מצוינות בחינוך אינה חזות הכול ומי שטוען שהיא כך טועה ומטעה. מאת: אלי אבוחצרה


בימים האחרונים מותקפת מערכת החינוך העירונית בטירת כרמל, על חוסר מצוינות של בוגריה ומיעוט ההישגים שלה ביחס להשקעה הכספית שמושקעת בה. לצערי, המתקפה המתלהמת על מערכת החינוך בטירת כרמל, שמגיעה מאנשי ציבור שמתהדרים חדשות לבקרים בטוהר הכוונות ובשקיפות, מסתמכת על נתונים חלקיים שהמספרים בהם משרתים את האינטרס הפוליטי של התוקפים וטולו. אותם נתונים, מציגים תמונה מעוותת שמטעה את הציבור וגורמת לו לחשוב שמצוינות היא חזות הכול וכל השאר יכולים ללכת לחפש...
ביה"ס תיכון מקיף שיפמן. צילום: אלי אבוחצרה
למעלה מחמישים שנה נחשבה העיר טירת כרמל לעיר נחשלת כאשר מערכת החינוך שלה סובלת מנשירה של עשרות אחוזים מכלל התלמידים בכל שנתון במעבר בין חטיבת הביניים לחטיבה העליונה ומאחוז נמוך מאוד של זכאים לתעודת בגרות.

בשניים וחצי העשורים האחרונים, מערכת החינוך בטירת כרמל, משקיעה משאבים אדירים בהענקת ערכים ואקלים חינוכי לתלמידים במסגרות החינוכיות שלה שנועדו בעיקר לחבק ולקרב את מכלול התלמידים ובהם את המצוינים וגם את אלה שמתקשים להישאר בגלל המחשבה של חוסר מסוגלות.

מעבר לזאת, מערכת החינוך בטירת כרמל, הצליחה בשנים האחרונות לבלום בהצלחה גדולה את תופעת הנשירה של תלמידים במעבר בין חטיבת הביניים לחטיבה העליונה וזאת בשל השקעות תקציביות אדירות שהעניקו מענים פרטניים הולמים ומקצועיים ליכולות של התלמידים השונים. ההשקעה הזאת הוכיחה את עצמה ותופעת הנשירה של תלמידים בטירת כרמל נעלמה לחלוטין  ואחוז התלמידים שהתחילו כיתה א' וסיימו כיתה י"ב עומד על למעלה מ-90%. בנוסף, אחוז הזכאים לתעודת בגרות בשנת הלימודים הקודמת עמד על 81.3% שמהווה ממוצע גבוה ביחס לממוצע הארצי.

הנתונים האלה, מראים כי מערכת החינוך העירונית בטירת כרמל, בלמה בצורה חכמה את חוסר האמון של התלמידים הפחות 'מצוינים' במערכת החינוך והעניקה לרבים מהם אפשרות להיות זכאים לתעודת בגרות ולחיות כשווים בין שווים ובכך גם לתרום תרומה לחברה במקום להיות נטל עליה. המדיניות והקו המאוד חכם שהובילה מערכת החינוך בטירת כרמל, פגעה בנתוני המצוינות של המערכת כולה אבל, היא הצילה הרבה נפשות טועות של נערים ונערות שהיו נזרקים לרחוב ולפשע אלמלא נהגה כך...והמבין יבין.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

"מי אתם בכלל!! אני לא צריך אתכם!!"כך צעק אריה טל לעבר שני הסגנים שלו במהלך אירוע פרטי.הרקע: אי זימונם של השניים לישיבת עבודה שהתנהלה במסעדת יוקרה...