לבי לבי עלייך טירת כרמל, על כי אלה הם אוהבייך ואלה הם מלמדייך...

הכתבה שפורסמה בשישי האחרון במקומון "זמן חיפה" והעדויות המזעזעות של ההורים שעלו מן הכתבה, החזירו אותי שש שנים אחורה לסוף שנת 2004 עת נפל לידיי דו"ח חמור שחיברו חברי וועדת החינוך של עיריית טירת כרמל, בראשותו של חבר המועצה דאז ערן אוחנה מסיעת ש"ס. בתקופה ההיא, אריה פרג'ון היה בשנתו הראשונה כראש עיר והדו"ח מתייחס לתקופה שבה אריה טל כיהן כראש עיר ואולם, אחריותו של אריה פרג'ון במחדלים שעלו בדו"ח אינה פחותה משל אריה טל ואפילו עולה עליה מכיוון שהוא החזיק בתיק החינוך בעשר השנים שקדמו לדו"ח. הדו"ח הזה בלבד יכול לשים ללעג ולקלס את הוויכוח בין השניים האלה למי מגיע קרדיט יותר גדול על מערכת החינוך בטירת כרמל. על פי הדו"ח הזה הוויכוח בין השניים האלה צריך להיות "מי צריך להתבייש יותר ולא מי צריך להתגאות יותר".
בסיכום הדו"ח של ועדת החינוך בעיריית טירת כרמל, בשנת 2004, חברי הועדה כתבו כך על היחסים בין מוסדות החינוך בעיר למחלקת החינוך בעירייה ולעומד בראשה:

"המחלקה לחינוך נוקטת בשב ואל תעשה- מנהל ביה"ס הנוקט יוזמה חינוכית, התובע את המגיע לתלמידיו, המבקש לפתור בעיות תחזוקה או רכישה, נחשב בעיני המחלקה לחינוך כאדם טורדני. חוסר אימון מוחלט של מנהלי מוסדות החינוך בעיר, במחלקה לחינוך ובעיריית טירת כרמל".

ואלו הן רק חלק מהעדויות שעולות מהדו"ח של ועדת החינוך בעיריית טירת כרמל, בשנת 2004:
ביה"ס שיפמן: "קיימת אי מוכנות של תלמידי החינוך היסודי במעבר לחטיבת הביניים, הדיווח של היועצים בחינוך היסודי לגבי תלמידים לקוי ואינו מדויק".
ביה"ס מסורת אבות, רשת החינוך העצמאית:"התלמידים לומדים במבנים מוזנחים וחסרי ציוד, הכתות קטנות צפופות ומחניקות, המצב התחזוקתי ירוד וקיים חוסר משווע באביזרי לימוד בסיסיים. העירייה אינה תומכת וביה"ס למעשה מופקר. מעורבות ההורים נמוכה ביותר".
ביה"ס זבולון: "קשיים רבים בתפקוד המחלקה לחינוך ביישוב-התנהלות גרועה, אדישות וזלזול של המחלקה לחינוך".

ביה"ס דגניה:"קיימים קשיים בהתנהלות המערכת התקציבית שגורמים לקשיים בתפקוד, הבירוקרטיה מקשה מאוד".

ביה"ס יגאל אלון:"ההתנהלות של המחלקה לחינוך גרועה, הבירוקרטיה בהעברת כספים מתישה לחלוטין, אין יצירתיות ויזמות מטעם המחלקה לחינוך. הכול קשה ומסורבל והעירייה אינה נוטלת אחריות לגבי התהליכים החינוכיים בביה"ס, הדבר גורם לאדישות ורפיון כוח".
ביה"ס צמח:מערכת המחשבים אינה מתוחזקת, התנהלות מחלקת החינוך של העירייה גרועה, אין מידע לגבי התקציב, סחבת נוראית וסרבול ברכישות, ביה"ס מוזנח, מצב השירותים מזעזע, כדי לתפקד ביה"ס צריך חפש ולחזר אחרי מקורות כספיים".
כן...כך נראתה מערכת החינוך בטירת כרמל בסוף שתי קדנציות של אריה טל כראש עיר ושתי קדנציות של אריה פרג'ון כמחזיק תיק החינוך בטירת כרמל.
מאת: אלי אבוחצרה

