טירת כרמל מתייחדת עם זכרם של הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה. מאת: אלי אבוחצרה

בערב יום ראשון (30/04), תתייחד העיר טירת כרמל עם זכרם של של עשרות אלפי הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה ובתוכם גם שמונים וחמישה נופלים מטירת כרמל, בטקס זיכרון שייערך בשעה 20:00 ברחבת האנדרטה שמול בניין העירייה.
 
צילום: אלי אבוחצרה
בשעה 20:00, תושמע צפירה בת שתי דקות לזכרם של הנופלים ולאחריה יורדו הדגלים לחצי התורן. בטקס, שאותו ינחה דני כץ, ישתתפו נציגי המשפחות השכולות, ראש העיר אריה טל, הרב ברוך טולדנו, אישי ציבור ובהם סגנים וחברי מועצה, מנהלי מחלקות ונציגי צה"ל.

הטקס, שהופק ע"י מנהל התרבות העירוני, קובי הזז, ייפתח בקריאה של פרקי תהילים מפיו של מנהל בית העלמין לשעבר, ברוך אביטל. לאחר מכן ראש העיר והרב ברוך טולדנו יישאו דברים לזכרם של הנופלים. לזכרם של שמונים וחמישה הנופלים מטירת כרמל, יוקראו שמותיהם לקהל ולאחר מכן יושמעו קטעי נגינה של תלמידי הקונסרבטוריון המקומי בניצוחו של אלכס פרידמן וקטעי שירה של להקת 'קול המוסיקה' בניצוחו של עידן שרון. הקהל מתבקש להגיע בשעה 19:45 ולהתיישב בכיסאות שמיועדים לציבור הרחב ושממוקמים בצד המערבי של הטקס.


ברחבת העצרת, הוקם אוהל יזכור שבו הקהל יוכל להתייחד עם זכרם וסיפורם של 85 בני טירת כרמל שנפלו במערכות ישראל. בתום עצרת הזיכרון, הקהל מוזמן לערב שירי נופלים בגן ברזאני שאותו הפיקו בני הנוער מקומיים בשיתוף עם מחלקת הנוער.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?