מפלצת נדלנית במרכז טירת כרמל

מגדל או גורד שחקים????

פרויקט "מגדל הים" אשר מיועד להיבנות על חורבות מגרש החניה הישן שליד בנק לאומי, מתעתד להפוך למפלצת נדלנית הרבה יותר גרועה מפרויקט "הולילנד" הידוע לשמצה. כך עולה מבקשה שהגיש היזם לוועדה המחוזית לתכנון ובניה בחיפה. מאת: אלי אבוחצרה

פרויקט "מגדל הים" יצא לדרך לפני כחמישה חודשים. על פי התוכנית המקורית, הפרויקט היה אמור להכיל בתוכו 75 יחידות דיור שיבנו במגדל בן 20 קומות. בתאריך ה-24.02.11 הגיש היזם לוועדה המחוזית לתכנון ובניה, בקשה לתוספת של עוד כ- 25 יחידות דיור וזאת ללא כל חריגה משטח האדמה שהוקצה לפרויקט. משמע הדבר הוא, יחידות הדיור הנוספות שהיזם מבקש להוסיף, יתורגמו לעוד שבע עד שמונה קומות במגדל המתוכנן.

החוק קובע שיש לציבור בטירת כרמל שישים יום מיום הגשת הבקשה להגיש התנגדויות לבקשה של היזם. אם לא יוגשו התנגדויות של התושבים במהלך שישים הימים הבאים, תועבר הבקשה להפקדה ואישור סופי של הוועדה המקומית לתכנון ובניה. העובדה שמגדל שתוכנן להיות בן 20 קומות, יהפוך להיות "גורד שחקים מפלצתי" בן 28 קומות וזה עוד לפני שהיזם אמר את מילתו האחרונה בעניין, צריכה וחייבת להדאיג את התושבים בטירת כרמל ובמיוחד את בעלי הדירות ברחובות שממזרח לפרויקט הגרנדיוזי (פלמ"ח,דקל, צה"ל, סיני). תוספת של שמונה קומות יכולה לפגוע קשה בנוף ובזרימת האוויר לדיירי הרחובות האמורים.

דוד שחר, מחזיק תיק התכנון והבניה בעירייה וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובניה: אני מתכוון להלחם בכל כוחי בוועדה כדי להכשיל את הבקשה של היזם. אני מתנגד בתוקף לתוספת האמורה. אני מתכוון לגייס למאבק הזה גם את שני החברים הנוספים של טירת כרמל בוועדה, ראש העיר אריה טל ונציג הציבור יגאל ישראל ואני מקווה שגם הציבור הרחב ייתן לנו רוח גבית עם ההתנגדויות שהוא יגיש.

ראוי לציין שהיזם פועל על פי חוק וכך גם הבקשה שלו לוועדת התכנון הבניה המחוזית.

תגובות

  1. דוד שחר צבוע שכמוך - אחרי שאלי לוי מכר את הקרקע אתה מתכוון להילחם.....???? מעניין מה יקרה אם דוד כרפיס או אלי לוי יקחו פרוייקט דומה .....
    אתה לא מאמין לעצמך

    השבמחק
  2. לאחד שיודע הכל ,דוד שחר כל הזמן היה נגד ,לך תשאל את המהנדס, טל או את אלי לוי בעצמו . שמסוכסכך עם שחר עד היום .הנושא הוא עתיד העיר . אלי לוי נשאר בפרוייקט מי שיצא זה יפתח ודורי הקבלןיבנה עבור אלי לוי .איך ניתן לראות מגדל מגורים ענקי באמצע העיר .מי כאן צבוע .עובדות ולא סיפורי בדים .עזבו כבר את דוד שחר היחיד שעובד ועושה למען העיר ותושביה .אחד מסניף הליכוד שיודע ודווקא תומך בפרי .

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?