תגובות

  1. אלי שלום!
    אתה מציג עובדות קשות אבל בפועל ובשטח המציאות הרבה יותר קשה והבעיה היא שכולם אטומים ואין למי לפנות. כלום לא מתפקד בעיריה ואין עם מי לדבר
    מחלקת החינוך מנוהלת בצורה חובבנית ובטח לא חינוכית. וכל מי שמנסה לעשות משהו למען התושבים נהדף והורסים לו כל חלקה טובה. את הפרויקטים הטובים הם הורסים. אני כהורה מעורב רואה את ההדרדרות וכואב לי אבל כולם שותקים כי לא אכפת לאף אחד. תעבור בכל בתי הספר בעיר. בושה וחרפה!ומי סובל, הילדים שלנו.

    השבמחק
  2. איו חינוך
    אין תרבות
    אין ספורט
    לצערנו,ה"טישו" או ה"ניר טואליט" החסרים בביה"ס
    זבולון הם קצה הקרחון.
    חייב לבוא שינוי רדקאלי ומהר.

    השבמחק
  3. אנונימית
    במקום לזיין בשכל, תעשה מעשה.
    לשבת ןלקטר על כל העולם לא פותר כלום.
    אתה היית שם.
    פעם ישבת שם במועצת העיר, ומה שינית ???

    אתה תכתוב, ותכתוב, ותכתוב,.
    ומוריס ימשיך לקבל את משגורתו.
    והסגנים ימשיכו לקבל את משכורתם.
    וגם הפקידים, וגם העובדים.
    וגם..... ראש העיר.
    זה מהיש !!!

    לך תקים גוף, עמותה, משהוא , ותאבק בצורה חוקית
    ועניינית,
    לבנתיים אתה אפילו לא יו"ר וועד הכניסה שלך.
    אז עד אז....

    זה מה יש .
    תעשה ריפוי בעיסוק.
    תלמד משהוא.
    תעסיק את עצמך בהמשהוא במקום " לחפור " כל היום.
    אתה מצטייר כמו אדם משועמם, חבל.
    יש לך יכולות, וכשרון.
    ואתה מבוזבז, חבל

    השבמחק
  4. אבוחצרא
    אתה אדם כפייתי חסר מעצורים.

    השבמחק
  5. אלי שלום!

    רק ראש העיר מתחלף. העוסקים בחינוך קבועים מספר שנים. גם הבעיות קבועות וכך גם הדוחות. אין הבדל בין 2004 ל 2010. היחידים שמשלמים את הארנונה ואת מחיר הכשלון החינוך הם התושבים.

    אחד שיודע

    השבמחק
  6. המחלקה לחינוך צריכה להוות את חוד החנית
    במערכת החינוך בעיר.
    המציאות בעיר קשה, השינויים צריכים להתבצע ע"י
    ראש העיר הסגנים והנהלת מועצת העירייה. הם שקובעים את המדיניות, הם הרוב במועצת העיר.
    הבעיה העיקרית שהם לא מסוגלים ולא רוצים את לשנות את המציאות הקשה.
    אצל ראשי ערים אחרים, הרבה ראשים היו עפים על אותם בעיות. איפה ראש העיר שלנו? מי יודע? לאן נעלם בתקופה האחרונה...מה עוד פעם נסע לחו"ל.
    ומה עושים דוד שחר ודורון גרינברג???

