צעירים וצעירות מטירת כרמל מוזמנים להצטרף לתוכנית אפיקים שמטרתה לסייע בשילובם בשוק התעסוקה. מאת: אלי אבוחצרה

תוכנית 'אפיקים' שמפעילה המחלקה לשירותים חברתיים בטירת כרמל כבר שמונה שנים ברציפות, שמה לה למטרה לקדם צעירים וצעירות רווקים מטירת כרמל שגילם נע בין 18 ל-27 ולשלב אותם בשוק תעסוקה טוב ואיכותי. במהלך התכנית, הצעירים והצעירות מקבלים ליווי אישי שמתמקד בהכשרה ורכישת מקצוע שנעשים במקביל לפיתוח מסלול איכותי להשתלבות בשוק התעסוקה.

במהלך גיוס הצעירים והצעירות לתכנית 'אפיקים' שמופעלת בשיתוף עם מכון האבחון 'אדם מילא', פונות רכזות הפרויקט לצעירי טירת כרמל שזה עתה שוחררו משירות לאומי או שירות בצה"ל באמצעות מרכז צעירים בעיר ומוסדות העירייה ובהם גם המחלקה לשירותים חברתיים ומזמינים אותם לשיחת היכרות שבה הצעירים מתוודעים לכל מה שיש לתכנית להציע ובתוך זה גם אבחון תעסוקתי ממומן שהוא גולת הכותרת של התכנית, שבמסגרתו מקבלים המדריכים והמעסיקים כלי שנותן להם ראייה רחבה על תחמי ההתעניינות והיכולות של הצעירים.

במסגרת התכנית, הצעירים מגיעים ליום אבחון מרוכז שכולל סדרת מבדקים שמיועדים ספציפית להם וכוללים שיחה עם מאבחנת תעסוקתית בכתב ובמחשב. בסיום המבדקים, המאבחנת התעסוקתית יוצרת דו"ח אישי המפרט את כלל ההתנסויות של הצעירים והצעירות באבחון והמלצות לרכישת מקצוע ותעסוקה.


בנוסף, המאבחנת ואחת מרכזות התכנית נפגשות באופן אישי עם המאובחנים כדי לדון בתוצאות ולהפיק את המרב מהאבחון וביחד לעבור את ההתלבטות במה ללמוד ובמה לעסוק במהלך השנה תוך ניצול תוצאות האבחון לטובת הבחירות שאותן עושה הצעיר/ה. התכנית כוללת גם מפגשים בנושאים פיננסיים וטיולים מגבשים שנועדו להעצים את הביטחון העצמי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?