משלחת של תלמידים מביה"ס שיפמן ערכה מסע לפולין שבו התוודעו התלמידים להיסטוריה של העם היהודי. מאת: אלי אבוחצרה

בחודש נובמבר 2016, יצאה מביה"ס התיכון 'שיפמן' בטירת כרמל, משלחת של עשרות תלמידים למסע שמטרתו הייתה לנבור בנבכי ההיסטוריה של העם היהודי בפולין.
משלחת התלמידים. צילום: יח"צ
המסע, שאותו ליוו המחנכת הוותיקה חנה קרצו והמורים שלי יונה וציון צמרת, נמשך שבעה ימים והוא כלל ביקורים מרגשים ומצמררים עבור התלמידים במחנות ההשמדה 'טרבלינקה, 'מיידנק' ומחנה 'אושוויץ' הידוע לשמצה, שבהם נרצחו והושמדו מיליוני יהודים. בנוסף, ביקרו התלמידים גם באתרים שבהם מתועדת היסטוריה יהודית בת אלף שנים בערים וורשה, קרקוב ולודז'. בביקורים אלה, חיפש כל אחד מהתלמידים את הזהות היהודית שלו תוך ניסיון להבין את המשמעות שיש להקמת מדינת ישראל שהעניקה בית לאומי לעם היהודי. ראוי לציין, שכל התלמידים שהשתתפו במשלחת, נתנו דוגמה אישית וייצגו את מדינת ישראל ואת העיר טירת כרמל בכבוד רב וגם התנהגו לאורך כל המסע החשוב בצורה יוצאת מן הכלל וללא בעיות משמעת.

אלה לוי, תלמידה שהשתתפה במסע מספרת על החוויה: "הנסיעה הלא נגמרת בתוך מדינת פולין הקודרת והיפהפייה, העלתה אצלי תהיות ופקפוק ביכולת שלה כמדינה לספוג ולהכיל תהומות כל כך עמוקים של דמים ואני תוהה כמה רוע יכול להיות ביופי וכמה יפה יכול להיות הרוע...".
 

שחר ווגנר, תלמידה נוספת שהשתתפה במסע לפולין: "יצאנו למסע בין שבעה ימים שלפתע הפכו להיות הימים המשמעותיים ביותר בחיי. אין מילים שיכולות לתאר כזה מסע שבמהלכו חווינו תחושות ורגשות של אחדות, עצב, צחוק, גאווה , שמחה וגם כאב.  יצאנו למסע הזה כדי לא לשכוח את מה שנעשה לבני העם שלנו וכדי לראות במו עינינו את מה שנעשה לאבותינו.  חזרתי מהמסע הזה עם הרבה תובנות על החיים, על המשפחה ועל החברים. המסע הזה גרם לי להיות גאה במי שאני ובמה שאני ...למדתי לאהוב ולהעריך עוד יותר את מה שניתן לי במתנה וזה המשפחה, החברים והחיים..." . 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?