אחד חסר למניין ההדחה של אריה טל.

אריה פרג'ון, בחירת המצטרף העשירי לקבוצה תקבע מי יהיה ראש העיר הבא

"תתאזר בסבלנות עוד כמה שבועות ואז גם אתה ביחד עם כל העיר תדעו את המהלכים שאני ועוד קבוצה גדולה של חברי מועצה אכפתיים שנמאס להם ממה שקורה בעירייה, מתכננים כבר הרבה זמן כדי לשים סוף להתנהלות הקלוקלת בלשכת ראש העיר ובסביבתו" כך אמר לי השבוע, גורם בכיר בקבוצת חברי המועצה שכנראה, מתכננת מהלך להדחתו של אריה טל מראשות העיר.

מזה כמה שבועות, מאז פרישתם של דורון גרינברג ונטליה ילינסון, שנתנו את האות להקמתה של השמינייה שמצביעה רק על פי המצפון וללא כפיפות להסכמים קואליציוניים ואשר כוללת בתוכה את מוריס בנימין ומזל אלשייך מסיעת "יושר ואמינות", את הפורש הראשון והוותיק איציק יחבס וכמובן, גם את שלושת חברי המועצה של סיעת המפד"ל בהנהגתו של אריה פרג'ון, קוצץ כוחו של אריה טל במועצת העיר עד למצב שהוא לא יכול להעביר שום החלטה שיש לגביה חילוקי דעות במועצת העיר. המצב האבסורדי הזה, גורם לשיתוק מוחלט של כל יוזמה מצידו של ראש העיר.

למצב המוזר הזה שנוצר במועצת העיר, יש רק אשם אחד וזהו ראש העיר אריה טל. אומנם האיש נבחר ע"י הציבור בטירת כרמל בבחירה ישירה ומגיע לו כל הקרדיט על כך, אבל מכאן ועד להתנהלות היהירה והשחצנית שהוא מפגין כלפי חברי המועצה ובעיקר כלפי חבריו לקואליציה שגם הם נבחרי ציבור וגם הם מייצגים לא מעט מתושבי העיר המרחק עוד גדול. תוסיפו לזה לא מעט מהלכים של ראש העיר, שבלשון המעטה נחשדו כלא כשרים לכאורה ע"י מספר חברי מועצה, והנה לכם הסיבה שגרמה לרבים מהם לרצות להיפטר מהאריסטוקרט המתנשא ויפה שעה אחת קודם. החוק במדינת ישראל, מקשה מאוד על חברי מועצה להדיח ראש העיר מכהן וזאת מטעמים של שמירה והגנה על רצון הציבור שבחר באדם בחירה ישירה ככל האפשר. מצד שני, עם כל הקושי, החוק עדיין מאפשר בסיטואציות מסוימות, לחברי מועצה להדיח ראש עיר שלדעתם אינו מתפקד על פי דעת הרוב שזהו כלל יסוד בדמוקרטיה חופשית. לאופציית ההדחה של ראש העיר ע"י חברי המועצה, החוק נתן שלוש אפשרויות ואני אנסה לפרט אותן בצורה הכי פשוטה שכולם יבינו, ואלו הן:

האפשרות הראשונה והפחות סבירה מכולן- בכל חודש דצמבר, ראש העיר חייב להביא לאישור בפני חברי המועצה את הצעת התקציב שלו לשנה הבאה. חברי המועצה רשאים באותו המעמד להפיל את ההצעה של ראש העיר ואז למעשה מתחיל הליך מסוים. בהליך הזה, לאחר שנפלה הצעתו של ראש העיר לתקציב של השנה שאחרי, רשאי הוא להמשיך עוד כשלושה חודשים לנהל את העיר על פי התקציב שאושר שנה קודם ובאותו הזמן לנסות ולהשיג רוב במועצה להצעת התקציב שלו. לאחר שלושה חודשים, בהנחה שראש העיר כשל, רשאי שר הפנים להעניק לראש העיר עוד שישה חודשים ואם גם אז לא משיג ראש העיר רוב להצעת התקציב שלו, ימנה שר הפנים וועדה קרואה שתנהל את העיר. את המצב הזה אף אחד במועצת העיר לא רוצה.