    השבמחק
  7. לאלי שלום
    אתה לא יודע איך המלכלכים עליך באתר של אייל אני מציע שתיכנס לתגובות ותקרא את מה שכותבים עליך שם אני לא מבין איך אתר שמכבד את עצמו נותן ללכלך ככה סתם בלי קשר למה שהאתר מפרסם אני מציע לך לתבוע את בעל האתר וגם את המגיב יש לך את הזכות לעשות את זה
    אחד שחשוב לו שתמשיך לכתוב

    השבמחק
  8. לתושבי טירה שלום
    הדברים שמפרסם אבוחצירא הם חמורים ביותר ואנו התושבים חייבים לקחת את עצמנו בידיים ולצאת להפגין נגד כל הרשעים האלה שהשתלטו לנו על החיים.
    פטריוט של טירה

    השבמחק
  9. לכל הטיראים
    ראש עיר כמו בינר לא יהיה כבר בטירה. אריה פרג'ון והשינאה שלו לאיש היקר הזה אשמים בסבל שתושבי העיר סובלים משני הכלומניקים אריה טל ואריה פרג'ון. אני מקווה שאלוהים ינקום את נקמתו של ראובן בינר ואת נקמתם של התושבים בטירה ויעיף את שני האידיוטים האלה לכל הרוחות
    פטריוט של בינר

    השבמחק
  10. למגיב מס' 7 שלום
    אני מודע לדברים שנכתבים בתגובות של האתר המקביל ואני מעדיף שלא להתייחס לאנשים ששעת צערם מכבידה עליהם מאוד ואני מתכוון גם למגיב וגם למי שמפרסם את התגובות השקריות האלה. בכל אופן מדובר במגיב שדעתו נטרפה עליו מזמן וחלק מהפוליטיקאים בטירה שנפגעים מהביקורת הלגיטימית שלי, מנצלים את האיש המסכן הזה כדי לנגח אותי. אני בז לפוליטיקאים האלה וכמובן מרחם על האיש המסכן והלא שפוי שמנוצל על ידם.
    בברכה: אלי אבוחצרה

    השבמחק
  11. לאלי היקר שלום רב
    אני קוראת את התגובות המשמיצות עליך באתר השני ואני מתביישת בשביל כולנו. עד לאן תגיע הרעות של בני האדם אני מכירה אותך אישית ויודעת כמה אתה עשית בשביל שלושת הילדים ואני גם יודעת כמה עשית ואתה עדיין עושה בשביל ילדים של אחרים אל תדאג אלי יש אלוהים בשמים והוא בא חשבון עם כולם גם עם אלה שמוציאים את לשון הרע וגם עם אלה שמפיצים אותה. שים מבטחך באלוהים ואל תשים לב לנבלות שבבני האדם.
    אחת שמכירה אותך ואת הלב הרחום שלך

    השבמחק
  12. לאבוחצירא שלום רב
    אני רוצה להעיר רק שמי שנותן פתחון פה לאידיוט הזה שמכפיש אותך זה האנשים של פרג'ון שלא אוהבים את העובדה שאתה מלכלך עליו לאחרונה אז כדאי שתדע מי שונא אותך ומי מאריך אותך
    אחד שיודע

    השבמחק
  13. לאלי
    אל תיתן לנבלות לגנבים למושחתים ולמשוגעים להוציא לך את החשק לחשוף את הפרצוף האמיתי שלהם. מדובר בחבורה של כלומניקים שלא מצליחה להתמודד אתך אז עברו להכפשות
    פטריוט של טל

    השבמחק
  14. לאלי היקר
    עלה והצלח ואל תירא מהפחדנים אתה איש יקר וחשוב לטירת כרמל הרבה יותר מחבורת הגנבים הזאת רוב הקוראים לא מרמינים לשטויות שכותבים באתר הבזוי של אריה פרג'ון והבן שלו
    טיראי גאה

    השבמחק
  15. לכול המגיבים התומכים
    אני מודה לכם מקרב לב על התמיכה הבלתי מסוייגת. אני מבטיח לכם ששום דבר לא ישבור את רוחי ובטח לא אדם שדעתו נטרפה עליו. האיש הזה כותב תגובה כאנונימי ולאחר מכן מביע תמיכה בתגובה שלו עצמו והפעם כאנונימית וזאת כדי לעודד את עצמו. האיש הזה סובל מבעיות נפשיות חמורות ועל כן אין לשפוט אותו לחומרה. כל שנשאר לנו הוא לבקש על האיש המסכן הזה את רחמי שמים כדי שיוכל לחזור לחיק האנשים השפויים.
    בברכה:אלי אבוצרה

