ריאיון עם אריה טל ראש העיר

"אריה פרג'ון חי עדיין בתקופת הבחירות והוא מסרב לקבל את דין הבוחר" "ייקח עוד לא מעט זמן עד שניתן יהיה לתקן את הנזק שנגרם לחזות העיר בחמש השנים האחרונות" כך מגיב אריה טל להאשמות שעלו בריאיון עם קודמו אריה פרג'ון.















הנינוחות שהקרין אריה טל כבר בתחילת הריאיון, הייתה בניגוד גמור לציפיות שהיו לי לפני שהגעתי עם צוות הצילום ללשכה שלו. באתר טי וי פורסמו ההאשמות החמורות שהאשים אריה פרג'ון את ראש העיר המכהן אריה טל והצפי שלי היה שהולך להיות ריאיון מתוח ועצבני שיוקדש כולו להכחשה נמרצת של הדברים שהעלה פרג'ון. כאמור, האווירה בריאיון הייתה רגועה ונינוחה וכמעט שלא הובעה בה הכחשה לטענותיו של פרג'ון.
שאלה: אדוני ראש העיר, במהלך ריאיון שערכנו עם ראש האופוזיציה אריה פרג'ון, הוא העלה טענות קשות נגדך שבחלקן הוא מאשים אותך שאתה משתמט מתשלומי ארנונה ושאתה עבריין שמנוע מלשמש חבר בוועדה של מורדות כרמל. מה התגובה שלך לטענות?
אריה טל: אריה פרג'ון חי עדיין במערכת הבחירות. הוא היה ראש עיר כאן בחמש השנים האחרונות, אם היו לי עבירות בניה, אני בטוח שלא האהבה הגדולה שיש לאריה פרג'ון אלי, הייתה מונעת ממנו לפעול נגדי בעניין. אלה האשמות חסרות שחר, הוא יכול להמשיך בדברי הבלע שלו ואני אמשיך לנהל את העיר.
שאלה: מדוע אתה מתעקש על המינוי של חיים גבאי לוועדות העירייה למרות ההערות החמורות שהעיר לגביו מבקר מחוז חיפה במשרד החינוך בדו"ח שבדק את התנהלותו?
אריה טל: חיים גבאי היה בכל אותן וועדות גם בתקופתו של אריה פרג'ון. אני לא מבין מה קרה שפתאום עכשיו התעורר אריה פרג'ון והחליט שהוא לא מתאים. אריה פרג'ון ממשיך לפגוע בכל חלקה טובה ולא משנה לו הדרך.
שאלה: האם התנהגות או התנהלות קלוקלת של ראש עיר שהיה לפניך, מכשירה או נותנת לגיטימציה להנהלות קלוקלת שלך אדוני?
אריה טל:הבעיה עם חיים גבאי התחילה ממכתב אנונימי. אף אחד לא ישפוט אדם. אני לא שופט וגם אריה פרג'ון לא עבר הכשרה כזאת. הדו"ח נכתב בשנת 2004 ואני לא מבין מה פתאום התעוררו הצדיקים עכשיו.
שאלה: לדברי של אריה פרג'ון, הפרסומים שיוצאים מלשכתך בנוגע לגירעונות התקציביים שהוא השאיר אחריו, מקורם בחוסר היכולת שלך לקרוא או להבין את הדו"חות שמובאים בפניך. לדבריו של אריה פרג'ון, משרד הפנים משבח אותו על ניהול תקציב נכון והוא גם הראה לנו מכתב שכזה. איפה האמת כאן אדוני?
אריה טל: הפעם האחרונה שבה הוענק לעיריית טירת כרמל, פרס על ניהול תקציב מאוזן, הייתה בשנתי האחרונה כראש עיר. תקציב העירייה סובל מגירעון של שבעה מליון ₪ ועוד כשלושה עשר מליון חובות לספקים.
שאלה: אריה פרג'ון טוען שהגירעון של שלושה מליון ₪ שמיוחס לשנת 2008 הוא מחריגה שמשרד הפנים מקבל ומאפשר אותה. האם זה נכון?
אריה טל: כמובן. יש נורמות של חריגה שמתקבלות ע"י משרד הפנים. הבעיה מתחילה כאשר החריגה הופכת לגירעון מצטבר שפוגע בכל התוכניות העתידיות של העירייה. במצב כזה אנו עלולים לקבל בטירת כרמל חשבים מלווים ולזה אסור לנו להגיע.
שאלה: כידוע לך אדוני, לתושבים מהסוג שמרכיב את האוכלוסייה בטירת כרמל, לא אכפת מגירעונות תקציביים, אותם מעניין רק מה שהם רואים בעיניים ומה שהם רואים בזמן האחרון, זאת הזנחה חמורה של חזות העיר וזאת בניגוד להבטחות שהבטחת לפני הבחירות. אנחנו נמצאים בפתחו של חג הפסח, איזו בשורה אתה יכול לבשר לתושבים בעניין הזה.
אריה טל: הבעיה של פני חזות העיר ידועה ומוכרת. היא מטופלת בעדיפות עליונה. כרגע ישנם רק שישה עובדים כשירים לטובת העניין וייקח עוד זמן לא מועט עד שיתוקן הנזק שנגרם עקב ההזנחה של חזות העיר שהייתה בחמש השנים האחרונות.
שאלה: יש משהו שאתה רוצה לאחל לתושבי טירת כרמל לפני חג הפסח?
אריה טל: אני מודה לכל התושבים על שנתנו לי את האפשרות לברך אותם מכיסאו של ראש העיר שלהם. אני מודה להם על האמון שנתנו בי. אני רוצה לאחל לכל תושבי העיר, למשפחת שליט, לחייל החטוף גלעד שליט, לכל חיילי צהל חג פסח ולכל עם ישראל, חג פסח שמח וכשר.
מאת: אלי אבוחצרה

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?