עיריית טירת כרמל השתתפה בתרגיל הארצי 'עמידה איתנה' שבדק את מוכנות העורף לשעת חירום. מאת: אלי אבוחצרה

במסגרת התרגיל הארצי שערך פיקוד העורף בכל מדינת ישראל, נבדקה גם המוכנות של מערכות החירום בעיריית טירת כרמל. את התרגיל בטירת כרמל, הוביל ראש העיר אריה טל, שמשמש כיו"ר ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) של טירת כרמל.
צילום: יח"צ
במהלך התרגיל שהחל בשעות הבוקר של יום שלישי (20/09) והגיע לשיא עם הישמע האזעקה בשעה 11:05 בבוקר, נערך תרחיש שבו לאחר שלושה ימים של לחימה, העיר טירת כרמל חווה ארבעים אירועי פגיעה שהקשים בהם מתרחשים במגדל המגורים 'מגדל הים' ובבניין המרכזי של קופת חולים.

הצוותים המקצועיים של עיריית טירת כרמל, בחנו במהלך התרגיל את היכולת שלהם להתמודד עם פינוי מהיר ובטוח של נפגעים וקשישים חסרי יכולת למרכזי הפינוי וההצלה בביה"ס 'דגניה' ו'זבולון המר' שמיועדים לקלוט בשעת חירום כאלף ומאתיים מפונים. במקביל, תרגלו הכוחות גם את מערך התקשורת עם תושבי העיר במהלך ימי הלחימה הקשים. עובדי מחלקת ההנדסה של העירייה בראשותו של מהנדס העיר, בוריס טיקמן, תרגלו ובחנו את המוכנות שלהם להתמודד עם מערכות ביוב ומים שיפגעו ויקרסו מהטילים ובמקביל תרגלו אנשי המקצוע במחלקה את ההתמודדות שמצפה להם בשעת חירום לספק מים לתושבי העיר עם מיכלי מים ענקיים עד לתיקון התקלות.

מערך המוקדנים במוקד העירוני של העירייה שאמור להתמודד עם פניות לעזרה מצד התושבים המבוהלים בימי הלחימה הקשים, נעזר בכלים וההכשרה שהוענקו לו כדי לתרגל ולבחון את יכולותיו בהרגעת ציבור הפונים לעזרתו וזאת בתיאום עם הלשכה לשירותים חברתיים בעיר בניהולה של איתנה שר שלום, שבחנה במהלך התרגיל בנוסף גם את המוכנות של הגורמים המקצועיים במחלקה שאמונים על הטיפול הנפשי/הרגעתי של ציבור המפונים למרכזי הפינוי.

מערכת החינוך בטירת כרמל, על מוסדותיה השונים שאותה מוביל מנהל המחלקה, שלומי דהן, בחנה במהלך התרגיל את מוכנותם של התלמידים להתפנות למרחבים המוגנים במוסד החינוכי שבו הם לומדים ברגע הישמע האזעקה. בשעה 19:05 הושמעה אזעקה שנייה ולאחריה נבדקה מוכנות התושבים לפינוי בשעת לילה.


בסיכום התרגיל, שאותו ליוו קצינים וקצינות של פיקוד העורף בפיקודו של מפקד הנפה, אל"מ איתן לייפר, הביע ראש העיר אריה טל את שביעות רצונו מרמת הביצוע של הגורמים המקצועיים בעירייה ומהמוכנות של מערכות החירום בטירת כרמל, ליום פקודה. מפקד הנפה אל"מ איתן לייפר, אמר בסיכום התרגיל שהוא הופתע מהנחישות והרצינות שהפגין ראש העיר אריה טל ואיתו כל הגורמים המקצועיים בטירת כרמל להצלחת התרגיל החשוב, מה שמעיד על רמת האכפתיות הגדולה שיש לראש העיר ולגורמים המקצועיים לביטחונם של תושבי העיר. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?