האפשרות השניה ובסבירות נמוכה- מיום הכרזתו של אדם כראש עיר לאחר הליך הבחירות ועד שעברו שנתיים וחצי מיום ההכרזה, רשאים 75% מחברי המועצה, בטירת כרמל מדובר בעשרה חברי מועצה מתוך שלושה עשר, להגיש הצעה להדיח את ראש העיר. ברגע שההצעה התקבלה, הנושא עובר לאישור הממונה מטעם משרד הפנים ושר הפנים. אם הליך ההדחה מקבל את אישורם של הממונה ושל שר הפנים, ייערכו בחירות חדשות בטירת כרמל.

האפשרות השלישית עם הסבירות הגבוהה ביותר- אם עברו יותר משנתיים וחצי מיום הכרזתו של אדם כראש עיר לאחר הליך בחירות (עוד שלושה חודשים בטירת כרמל יוני 2011 ), רשאים 75% מחברי המועצה בטירת כרמל,להגיש הצעה להדיח את ראש העיר. לאחר שהצעתם של חברי המועצה מתקבלת ועוברת את האישור של הממונה מטעם משרד הפנים ושל שר הפנים, רשאים חברי המועצה לבחור אחד מתוכם לראשות העיר ללא הליך של בחירות כלליות.

כל מי שנושם וחי פוליטיקה, מבין על פי כל הסימנים החיצוניים, שקבוצת המורדים, שרובם מצהירים בגלוי על כוונתם ומיעוטם מסתירים בהרבה רעלות את כוונותיהם האמיתיות, שהאפשרות השלישית שהחוק במדינת ישראל מעמיד לרשותם, היא האפשרות הריאלית הטובה ביותר מבחינתם ואותה הם מתכוונים להפעיל כנגד אריה טל. המקורות שלי מדווחים לי על תשעה חברי מועצה שתומכים בהדחה של אריה טל מראשות העיר. אם זהו המצב אז לקבוצת המורדים חסרה עוד אצבע אחת לגייס ושלושה חודשים כדי לבצע את המהלך המבריק.

קבוצת המורדים נבנתה משני כוחות פוליטיים משמעותיים בעיר. את הקבוצה הראשונה, מוביל אריה פרג'ון, וחברים בה שלושת חברי המועצה של המפד"ל ובעבר נמנה עליה גם חבר המועצה איציק יחבס. את הקבוצה השנייה, שכוללת ארבעה חברי מועצה, מובילים דורון גרינברג ומוריס בינימין. בקבוצה קיים עוד חבר אחד שנתן הסכמה עקרונית למהלך אבל הוא שחקן עצמאי. עד לימים האחרונים, הייתי בטוח שחוסר הבולטות של כוח אחד על האחר, יהווה סוג של איזון בהמשך הדרך של הקבוצה. בשיחה שערכתי השבוע עם חבר המועצה איציק יחבס, הוא אישר ללא כל היסוס, שהוא חלק מהקבוצה של דורון גרינברג ומוריס בנימין. הצהרה זו מחלישה מאוד את מעמדו של אריה פרג'ון בקבוצת המורדים. מעבר לזאת, אחת מהבעיות היותר גדולות שמוצבות בפני חבורת המורדים ואשר מהווה את נקודת המחלוקת היחידה ביניהם לפני ביצוע מהלך ההדחה, טמונה בזהותו של המצביע העשירי שהם יאלצו לצרף לשורותיהם. שני חברי המועצה שאחד מהם על פי התוכנית עתיד להצטרף לשורות המורדים הם דוד שחר וחיים עמרן. כל אחד מהשניים האלה, מסמן כיוון אחר בפוליטיקה המקומית ולכל אחד מהשניים האלה, יש מתנגדים חריפים ותומכים נלהבים בתוך השמינייה המהפכנית. הבחירה או ההחלטה על אחד מהשניים האלה, תעיד בעצם על כוחו של אחד משני המחנות שמובילים את השמינייה המורדת. צריך להבין, בפוליטיקה אין סנטימנטים, אתה נמדד על פי הכוח הפוליטי שעומד מאחריך. בספירה פשוטה אפשר להבין שהכוח של דורון גרינברג ומוריס בנימין מונה חמישה חברי מועצה ועובדה זו מעניקה להם יתרון גם במקרה שהשחקן העצמאי יצטרף לפרג'ון. הרוב בקבוצה חשוב גם בגלל העובדה שהוא יקבע את זהות המצטרף העשירי לקבוצה ויותר חשוב, הרוב גם יקבע מי מבין כל העשרה ימלא את תפקיד ראש העיר הבא של טירת כרמל...

