צעיר מטירת כרמל עבר ניתוח באפו כחלק מטיפול מתמשך של 'מרכז אומץ' במחלקה לשירותים חברתיים בעיר. מאת: אלי אבוחצרה

'מרכז אומץ' בטירת כרמל, משמש תחת המחלקה לשירותים חברתיים כמרכז לטיפול בהתמכרויות של תושבי העיר והעובדים הסוציאליים- המטפלים המוסמכים שעובדים במרכז החשוב הזה, ידועים כמי שחושבים ועובדים מחוץ לשיטות המקובלות.
העו"ס עינת כץ מעניקה תעודת הוקרה לד"ר אייל סלע. צילום: יח"צ
כך היה גם במקרה של צעיר כבן 20 מטירת כרמל שהגיע למרכז אומץ לפני מספר שנים. הצעיר התקשה להשתלב בחברה נורמטיבית של בני גילו מסיבות שונות בין היתר בגלל שאפו נפגע בצורה קשה בילדותו, מראה פניו נפגע והוא התקשה לנשום בצורה תקינה. הנער שטופל במשך שנים בחום ואהבה שלוו בהקשבה רבה של העו"ס עינת כץ והמנחה יהודה מימוני, התקשה מאוד עם השנים להתקבל בחוגים החברתיים השונים וכחלק ממהות הרציונל של המרכז, התחברו כל הגורמים הרלוונטיים ובהם גם ראש העיר אריה טל, כדי למצוא פיתרון הולם ואיכותי לצעיר.

העובדת הסוציאלית עינת כץ: "חיפשנו פתרון שיעזור לצעיר שהתלונן על קושי נשימתי שאינו מאפשר לו שינה רציפה וכתוצאה מכך אינו מצליח לנהל אורח חיים תקין".

במהלך החיפוש אחר פיתרון הולם לצעיר מטירת כרמל, התוודע הצוות של 'מרכז אומץ' לד"ר אייל סלע, מנהל מחלקת אף-אוזן-גרון במרכז הרפואי לגליל בנהריה. ד"ר אייל סלע, שמע את הסיפור והביע נכונות מיידית לבדוק את הצעיר ולסייע לו. לאחר הבדיקה, אבחן ד"ר סלע את מקור הבעיה שיצרה את הקושי הנשימתי אצל הצעיר וברוחב לב שאינו מובן מאליו הציע ד"ר סלע לסייע גם בפן האסתטי. וכך אכן היה. לפני כחודש הצעיר נותח באפו בהצלחה והוא שב לנשום ולהריח וכמובן שמאז החיים נראים לו מאירי פנים והוא מסתובב בראש מורם.

עינת כץ: "מעבר לעובדה שהניתוח בוצע באופן מקצועי והצעיר נראה מדהים, אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת כדי להודות לד"ר סלע על נדיבותו הרבה ומבקשת לציין שמדובר באישיות כריזמטית, צנועה ונדיבה". 


לאחר הניתוח, המטפלים במרכז אומץ פועלים לשיפור יכולות התעסוקה והמימוש העצמי של הצעיר המאושר. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?