נחתם הסכם ברית ידידות בין העיר טירת כרמל לעיר שמחאי שבמדינת אזרבייג'ן. מאת: אלי אבוחצרה

ביום ראשון השבוע, יצאה משלחת רמת דרג מהעיר טירת כרמל, שבראשה עמדו ראש העיר אריה טל וממלא מקומו מוריס אסייג, לביקור עבודה רשמי בעיר המחוז הארבייג'נית 'שמחאי'. במהלך הביקור, נחתם הסכם ברית ידידות בין טירת כרמל לעיר שמחאי שעליו חתמו ראש העיר אריה טל וראש עיריית שמחאי, אסיף אגייב.
צילום: יח"צ
מדינת אזרבייג'ן, שבתחומה נמצאת העיר שמחאי, היא רפובליקה מוסלמית חילונית ודמוקרטית שמנוהלת ע"י שלטון נשיאותי. היא שוכנת בחבל הקווקז סמוך לים הכספי וחולקת גבולות עם רוסיה בצפון, גיאורגיה וארמניה במערב וגבול ארוך מאוד בדרום עם מדינת אירן שנחשבת לאויבת גדולה של מדינת ישראל ובשל העובדה הזו, ממשלת ישראל רואה חשיבות אסטרטגית רבה בהסכם ברית הידידות שחתמו נציגי העיר טירת כרמל עם נציגי העיר האזרבייג'נית, שמחאי.

הקשר עם נציגי העיר שמחאי שבאזרבייג'ן, נוצר בזכות קליטת העלייה המוצלחת בטירת כרמל של העולים מחבל הקווקז ובזכות בן העדה הקווקזית וחבר מועצת העיר לשעבר מסיעת 'עוצמה', אבירן מישייב, שחיבר את בכירי העיר טירת כרמל עם בכירי העיר שמחאי וגם יזם את הביקור שבמהלכו נחתם הסכם ברית הידידות בן שתי הערים.

למשלחת רמת הדרג מטירת כרמל, התלוו בביקור סגנית שגריר ישראל באזרבייג'ן, אביטל אייזנברג והעיתונאית שושנה להב שהוזמנה לסקר את הביקור החשוב. במהלך הביקור, זכו חברי המשלחת לכבוד רב ויחס חם ולבבי מצד המארחים האזרבייג'נים ואף הוזמנו לבקר בפרלמנט של אזרבייג'ן.

ראש העיר אריה טל: "תנופת הפיתוח של העיר טירת כרמל שמעמידה אותה בקו אחד עם הערים המובילות במדינת ישראל מבחינה כלכלית וחברתית, הופכת את העיר שלנו למודל של הצלחה ושגשוג ובשל כך אנחנו זוכים בעת האחרונה לראות עדנה בתחום קשרי החוץ של העיר".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?