מאות מתושבי טירת כרמל השתתפו בהקפות השניות של שמחת תורה. מאת: אלי אבוחצרה

אלפים מתושבי טירת כרמל והסביבה, חגגו ביום חמישי את חג שמחת תורה בבתי הכנסת בעיר בשירה, ריקודים וזריקת סוכריות על המתפללים שערכו עם ספרי התורה את שבע ההקפות הראשונות מסביב לעמדת שליח הציבור בבית הכנסת. את הסוכריות אספו בשמחה וצהלה מאות ילדים שהצטופפו בין המתפללים הרבים. החגיגות נמשכו עד לשעות הערב והסתיימו באירוע המסורתי של שבע הקפות שניות עם הספרי תורה שמתקיים מידי שנה בבמה המרכזית של טירת כרמל בנוכחותם של אישי ציבור, בכירים במערכת הדתית העירונית ומאות מתושבי העיר והסביבה.
צעירים מגרעין בגדלות חוגגים את ההקפות השניות. צילום: יח"צ
חג שמחת תורה שנחתם בהקפות השניות שאותן חוגג עם ישראל, מציין את סיומו של מחזור חגי תשרי לשנה העברית השוטפת והוא נחגג במדינת ישראל בכ"ב בתשרי וזאת לאחר שבעת ימי הישיבה בסוכה וביחד עם שמיני עצרת שהוא במקור חג מקראי. מקורו של חג שמחת תורה מצוי בתקופת הגאונים שחיו בבבל ונהגו לקרוא את ספר התורה לאורך כל השנה העברית. חג שמחת תורה בישראל מתחיל בבתי הכנסת עם קריאת הפרשה 'וזאת הברכה' שהיא האחרונה בספר התורה ולאחריה מתחילים עם חלק מפרשת 'בראשית' וכך יוצא שעם ישראל לעולם לא מפסיק את קריאת תורת השם.
תושבי טירת כרמל מלווים את ספרי התורה בערב ההקפות השניות. צילום: יח"צ
במדינת ישראל, קיים נוהג נוסף של 'הקפות שניות' ביום שמחת תורה וזאת כדי להביע סולידריות ושותפות עם היהודים שחיים בגולה שעבורם בשל הבדלי הזמן בין המדינות, חג שמחת תורה חל בדיוק בזמן שבמדינת ישראל החג מסתיים. הנוהג לקיים הקפות שניות בחג שמחת תורה, החל בעיר תל אביב לפני כשבעים שנה כאשר הרב ידידיה פרנקל זצ"ל, שהיה הרב הראשי באותם ימים של העיר תל אביב, החליט לצאת מבית הכנסת במוצאי החג עם הספרי תורה ולחגוג את חג שמחת תורה בשעה שבה מיליוני יהודים באירופה היו מנועים מלחגוג את החג בשל המלחמה שהתרחשה שם. מאז ועד היום, אימץ עם ישראל את הנוהג היפה הזה של הקפות שניות בחג שמחת תורה. היום, חוגגים מאות אלפים את ההקפות השניות במדינת ישראל כשהם רוקדים ושרים ברחובות עם ספרי התורה הקדושים של עם ישראל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?