אשת החינוך הוותיקה והמוערכת אירית זליג מונתה למנהלת מערך החינוך העל יסודי בעיריית טירת כרמל. מאת: אלי אבוחצרה

אירית זליג, אשת החינוך והמנהלת המוערכת של ביה"ס תיכון מקיף 'שיפמן' בטירת כרמל, מונתה למנהלת מערך החינוך העל יסודי במחלקה לחינוך של עיריית טירת כרמל. בעקבות המינוי, שנעשה במסגרת תוכניתו של ראש העיר אריה טל, להוביל את מערכת החינוך העל יסודי בטירת כרמל למצוינות ערכית ולימודית בשנים הבאות, תסיים אירית זליג את תפקידה כמנהלת המסגרת השש שנתית של ביה"ס 'שיפמן'.
אירית זליג. צילום: יח"צ
"אירית זליג, ניהלה את ביה"ס 'שיפמן' בהצלחה גדולה ואני סומך עליה שבתפקידה החדש היא תוביל את החינוך העל יסודי בטירת כרמל למצוינות ערכית ולימודית" אומר ראש העיר אריה טל ומוסיף: "אין לי ספק שאירית זליג, שהייתה מנהלת אהודה ומוערכת ע"י התלמידים, ההורים והצוותים החינוכיים, תתרום מניסיונה העשיר לקידום בתי הספר התיכוניים בטירת כרמל ואני מאחל לה המון הצלחה בתפקיד החדש".
ביה"ס תיכון מקיף שיפמן. צילום: יח"צ
אירית זליג, החלה את דרכה במערכת החינוך בטירת כרמל לפני 27 שנים כמחנכת בחטיבת הביניים של ביה"ס 'שיפמן'. בהמשך היא עברה לחטיבה העליונה ושם היא שימשה כמחנכת עד למינויה למנהלת הכללית של ביה"ס לפני כשש שנים. אירית זליג, מחזיקה בתואר ראשון ותואר שני מטעם אוניברסיטת חיפה בניהול מערכות ומנהיגות בחינוך ובמקביל לתפקידה כמנהלת המסגרת השש שנתית של ביה"ס 'שיפמן', היא שימשה גם כרכזת ביה"ס הקהילתי בטירת כרמל וכרכזת תוכניות הלימוד והמצוינות 'אקדמיה' ו-'עתידים'.

בשש השנים שבהן ניהלה אירית זליג את ביה"ס 'שיפמן', זכתה המנהלת המוערכת ביחד עם הצוות החינוכי בראשותה במספר פרסים יוקרתיים על שיפור ההישגים הלימודיים והחברתיים של תלמידי ביה"ס... "הזכייה שלך ושל הצוות החינוכי בהנהלתך בפרס... מעידה כי המצוינות הבית ספרית בהנהגתך, נוגעת בתחומי החיים הערכיים והחברתיים לא פחות מהלימודיים. אני מברכת אותך ואת הצוות החינוכי של ביה"ס על עמלכם האישי המשותף שנשא פרי והשיג שיפור משמעותי בהישגי תלמידי החטיבה העליונה בתחום החברתי, הערכי והלימודי"- כך כתבה דסי בארי, המפקחת על החינוך העל יסודי-דתי במשרד החינוך , במכתב ששלחה לפני מספר שנים למנהלת אירית זליג, שבו הודיעה לה על הזכייה שלה ושל הצוות החינוכי של ביה"ס באחד מפרסי החינוך היוקרתיים.

בנוסף לאהדה וההערכה מצד גורמים חינוכיים מוסדיים, זכתה אירית זליג להמון אהבה והערצה גם מצד ההורים ואלפי התלמידים שלמדו במהלך השנים תחת כנפיה. דלתה הפתוחה והיחס האישי והאימהי שהעניקה לכל אחד מאותם אלפי תלמידים, זיכה אותה באהבה והערצה ששמורים רק לכוכבי על בכדורגל העולמי.

למרות ובגלל האהבה הגדולה של ההורים והתלמידים למנהלת המוערכת, נדרש ראש העיר אריה טל לקבל החלטה אמיצה ולא שגרתית שתעזור להביא את מערכת החינוך בטירת כרמל למצוינות לימודית וערכית וגם להעניק למנהלת המוערכת אירית זליג, את אפשרויות הקידום שבהחלט מגיעות לה מכורח הכישורים שהיא בורכה בהם- "אני יודע שאירית הייתה אהובה ומוערכת גם בקרב התלמידים וגם בקרב ההורים אבל, כמי שרואה את התמונה הגדולה, הייתי חייב לנתב את הכישורים של אירית לטובת מערך החינוך העל יסודי הכללי בטירת כרמל ואני מאמין שההחלטה שלי תעשה טוב למערכת החינוך וגם תעניק לאירית זליג קידום ומרחב פעולה הרבה יותר גדול שבו כישוריה יבואו לביטוי בצורה יותר מטיבה" כך סיכם ראש העיר אריה טל את החלטתו לקדם את המנהלת המוערכת.

אירית זליג: "למרות האהבה הגדולה שלי לתלמידים, להורים ולצוותים החינוכיים שליוו אותי בשש השנים האחרונות בביה"ס 'שיפמן', אני חושבת שהגיע הזמן לעשות שינוי ולהמשיך הלאה לתפקיד הבא. אני מקווה שאתרום בתפקיד החדש למערך החינוך העל יסודי בעיר ואני מקווה שאצליח למנף אותו לטובת קידום המצוינות הערכית והלימודית של התלמידים בטירת כרמל".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?