טירת כרמל על מפת התרבות הישראלית בזכות הגאונות והכישרון הבלתי נגמר של בני משפחת אסייג. מאת: אלי אבוחצרה


בערב יפה ונוצץ שהשתתפו בו מאות ידוענים ובהם שחקני קולנוע ותאטרון וותיקים וצעירים, זמרים, עיתונאים מכלי תקשורת מרכזיים במדינה וגם אנשים רגילים כמו עבדכם הנאמן, נערכה במרכז התרבות 'ענב' השקת העונה הרביעית של הסדרה הקומית המצליחה, 'שנות ה-80' של היוצרים מני אסייג, שלום אסייג וליאור פריד.
השחקנים המרכזיים בסדרה שנות ה-80
שנות ה-80, שמשודרת בהצלחה גדולה כבר שלוש עונות, מספרת את סיפורה של משפחת אסייג מנקודת המבט של האח הצעיר שלום אסייג, שהוא בין יוצרי הסדרה והשחקן הראשי בה. בתוך הסיפור של משפחת אסייג, מתמזג סיפורה של העיר טירת כרמל בשנות השמונים תוך שימת דגש על דמויות צבעוניות והומוריסטיות שגרו בעיר באותה תקופה.
מרכז התרבות ענב
הסדרה המצליחה, שמבליטה בצורה יוצאת מהכלל את הזיכרון הפנומנאלי של היוצרים מתקופת הילדות שלהם, כתובה בדרך גאונית שמצליחה להעניק חיים לדמויות שרובן כבר לא בחיים ולהצחיק דרכן מאות אלפי אנשים והכל תוך שמירה על כבוד האנשים שמאחורי הדמויות וכבוד המשפחות שלהם.
כל שחקני הקאסט בסיום הקרנת הפרק הראשון
הכתיבה הייחודית של התסריטאי המוכשר מני אסייג, מתייחסת למצבים ונושאים שהצחיקו וגם הטרידו בעבר את כל תושבי עיירות הפיתוח ובשל כך תושבי עיירות פיתוח מכל הארץ הזדהו והתאהבו בסדרה שגרמה להם לחשוב כאילו הסיפור מסופר על השכונה שהם גדלו בה.

ההצלחה של הסדרה 'שנות ה-80', הפכה אותה לסדרה מבוקשת גם בתאטרון. יוצרי הסדרה נתבקשו ע"י תאטרון הבימה לכתוב מחזה מוזיקלי שיהיה מבוסס על הסדרה אבל, היוצרים נאלצו לדחות את הבקשה בשל ההתחייבות שלהם לכתיבת עונה חמישית.

הערב, יוקרן בערוץ 13 של 'רשת', פרק הבכורה של העונה הרביעית של הסדרה 'שנות ה-80' וכמי שצפה בו אמש בערב ההשקה, אני ממליץ בחום להכין פופקורן והמון ממחטות כדי שתוכלו לנגב את ים הדמעות שתזילו מהצחוק. העונה הרביעית, משלבת בתוכה בדיחות מתוחכמות שגורמות לכל אחד לקפוץ מהכיסא ולהתפקע מצחוק. בנוסף, היוצרים הכניסו בעונה הזאת עוד מספר דמויות מיתולוגיות שחיו בטירת כרמל בשנות השמונים וכיאה לכתיבה המקצועית שלהם, הדמויות מוצגות בצורה מושלמת ועם המון חן.

צפייה מהנה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?