בוקר טוב לשנת הלימודים תשע"ח. מאת: אלי אבוחצרה

שנת הלימודים תשע"ח יצאה היום לדרך וכמיטב המסורת רבת השנים, ראש העיר אריה טל ומנהל המחלקה לחינוך שלומי דהן, עזרו היום לתלמידי היסודי לחצות את הכביש במעבר החצייה שמול קניון 'לב העיר'. לאחר מכן, סיירו ראש העיר והצוותים שלו במוסדות החינוך השונים ברחבי העיר והביעו את שביעות רצונם ממוכנות המוסדות לשנת הלימודים החדשה. 
 
ראש העיר אריה טל ומנהל המחלקה לחינוך שלומי דהן, עוזרים לתלמידים לחצות בבטחה את מעבר החצייה. צילום: יח"צ
העיר טירת כרמל, שנמצאת בשנים האחרונות בתקופה של פיתוח ופריחה שמביאה איתה גידול משמעותי באוכלוסייה, הגדילה בשנת הלימודים תשע"ח את  מספר מוסדות החינוך שפועלים במסגרת המחלקה לחינוך וזאת כדי לתת מענה הולם ומקצועי לשינויים בגודל האוכלוסייה, שמביאים איתם הגדלה של מספר התלמידים בעיר שמספרם עומד היום על 4450 תלמידים  ומתוכם כ-274 תלמידים ותלמידות שעולים השנה לכיתה א'.
לורן לוי, תלמידה חדשה במערכת החינוך בטירת כרמל שעולה לכיתה ב' בביה"ס החדש ע"ש 'אבנר ברזני'. צילום: יח"צ
במסגרת ההערכות החדשה של המחלקה לחינוך, נפתחו השנה ארבעה גני ילדים חדשים שיתווספו לשלושים ושבעה הקיימים וביחד יפעלו בטירת כרמל ארבעים ואחד גנים. מערכת החינוך בטירת כרמל, תפעיל השנה בנוסף לארבעת בתי הספר היסודיים הוותיקים בעיר, גם את המסגרת הלימודית של ביה"ס היסודי החדש 'אבנר' שבמסגרתו ילמדו בשנת הלימודים תשע"ח כ-70 תלמידים בשתי כיתות א' וכיתה ב' אחת. בנוסף, עיריית טירת כרמל, תפעיל השנה לטובת ההורים העובדים בעיר, עשרים צהרונים שבהם ישהו יותר מ- 400 תלמידים. הצהרונים, יפעלו על פי מודל הצהרונים החדש של משרד החינוך "ניצנים" שמסובסד בחלקו על ידי הרשות ומשרד החינוך.
 
טקס פתיחת שנת הלימודים תשע"ח בביה"ס 'זבולון המר'. צילום: יח"צ
 במסגרת לימודי התיכון בטירת כרמל, יפעלו השנה במערכת החינוך בעיר שני בתי ספר תיכוניים במעטפת שש שנתית שבמסגרתה ילמדו אלפי תלמידים מטירת כרמל והסביבה. השנה, שני בתי הספר התיכוניים פתחו כיתות מופ"ת למצטיינים והצטיידו בקיץ האחרון במערכות מחשוב שיקדמו את המצוינות האקדמית והמדעית בטירת כרמל. 
 
ראש העיר אריה טל משוחח עם תלמידים בביה"ס 'דגניה'. צילום: יח"צ
זאת ועוד...מערכת החינוך בטירת כרמל, תתחיל השנה בבתי הספר בעיר את מודל החינוך הקהילתי שיפעל בשיתוף עם המתנ"ס בטירת כרמל וזאת במטרה להרחיב ולהשלים את מערך החינוך הפורמאלי בעיר. במקביל, תורחב הפעילות של תנועות הנוער ושל מרכז הנוער בעיר שרק בשנה האחרונה נפתח בו המרכז חדשני של ארגון יוניסטרים.
 
ראש העיר אריה טל מברך את התלמידים וההורים ומאחל להם שנת לימודים מוצלחת ופוריה. צילום: יח"צ
אריה טל, ראש העיר ומחזיק תיק החינוך: "עיריית טירת כרמל בראשותי, משקיעה את מיטב המשאבים שעומדים לרשותה למען קידום החינוך בעיר ולאחר עשרים וחמש שנים בראש המערכת, אני גאה בהישגים שתלמידי העיר מגיעים אליהם. מערכת החינוך בטירת כרמל, נמצאת היום במסלול שיוביל את תלמידיה למצוינות חברתית ולימודית ובכך גם אני, גם הצוותים החינוכיים וגם ההורים והתלמידים, מוצאים את שכרנו. אני מאחל לכולנו שנת לימודים מוצלחת ופורייה". 
טקס פתיחת שנת הלימודים בביה"ס תיכון מקיף 'שיפמן'. צילום: יח"צ
שלומי דהן, מנהל המחלקה לחינוך:  "העיר טירת כרמל ממשיכה לגדול ולהתפתח ומערכת החינוך בעיר קולטת מאות תלמידים חדשים גם השנה ומציבה את היעד של מצוינות אקדמית וחברתית כיעד מרכזי. אני מאמין שחינוך מתחיל בגיל הרך והוא תוצר של עשיה משותפת של ההורים וצוותי החינוך. מערכת החינוך בטירת כרמל משלבת בין החינוך הפורמאלי למערכות החינוך המשלים ובין הוראה להעשרה ומעורבות חברתית. אני מאחל לכולנו הצלחה בשנת הלימודים שבפתח". 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?