ביה"ס היסודי החדש 'אבנר ברזני' נפתח היום באופן רשמי ע"י ראש העיר אריה טל. מאת: מערכת מבט


ראש העיר אריה טל, הסגנים מוריס אסייג, מיכאל כהן, מוריס בנימין וצוותים בכירים מעיריית טירת כרמל ובהם מנהל המחלקה לחינוך שלומי דהן ומהנדס העיר בוריס טיקמן, השתתפו היום (ראשון)בטקס החניכה של בית הספר היסודי החדש שנקרא על שמו של תא"ל אבנר ברזני ז"ל. 
צילום: יח"צ

בביה"ס החדש, שהושקעו בבנייתו למעלה מעשרים מיליון ₪ כדי לאפשר לתלמידיו ללמוד במוסד חינוכי עם הרמה הטכנולוגית, התנאים והציוד הטובים ביותר שקיימים במערכת החינוך הישראלית, מופעלת מסגרת של בית ספר צומח ובשנת הלימודים הקרובה יופעלו במסגרתו תשע כיתות לימוד כאשר מתוכם תופעל בפעם הראשונה כיתת גן שהתלמידים בה ישויכו לחטיבה הצעירה של ביה"ס. בנוסף, יהיו בביה"ס ארבע כיתות א', שתי כיתות ב' ושתי כיתות ג' ובסה"כ ילמדו במסגרת ביה"ס כ-240 תלמידים. בסוף תהליך הצמיחה של ביה"ס, יפעלו בביה"ס מעל ל- 18 כיתות לימוד שבהן ילמדו כ- 560 תלמידים מכיתת גן ועד כיתה ו'.
צילום: יח"צ

ראש העיר אריה טל, שמוביל את מערכת החינוך בטירת כרמל במשך למעלה משני עשורים והיה בין היוזמים והמובילים של רעיון הקמת ביה"ס החדש, בירך בטקס החניכה את ברכת שהחיינו והגיענו לזמן הזה וסיפר על הילדות המשותפת שלו עם אבנר ברזני ז"ל שעל שמו קרוי ביה"ס, שאת רובה הם בילוי בדיוק במקום שעליו בנוי ביה"ס החדש. בהמשך הדברים, הודה ראש העיר לכל האנשים שעבדו ימים ולילות כדי להכין את ביה"ס לפתיחת שנת הלימודים. בסוף הדברים, גזר ראש העיר את סרט הפתיחה של ביה"ס לקות תשואות ההורים והתלמידים.
צילום: יח"צ

תת אלוף אבנר ברזני ז"ל, תושב טירת כרמל שעל שמו קרוי ביה"ס החדש, הגיע עם משפחתו לטירת כרמל בגיל שמונה חודשים. בשנת 1967 הוא התגייס לצה"ל ושירת את המדינה בתפקידים בכירים במשך 34 שנים עד הגיעו לדרגת תת אלוף. עם פרישתו מצה"ל בשנת 2001, מונה אבנר ברזני למנכ"ל משרד הפנים ושם הוא נשאר עד שנת 2002 שבה הוא מונה לנציב קבילות החיילים החמישי של צה"ל, תפקיד שאותו הוא מילא עד שנת 2008. בשנת 2000, בזמן שהוא עוד היה בשרות פעיל בצה"ל, הגה תת אלוף אבנר ברזני ביחד עם הרמטכ"ל דאז שאול מופז והתעשיין איתן וורטהיימר, את תכנית 'עתידים' שמשלבת בתוכה תכניות שמסייעות לצעירים מהפריפריה של מדינת ישראל לרכוש השכלה אקדמית תוך שיתוף פעולה עם צה"ל ועמותות אזרחיות. הפרויקט , נחל הצלחה גדולה וזאת בלשון המעטה וחותמו של תת אלוף אבנר ברזני ז"ל, מוטבע בו עד היום. בתאריך ה-10/12/2009 הלך תת אלוף אבנר ברזני לעולמו לאחר מחלה.
צילום: יח"צ


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?