הודחה מלכת הצביעות של האח הגדול



מלכת הצביעות הודחה מבית האח הגדול
הדחתה של רנין מבית האח הגדול, מסמנת את ניצחונו של הרוב המקופח על המיעוט השבע והמתנשא. עובדת השתייכותה של רנין למיעוט המקופח בארץ, לא עמדה לה בגלל החיבור והאימוץ של ההתנהלות המתנשאת של הפרידמנים שהיא לקחה על עצמה.
הז'אנר של תוכניות הריאליטי שתוקף את מסכי הטלוויזיה שלנו, מקפיד בתוכניותיו לשקף את התנהגותו ודרך מחשבתו של האדם הפשוט אל מול המצלמות. ייחודה של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" טמון בעובדה שהיא משקפת את התנהגותה ודרך מחשבתה של מדינה שלמה וזאת באמצעות הודעות האס. אם. אס. ששולח הציבור אשר באמצעותן הוא יכול להשפיע על מאזן הכוחות בבית האח הגדול.
מאז שקמה מדינת ישראל, יוצאי עדות המזרח על תרבותם, שפתם ואומנותם, היו ללעג ולקלס בעיני הממסד האשכנזי. זה התחיל בשליחתם של העולים המזרחיים ליישב מקומות נידחים בארץ והמשיך בדחייה גסה של המוזיקה המזרחית בטענה הטיפשית שהיא לא ראויה להישמע מעל גלי האתר למרות שקהל מאזיניה היה גדול ביחס לאוכלוסיה בארץ. האשכנזים היו קוראים למזרחיים מאחרי הגב, "פרענקים" ו"שוורצה חייה" (חיה שחורה באידיש). אבל כלפי חוץ הם הקפידו להראות ולהישמע נאורים וחס וחלילה לא גזעניים. בכל תוכניות הריאליטי, מקפידים יוצרי התוכנית (פרידמנים) ללהק בני אדם שישקפו את כל התרבויות בישראל. יוצרי תוכניות הריאליטי, מקפידים תמיד לחפש אידיוטים שנראים רע, שישקפו את התנהגותם ודרך מחשבתם(טיפשותם) של המזרחיים הנחותים ומצד שני, הם יקפידו להביא לתוכנית, רק אנשים משכילים ויוצאי יחידות מובחרות שנראים טוב, כדי לשקף את עליונותו של הממסד האשכנזי. יוצרי התוכנית "האח הגדול" לא היו שונים מקודמיהם, עינב ויוסי בובליל, הובאו לתוכנית על תקן של ליצני חצר עבור הממסד האשכנזי. ברוב תוכניות הריאליטי, הממסד האשכנזי היה מקבל את ליצני החצר שלו שהיו עושים הכול כדי להשתוות לרמתם של האשכנזים בתוכנית שנבחרו בקפידה ע"י יוצרי התוכנית. הניסיונות המגוחכים האלה של ליצני החצר המזרחיים בתוכניות הריאליטי, העניקו לאשכנזים המון סיבות לגאווה וקיבעו אצלם ואצל הדורות הממשיכים שלהם את התחושה שהם ותרבותם, טובים יותר מיוצאי עדות המזרח.
יוסי ועינב בובליל, משתתפי תוכנית "האח הגדול", הצליחו בחודשיים וחצי לעשות את מה שגדולים מהם לא הצליחו לעשות בשישים שנה. המהפך התחיל בעובדה ששניהם לא ניסו לאמץ את התנהגותם ותרבותם של הפרידמנים. בהמשך, הם הפגינו גאווה בתרבותם ובמוצאם ולאחר מכן הם דאגו להחצין את החורים הענקיים והלא מחמיאים שיש בתרבות ובהתנהלות של הפרידמנים, בחיי היום יום. העדר היכולת של הממסד האשכנזי להעניק תמיכה לשוכני בית האח הגדול הפרידמנים, חשף את חולשותיהם ועקרונותיהם הנלוזים לציבור הרחב. תמיכתו של הציבור הרחב בבובללים, צריכה לשמש אזהרה למיעוט האשכנזי וקרן אור לציבור המזרחי במדינת ישראל.
מאת: אלי אבוחצרה "חדשות טירת כרמל" 26.11.08

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?