    השבמחק
  16. לאלי (ולכל הבובות על חוטים של אריה טל שקופצים על כל אופציה לסכסך),

    אם תסתכל טוב באתר השני, תראה שמנהל האתר (אייל), כתב תגובה שמפרטת שהוא מתנער מכל ההשמצות הפרועות של אותו מגיב באתר שלו. אז אני לא חושב שצריך לתקוף אותו. אם אתה רוצה - תתקוף את מי שמפרסם/ת את התגובות הללו ומשיץ אותך. אין צורך לתקוף סתם אנשים אחרים (במיוחד כשהם מתנערים לגמרי מתוכן ההשמצות).

    ולמגיב מטעם של אריה טל (שדואג להגיב בכמה שמות שונים כדי שיחשבו שהוא הרבה אנשים) - תפסיק לקפוץ על כל הזדמנות לסכסך פה בטירת-כרמל (למרות שזה מה שאתה ואריה טל טובים בלעשות), לסיפור הזה (שהוא כנראה אישי בין המשמיץ לאלי), אין שום קשר לפרג'ון. אז רד מזה...
    אולי עדיף שמקום להשמיץ, תתחיל להתעסק בשחיתויות של הבוס שלך (אריה טל), ובמשכורות המנופחות שהוא נותן לדובר שלו.

    (ולכל אנשי אריה טל, בתור כאלו שפותחים אתר שמיועד רק להשמצות אישיות, ומנוהל על-ידי דורון גרינברג, באמת שאין לכם זכות להתערב בנושא).

    בכבוד,
    תומך של פרג'ון שגם אוהב את אלי

    השבמחק
  17. כל עיתון זה : רכילות.
    וזה כולל אתרי אינטרנט.

    השבמחק
  18. לאלי
    החומר ונתונים שאתה מפרסם מדאיג מאוד וחייב לעורר את אוכלוסיית ההורים בעיר שלנו. העובדה שהדו"ח החשוב הזה מתפרסם רק לאחר שש שנים מיום הכתיבה שלו מוכיחה כמה השלטון בטירה מושחת ומשחית
    הורה מודאג

    השבמחק
  19. לאלי ולכל התושבים שלום
    לנוכח הפרסומים על ההתנהלות המבישה של מחלךקת החינוך בעירייה חייבים התושבים והעיתונאים של היישוב לדרוש ארת פיטוריו של מנהל מחלקת החינוך עמי ווייס ועל הדרך לזרוק גם את כל מנהלי המחלקות בעירייה ואז להגיד ברוך שפטרנו.
    פטריוט

    השבמחק
  20. למען טירה
    חייבים להוציא עיתון אמיתי שלא יהיה משועבד לכסף של המושחתעים מהעירייה רק עיתון כזה יעצור את השחיתות המגעילה שהולכת בעירייה
    אחד בשביל טירה וטירה בשביל כולם

    השבמחק
  21. לתושבים שלום
    כל מי שהזדעזע מנהתונים שאבוחצירא חשף שיגיע לבניין העירייה למחלקת החינוך ויצעק בכל הכוח "עמי ווייס הביתה!!!" ואולי האיש הזה יעזוב אותנו לנפשנו
    טירה לטיראים וחיפה לנפלים ולנכשלים

    השבמחק
  22. אלי אבוחצרא--אייל הטיראי
    תגובה זו תפורסם בשני האתרים במקביל


    אלי אבוחצרא:
    אתה איש ציבור ועליך לספק תשובות לשאלות חשובות.
    עליך לתת דוגמא אישית בדיוק ובאותה מידה שאתה מבקש שקיפות מאישי ציבור אחרים.

    אני לא נמנית על מחנה כזה או אחר.
    אני רק רוצה לדעת אם יש אמת במה שנכתב כנגדך
    לאחרונה.

