העתיד נמצא בטירת כרמל. מאת: אלי אבוחצרה

כמיליארד שקלים יושקעו בשנים הקרובות בכבישים המובילים לטירת כרמל ובמעטפת שלה ומתוכם כמאה מיליון שקל יושקעו בפיתוח ובנייה בתוך העיר, כך עולה מדברי שר האוצר משה כחלון, שעמד בראש משלחת ממשלתית שהגיעה אתמול (15/09)לטירת כרמל לטקס חתימה על הסכם הגג עם ראש העיר אריה טל
צילום: יח"צ
במסגרת ההסכם, ייבנו בשנים הבאות בטירת כרמל שני בתי ספר תיכוניים, ארבעה בתי ספר יסודיים, עשרים ושמונה גני ילדים, מבני ציבור שונים, פארקים ירוקים ומרכזי מסחר שייתנו מענה לגידול המשמעותי באוכלוסייה שייווצר מהתוספת של עוד שנים עשר אלף וחמש מאות יחידות הדיור שמתוכננות להיבנות בטירת כרמל במסגרת הסכם הגג שנחתם. בנוסף, כל השכונות הוותיקות של טירת כרמל, יזכו לחידוש ושדרוג בעלות של מיליוני שקלים בשנים הבאות.
צילום: יח"צ
המודל של הסכמי הגג שממשלת ישראל החליטה עליו לפני שנים אחדות ושהעיר טירת כרמל זכתה להיות חלק ממנו, נועד בעיקרו לתת מענה מהיר ויחסי לצורך ההולך וגובר של הציבור בכלל והזוגות הצעירים בפרט לדיור זמין שאליו נלווים גם תהליכי פיתוח תואמים. במסגרת הסכם הגג, נרתמים כל משרדי הממשלה הרלוונטיים לנושא ומעמידים מימון מקדמי לפיתוח תשתיות, בניית מוסדות חינוך, מבני ציבור, פארקים ופתרונות תחבורה נדרשים תוך הענקת גיבוי תקציבי לאותן רשויות מקומיות באזורי הביקוש שאיתן הממשלה חותמת על הסכם הגג, להקמת שכונות ענק חדשות בתוך השטח המוניציפאלי של אותן ערים ובמקביל, גם השכונות הוותיקות באותן ערים זוכות לשדרוג במסגרת אותו הסכם.

בטקס החתימה החגיגי על הסכם הגג בין ממשלת ישראל לעיריית טירת כרמל, שנערך ביום חמישי (15/09) באולם המפואר של מרכז הפיס בטירת כרמל, השתתפו משלחת מטעם הממשלה שבראשה עמדו שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי יואב גלנט ומספר פקידים בכירים שנלוו אליהם ומשלחת מהעיר טירת כרמל, שבראשה עמדו ראש העיר אריה טל וגזבר העירייה הרצל רגב. לטקס המרשים, הגיעו מאות מתושבי טירת כרמל ובהם אישי ציבור רבים וביניהם ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, כרמל סלע, ממלא מקום ראש העיר, מוריס אסייג וסגני ראש העיר, מיכאל כהן ומוריס בנימין, חברי מועצת העיר טירת כרמל, מנהלי מחלקות בעירייה, מנהלי בתי ספר ואנשי חינוך ועשייה רבים.

ראש העיר אריה טל ברך את תושבי טירת כרמל על ההסכם המרשים עם השלטון המרכזי שהקפיץ את העיר טירת כרמל שנות דור קדימה והודה לשר האוצר משה כחלון וגם לשר השיכון יואב גלנט על העזרה המאסיבית שלהם לקידומה של העיר טירת כרמל עד לרגע שבו תושביה זכו להיות חלק מהסכם שיצעיד אותה ואת תושביה לעידן חדש.

שר האוצר משה כחלון, העלה על נס את תרומתו של ראש העיר אריה טל לפיתוחה של העיר טירת כרמל והודה שללא הלחץ המאסיבי שלו  במשרדי הממשלה לא היינו זוכים לרגע החשוב הזה. בנוסף, הבטיח השר כחלון שבשנים הבאות במסגרת הסכם הגג שנחתם עם עיריית טירת כרמל, ממשלת ישראל תשקיע כמיליארד שקל בפיתוח והרחבת הכבישים שמובילים לטירת כרמל ובמעטפת של העיר כאשר מאה מיליון שקל מתוך התקציב של מיליארד השקלים יושקעו בתוך העיר טירת כרמל שתזכה לתוספת של עוד שנים עשר אלף וחמש מאות יחידות דיור, בתי ספר חדשים, גני ילדים, פארקים ומרכזי מסחר. מעבר לזאת, השר כחלון הדגיש את המחויבות שלו לדאוג במסגרת ההסכם שנחתם לתושבי השכונות הוותיקות שהם חלק חשוב ובלתי נפרד מהעיר טירת כרמל.

שר השיכון יואב גלנט, הודה לראש העיר אריה טל והביע את הערכתו לעבודה המבורכת שראש העיר אריה עושה למען העיר טירת כרמל.


יובל חלבייה, היו"ר המוכשר של מועצת הנוער המקומית ואחד ממנהיגי העתיד של טירת כרמל, הודה בנאומו לראש העיר אריה טל על שילובם של בני הנוער בטירת כרמל בתכנון העתיד של העיר והביע את שביעות רצונו מהחתימה על הסכם הגג החשוב לעתידה ההתפתחותי של טירת כרמל שישפיע ללא ספק על עתידם של בני הנוער של היום שהם בעלי המשפחות של מחר.

בסוף הטקס חתמו נציגי הממשלה ונציגי הציבור בטירת כרמל על הסכם הגג החשוב.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?