טירת כרמל התייחדה עם זכר הנרצחים בשואה הנאצית. מאת: אלי אבוחצרה

בטקס צנוע ומכובד, בהשתתפותם של מאות מתושבי העיר ובהם ניצולי שואה ובני משפחותיהם, אורחים רמי מעלה מהעיר התאומה 'מונהיים' שבגרמניה ובראשם ראש עיריית מונהיים, דניאל צימרמן, בני נוער, מנהלי מחלקות בעירייה ואישי ציבור בכירים וביניהם ראש העיר אריה טל ואשתו בתיה, סגנים וחברי מועצה, התייחדה העיר טירת כרמל בערב יום ראשון (23/04) עם זכרם של ששת מיליוני היהודים שנרצחו בשואה הנאצית.
צילום: יח"צ
את טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה של שנת תשע"ז שנערך באולם 'אשכול פיס', הנחה איש החינוך הוותיק, אלי פדידה. הטקס נפתח בעמידה של הקהל לזכרם של הנספים בשואה ובתפילת 'יזכור' שאותה קרא המנחה אלי פדידה. לאחר מכן, ביצעו חברי תזמורת הנוער וחברי להקת 'קול הלב' קטעי מוזיקה וקטעי שירה לזכרם של הנספים בשואה וביניהם הוקראו יומנים של נערים ונערות יהודים שנספו בשואה.
צילום: יח"צ
בדברים שנשא בטקס ראש העיר אריה טל, הוא הביע את הערכתו על השתתפותם של חברי המשלחת הגרמנית בטקס לזכרם של הנספים בשואה הנאצית והוסיף: "שבעים ושתיים שנים לאחר השואה הנוראית שחווה העם היהודי, מוטלות עלינו בני הדור השני והשלישי שעדיין יכולים לשמוע עדויות חיות של הניצולים מהזוועה הנאצית שלוש חובות, הראשונה בהן היא החובה להבטיח חיים טובים ונוחים לניצולים, החובה השנייה היא ליצור במדינת ישראל חברה שבה יש כבוד הדדי והחובה השלישית היא שמירה על ערך חיי האדם ולא משנה מה מוצאו".
צילום: יח"צ
לקראת סוף הטקס, הקריא המנחה אלי פדידה את תפילת 'אל מלא רחמים' ובהמשך קרא 'קדיש' על הנספים. בסוף הטקס שרו כולם את שירת התקווה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?