לא היה כאן. מעל ארבעים אחוז מכלל המצביעים שטרחו להגיע לקלפיות הצביעו עבורי ואני רואה בזה הישג ולא כישלון. אני גאה בתוצאה ואני גאה במצביעים שהצביעו עבורי ומוקיר להם תודה בכך שאני מתחייב להיות שומר הסף שלהם בשרות הציבורי.
שאלה: יש משהו שאתה מצטער עליו בהתנהלות שלך כראש עיר?
פרג'ון: אני לא מצטער על כלום. תמיד פעלתי ביושר, הגינות ושקיפות מלאה. וזאת בניגוד למה שקורה היום. אתה בעצמך ראית איך הדברים מתנהלים. אישרו במועצת העיר את המינוי של חיים גבאי, למרות החומרה הציבורית הרבה שיש במינוי הזה גם אם אין בו בעיה מבחינה משפטית. יש מספיק תושבים מוכשרים ונקיי כפיים בטירת כרמל שיכולים וראויים להתמנות לוועדות החשובות האלה.
שאלה: האם יש לך כוונה להתמודד שוב בעוד חמש שנים?
פרג'ון: אני לא יודע. היום אני עסוק מעל הראש. קודם נחיה ונהיה בריאים וכשנגיע לגשר נעבור אותו. אני מבטיח שכאשר אני אקבל החלטה בעניין, אתה הראשון שתדע על כך.
שאלה: אנחנו לפני חג הפסח, יש משהו שאתה רוצה לומר לתושבים לפני החג?
פרג'ון: אני רוצה לאחל לכל תושבי טירת כרמל, חג שמח וכשר. אני מבטיח להמשיך ולפעול למענם ולמען הצלחתה של טירת כרמל.
מאת: אלי אבוחצרה

תגובות

  1. אלי שלום!

    אם כבר מדברים על בנייה, אולי כדאי לבדוק כיצד פרג'ון "סידר" לרוני דירה במסגרת העברת קופת חולים מכבי
    כיצד נמכרה דירה במחיר מצחיק?

    השבמחק
  2. לאנונימי יש לך פורפוציות למה שאת אומרת ????

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?