ערב הסברה עירונית להורים מקהילת יוצאי אתיופיה נערך במרכז פיס בטירת כרמל. מאת: אלי אבוחצרה

ביום ג' (24/10), נערך באולם אשכול פיס ערב הסברה להורים מקהילת יוצאי אתיופיה שגרים בטירת כרמל. ערב ההסברה, התקיים הודות לעבודה משותפת של פעילים בקהילת יוצאי אתיופיה בעיר שפעלו בשיתוף עם היחידה לעבודה קהילתית במחלקה לשירותים חברתיים, ביה"ס אריאל והרשות העירונית למלחמה בסמים.
צילום: יח"צ
במהלך הערב, נהנו בני קהילת יוצאי אתיופיה בטירת כרמל מערב של תרבות שכלל צפייה במחזה 'טספנש' שהוצג בשפה האמהרית ושוחק ע"י שחקנים אתיופים מוכשרים ואהודים ע"י הקהילה האתיופית ובהם טזיתה אסמלש, מלת אביטה וסלומון מרשה שגם כתב וביים את המחזה. 

לאחר הצגת המחזה, נערך רב שיח עם הקהל בהשתתפותם של נציג מהרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול ואנשי  טיפול בהתמכרויות ומומחים לעבודה עם בני נוער. עו"ס בני מוגס, שמהווה דמות מוכרת ואמינה לבני הקהילה האתיופית בטירת כרמל, הנחה  במקצועיות את השיח המכבד שבו הועברו מסרים ברורים וחשובים לקהילת ההורים. נציגי הפאנל העבירו מסר בגובה העיניים להורים וביקשו מהם לשים לב לדפוסים של התנהגותיים בקרב הילדים שמעידים על הרגלים שעלולים להפוך למזיקים. דגש מיוחד ניתן לחשיבות ההקשבה של ההורים שתאפשר להם להיות מעורבים בחיי  ילדיהם .בהמשך, הוצגו להורים דרכי הפניה לגורמי טיפול במקרה הצורך והודגש עד כמה חשוב  שההורים יהיו שותפים בתהליך זה.

בסוף הערב, הוא הוגדר ע"י כל המשתתפים כערב חשוב ומשמעותי שהיו בו גם אלמנטים מהנים עבור בני הקהילה שגרמו להורים לצאת נלהבים מהאירוע ולבקש להביא פעילויות נוספות באותו הסגנון. בסוף הערב, הודו המארגנים לכל מי שלקח חלק בהפקת האירוע החשוב. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?