    האם זה נכון שבת זוגתך ותרה על בנה ?
    אם כן, האם אתה שותף לזה ?

    האם זה נכון שהיתה התעללות בילדים ?
    אם כן, האם אתה היית שותף לזה ?

    כן או לא ?

    תאשר או תכחיש.

    השבמחק
  23. לכול המעוניין
    בהחלטה עקרונית, החלטנו אני ובת הזוג שלי לא להתייחס ולא להגיב להאשמות המטופשות וכמובן שגם החסרות שחר שעולות מהתגובות שמתפרסמות באתר השני.
    ככלל...עניינים הקשורים לרווחתם של קטינים, אסורים בתכלית האיסור בפרסום וכול מי שעוסק בזה עובר עברה חמורה על החוק. החיים האישיים של בת הזוג בכלל והחלוטותיה בנוגע לילדיה הקטינים בפרט, הם העניינים הפרטיים של בת הזוג שלי ולא עניינו של הכלל ואולם, כול מי שיש לו בעיה עם הדרך שאני או בת הזוג שלי מחנכים ילדים, מוזמן לגשת למשטרה או לרשויות הרווחה ולהגיש תלונה ולא להשתמש כמו אידיוט בדפי האינטרנט. ולכול הקנאים אומר רק זאת, בת הזוג שלי היא אישה נפלאה ואימא למופת ואגב...אני גם אוהב אותה מאוד ואין שום סיכוי שבעולם שאני אפרד ממנה מלבד...יום מותי. לתשומת לבו של הדייר במחלקה 8/א בבי"ח טירה.
    בברכה:אלי אבוחצרה

    השבמחק
  24. אנונימית לאלי

    אבקשך להבהיר את עצמך.

    טענת שעניינים הקשורים ברווחת קטינים אסורים לפרסום.
    ומי שעוסק בזה עובר עברה חמורה על החוק.

    תסביר את עצמך

    השבמחק
  25. אלי שלום!

    אני יודע שהרבה אנשים קוראים את הכתוב בבלוג שלך. בבלוג של אייל (הבן של פרג'ון) החליטו להשמיץ אותך ואת משפחתך מתוך כוונה שתפסיק לכתוב ושרק פרג'ון יוכל לעצב את דעת הקהל בטירת כרמל. אין זו פעם ראשונה שהוא "מחסל חשבונות" גם על יוסי רביבו הוא איים. תכתוב מה שבא לך ואל תפחד. מי שרוצה לרוץ שוב בבחירות צריך לפחד שיכתבו עליו: לא נשכח שהוא השמיץ את הבוחרים בקלפי 12, עבד על השופט רון שפירא וטען לזיופים בבחירות, נתן משכורת כפולה לראש המועצה הדתית כדברי מבקר המדינה וכן הלאה. הוא מספר סיפורים ומתחבא אחרי שם בדוי "אייל הטיראי" בניגוד אליך שאתה כותב באופן גלוי. והוא ידוע כמספר סיפורים שאין להם אחיזה במציאות. הוא גם אחראי למחדלי החינוך בעיר במשך למעלה מ 15 שנים בתפקידיו השונים. אל תיתן לו לסתום לך את הפה.
    אחד שרואה את הדברים מהזווית הנכונה!

    השבמחק
  26. אלי שבת שלום!

    באתר של אייל מתלהמים ומשמיצים אותך. דע לך שזו הנקמה המתוקה של פרג'ון ואנשיו. אני מבין אותם. לפני הבחירות כתבת וכתבת על כל הסיפורים של פרג'ון ומעלליו. אין לי ספק שגם לך חלק בהדחתו של פרג'ון. אני אישית לא אוהב שמכניסים לעניין את המשפחה שלך. אבל אני בטוח שאם תחפש באינטרנט תמצא על פרג'ון עוד קופות שרצים ושחיתויות. אל תשכח הבחירות הבאות בעוד 3 וחצי שנים. ואם פתחו חשבון אז כנראה בבחירות הבאות פרג'ון לא יקבל אפילו חצי מנדט.
    אחד שיודע

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?