מומחים בנושא הפרעת קשב וריכוז הופיעו בפני הורים בטירת כרמל

מאת: אלי אבוחצרה
כנס בנושא הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ובני נוער נערך בטירת כרמל
עשרות הורים מטירת כרמל, הגיעו בשבוע שעבר לאולם הכנסים שבספרייה העירונית בטירת כרמל, כדי להשתתף בפעם הראשונה בכנס בנושא הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ובני נוער. הכנס, אורגן ע"י היחידה לעבודה קהילתית של המחלקה לשירותים חברתיים בטירת כרמל והוא מהווה את אות הפתיחה לכנסים נוספים שיהיו בעיר בנושא החשוב הזה.

תופעת ההפרעה של קשב וריכוז, מאובחנת בעיקר אצל ילדים בגילאים צעירים אך יש מקרים שהיא מאובחנת גם בקרב בני נוער. בשל מורכבות ההתמודדות של התא המשפחתי ובעיקר של ההורים, שמתלבטים כיצד עליהם ועל המשפחה להתמודד באופן המיטבי עם סוגית הפרעת קשב וריכוז שנתגלתה אצל ילדם, הרימה היחידה לעבודה קהילתית במחלקה לשירותים חברתיים של העיר טירת כרמל את הכפפה, וארגנה את הכנס שאליו הוזמנו מומחים בעלי ניסיון בתחום ההפרעות של קשב וריכוז אצל ילדים ובני נוער, כדי שיתנו מענה לשאלות ההורים.


במהלך הכנס המרתק, האזינו ההורים בעניין רב להרצאה של לדר' סוזנה ברמן, מומחית ברפואת ילדים ומוסמכת מטעם משרד הבריאות לטיפול בהפרעות קשב בקרב ילדים ונוער ולהרצאה של דנה קוטיק שזיפי, עובדת סוציאלית, מנחת קבוצות ומאמנת בכירה להפרעות קשב וריכוז. שתי ההרצאות, התמקדו בסוגי האבחונים לתופעה ובמאפיינים הנויירולוגיים וההתנהגותיים שלה ובמתן טיפים להורים שיעזרו להם להתמודד בצורה המיטבית ביותר עם הנושא בתוך התא המשפחתי. 

בסוף שלב ההרצאות של המומחים, העלו ההורים שאלות שמטרידות אותם בהתמודדות היומיומית עם הנושא כגון השפעות הטיפול התרופתי על הילדים, הבלבול שקיים בין סוגי האבחונים השונים ועוד...שעליהן הם יקבלו תשובות במפגשים הבאים שתארגן המחלקה לשירותים חברתיים בעיר. הורים מטירת כרמל שהנושא של הפרעות קשב וריכוז נוגע להם והם מעוניינים להשתלב ולהכיר הורים נוספים שמתמודדים עם הבעיה, מוזמנים להתקשר לטלפון 04-8573232 לשושי מהיחידה לעבודה קהילתית במחלקה לשירותים חברתיים בטירת כרמל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?