תלמידי ביה"ס יגאל אלון צעדו את צעדת העצמאות בסימן 70 שנה למדינת ישראל. מאת: אלי אבוחצרה


תלמידי ביה"ס היסודי "יגאל אלון" בטירת כרמל, צעדו וצבעו את הרחובות המרכזיים של העיר בכחול לבן במהלך צעדת העצמאות המסורתית והססגונית שהשנה נערכה בסימן  70 שנים לעצמאותה של מדינת ישראל. צעדת העצמאות מאורגנת זו השנה ה-12 ע"י הצוות החינוכי של בית הספר "יגאל אלון" בסיוע עיריית טירת כרמל ומשטרת טירת כרמל.
צילום: יח"צ
התלמידים והוריהם יצאו מביה"ס לבושים בחולצות לבנות עם סמל 70 שנה למדינת ישראל, כובעים כחולים ושלל דגלי לאום ודגלי טירת כרמל. במהלך הצעדה, קיבלו התלמידים קריאות התפעלות מצד תושבי העיר.
צילום: יח"צ
בטקס המרכזי שהיה באנדרטת הנופלים והונחה ע"י המחנכת חנה גרינברג, הופרחו יונים לבנות ובלונים בכחול לבן לציון יום הולדתה השבעים של מדינת ישראל. ראש העיר אריה טל ומ"מ מוריס אסייג כיבדו את הטקס שאליו הגיעו בכירים ממחלקת החינוך, צוותים חינוכיים, הורים ותושבים רבים.  ראש העיר אריה טל, נשא דברים בטקס והדגיש כי "בזכות חללי מערכות ישראל קמה מדינתנו ולהם אנו חייבים את עצמאותנו וביטחוננו". בהמשך ברך ראש העיר את התלמידים, ההורים והצוותים החינוכיים בברכת חג עצמאות שמח.
צילום: יח"צ
מנהלת ביה"ס, אורנה עגיב, ציינה כי "אנו זוכרים וכואבים את הנופלים במערכות ישראל, ילידי טירת כרמל  אשר 'במותם ציוו לנו את החיים' ובזכותם אנו מהלכים חופשי במדינתנו. כל שנה אנו צועדים בטוחים בדרכנו למעמד זה, השנה מצוינת הצעדה בסימן - 70 שנה למדינת ישראל . נישא עינינו לשמים ונקרא: אלוהים, שמע נא את קול ליבנו הנושא היום תפילה. תן ונאחז בידינו ענף של זית וישובו חיילינו בשלום אל הבית.  עם החוזק הזה נעמוד זקופים, ונשמור על המולדת, כי אין שום מקום בעולם שיש בו ארץ כה נהדרת".

סטפני גורפינקל, לינוי דביר, רני גבאי והודיה אנוקשוילי הקריאו את מסכת העצמאות.
לקראת סיום הטקס הצדיעו  כל תלמידי ביה"ס והצוות  לחיילי צה"ל בשיר "פרחים בצבע זית", תוך כדי הפרחת 70 בלונים בצבעים כחול לבן ,לציון יום בסיום הטקס שרו התלמידים את ההמנון הלאומי  בשירה רמה ובהתרגשות רבה. הנהלת בית הספר "יגאל אלון"  מציינת, כי צעדת העצמאות  התקיימה במסגרת קדימויות בית הספר מתוך מגמה להנחיל בקרב התלמידים  את ערכי הזהות הציונית ואהבה למדינתנו ישראל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

"מי אתם בכלל!! אני לא צריך אתכם!!"כך צעק אריה טל לעבר שני הסגנים שלו במהלך אירוע פרטי.הרקע: אי זימונם של השניים לישיבת עבודה שהתנהלה במסעדת יוקרה...