סדרת מפגשי הכשרה נערכה בטירת כרמל למדריכי מוגנות בתוכנית עיר ללא אלימות. מאת: אלי אבוחצרה

השבוע, נפתחה בטירת כרמל סדרת מפגשי הכשרה למדריכי מוגנות של התכנית 'עיר ללא אלימות' שאותה יוזם המשרד לביטחון פנים. התוכנית, שמופעלת ומובלת בפיקוח אישי של ראש העיר אריה טל, עוסקת במניעת הסלמה של אירועים חברתיים בעלי גוון אלים בקרב בני הנוער ובמניעת שוטטות של תלמידים במסדרונות ביה"ס בזמן השיעורים והיא עושה זאת באמצעות מדריכי מוגנות שהם בני שנת שירות של תנועת הצופים, שפועלים ברחובות העיר ובבתי הספר תוך הענקת אוזן קשבת לכלל בני הנוער בטירת כרמל.
צילום: יח"צ
את המפגש הראשון שהתקיים במתי"א טירת כרמל, פתחה מנהלת תכנית עיר ללא אלימות טירת כרמל, ליאת קרביץ-קלאורה, בדברי ברכה לכבוד השנה האזרחית החדשה שאיתה החלו מפגשי אשכול ההכשרות.

לאחר הברכות, קיבלו מדריכי המוגנות הרצאה מהמנחה החינוכית של התוכנית 'עיר ללא אלימות', ורדית דוזלר טנג'י, שעסקה בהרחבת החשיבה של המדריך והיכולת שלו לחשוב על נושא מסוים מהיבטים שונים. במהלך העבודה של מדריכי המוגנות בקבוצות, הם התבקשו לעסוק בתופעת ה'שיימינג' שנפוצה מאוד היום בקרב בני הנוער תוך ניהול דיון בנושא על פי מודל שסייע להם להסתכל על הסיטואציה דרך כובעים שונים. הפעילות בקבוצות הדיון, העשירה את מכלול התגובות והתמודדות עם מצבים אלה אצל מדריכי המוגנות והעשירה את עולמם באפשרות לחקור את הנושא מכל זווית בנפרד תוך נטרול את האגו האישי ונקיטת תגובות שונות מהנטייה הטבעית שלהם.
צילום: יח"צ
בהמשך היום, נהנו מדריכי המוגנות מהרצאתו של אביב רייכמן, מדריך נוער וותיק ומאמן כושר שרכש ניסיון עשיר בפיתוח משחקים מחומרים ממוחזרים. בדרכו המרתקת והסוחפת, לימד אביב את מדריכי המוגנות איך לדרבן את בני הנוער בחשיבה יצירתית שתעזור להם להיעזר בכל מיני חפצים ואביזרים מהסביבה הטבעית כדי ליצור משחקים משלהם.
לאחר המפגש המעניין, סיפרו המשתתפים בו כי הם נהנו מיום מעניין ומעשיר לתפקידם בנושא הגדרת תפקיד וזהות מקצועית.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?