מאת:אלי אבוחצרה

תגובות

  1. אלי היקר!

    עירייה שונה מאגודת הסטודנטים. אריה פרג'ון ניסה פעם אחת והצליח בעזרת השמצות להחליף את אריה טל. אבל התושבים הבינו שאם רוצים שינוי משמעותי בעיר צריך לתת את הניהול לראש עיר שהוכיח עצמו והחזירו את אריה טל.
    לאריה פרג'ון אין קבלות על עשייה ולאריה טל דווקא יש. צא וראה את פרויקטי הבנייה בעיר. לכולם ברור שאם כרגע מכשילים מהלכים שאריה טל עושה כולנו מפסידים. השמצות ותרגילים לא יביאו לנו ראש עיר שיקדם אותה. גם דורון גרינברג ושאר המורדים יודעים היטב שכל מהלך שיכשיל את אריה טל יגרום לפרג'ון לאסוף את הקופה והוא לא יספור אף אחד מהם. שיבדקו מה קרה לאחר שנבחר וזרק חלק מתומכיו.

    אחד שיודע.

    השבמחק
  2. למגיב האחרון
    צר לי להודיע לך שאריה טל לא עשה בעבר לא עושה בהווה וגם לא יעשה בעתיד שום דבר עבור תושבי טירת כרמל. אריה טל הוא מסוג האנשים שאלוהים העניק להם סנטימטר של מזל במקום קלומטרים של שכל שכל וכנראה שזה מספיק כדי לעבוד בעיניים על אנשים כמוך. מאז כניסתו של האיש הכושל הזה לפוליטיקה הוא נהנה מהפירות שהעניקו העצים שאחרים עבדו קשה כדי לשתול ולזרוע ואפילו האסונות הקשים שפוקדים את עירנו הקטנטונת משחקים לידיים של הלא יוצלח הזה שקוראים לו אריה טל. מעבר לזאת, את כל מלוא סנטימטר המזל שאלוהים העניק לו, מקדיש האיש ההזוי הזה בעיקר כדי להעשיר את חשבונות הבנק של החברים שלו דרך הפרויקטים שהוא כביכול עושה למען העיר. אז אל תזיין לנו את השכל עם השטויות שהוא שלח אותך לכתוב...

    השבמחק
  3. אריה טל חייב ללכת הביתה. חייבים לשים סוף לשחיתות ולתאוות הבצע של משפחות הפשע בטירת כרמל....

    השבמחק
  4. מושחתים נמאסתם!!!!!!!!!!צריך לפםר את כל מי שנמצא בעירייה...מאז שאריה טל עלה לשלטון כל הבטלנים של טירה מסתובבים בעירייה די נמאס!!!!!!!!!!

    השבמחק
  5. גרינברג!!! אוהבים אותך!!!! אתה ראש העיר הבא של טירת כרמל!!! אריה טל הביתה!!! אריה טל למושב זקנים!!!

    השבמחק
  6. רק פרג'ון טוב לטירת כרמל לא יעזור לאף אחד כלום רק פרג'ון יכול

    השבמחק
  7. שבוע טוב לכולם
    טירה הייתה שכונה וגם תישאר שכונה לא משנה מי יעמוד בראש כולם סתם דואגים לעצםמ

    השבמחק
  8. סוף הקריירה הפוליטית של אריה טל

    השבמחק
  9. איזה עלוה ראש עיר שנאר עם מנדט בודד.פשוט בושה וחרפה--איזו חולשה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?