מרכז משלים למשפחה נפתח בטירת כרמל. מאת: אלי אבוחצרה

במפגש חגיגי ורב משתתפים שנערך ביום שלישי (02/01)במעמד ראש העיר אריה טל, נפגשו הורים לילדים בעלי מוגבלות עם נציגי הרשויות המטפלות ובהן עובדי ומנהלי המחלקה לשירותים חברתיים בטירת כרמל, מפקחים של משרד הרווחה, נציגי ג'וינט אשלים, נציגי מערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית בעיר, נציגי המוסד לביטוח לאומי, נציגי קופות החולים כללית ומכבי ונציגי עמותות וזאת על מנת לשלב כוחות בפעילות המרכז החדש שנפתח בטירת כרמל עבור משפחות שמגדלות ילד עם צרכים מיוחדים שיקרא בשם 'מרכז משלים למשפחה.
צילום: יח"צ
איתנה שר שלום, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים בטירת כרמל, פתחה את האירוע בדברי ברכה מרגשים לכל העוסקים בתחום הטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. ראש העיר אריה טל שהיה אורח הכבוד באירוע, ברך את הגורמים המקצועיים על הקמת המרכז החדש והודה להם על התגייסותם ופועלם לקידום איכות החיים והחוסן של משפחות בטירת כרמל שבהן יש ילד עם צרכים מיוחדים.

בהמשך, הציגו נציגי המערכות השונות ובהם לימור מרקמן גפן, ראש צוות שיקום במחלקה לשירותים חברתיים, שלומי דהן, מנהל המחלקה לחינוך בעיר ויפעת הרמן, מנהלת תחום גמלאות בכירה במוסד לביטוח לאומי חיפה, נתונים על משפחות בטירת כרמל שבהן יש ילדים עם צרכים מיוחדים ואת השירותים המגוונים שמקבלות בעיר אותן המשפחות. בהמשך העלו הנציגים רעיונות לפרויקטים משותפים ותואמה פגישת המשך למעקב אחר הביצוע ותכנון המשך.

המרכז למשפחה בטירת כרמל, קם מתוך תפיסה שהמשפחה היא המפתח להצלחתו של ילד עם צרכים המיוחדים והיא המסגרת שממנה צומחים אנשים ובונים את חייהם. מאחר והמשפחה כולה מושפעת מכך שיש בן משפחה עם צרכים מיוחדים, הרי שהדרך לסייע לילד ולקרוביו עוברת דרך המשפחה. מטרת המרכז למשפחה, היא לשפר את איכות חיי המשפחה-ההורים, האחים והסבים. יצירת שיתוף פעולה בין הגורמים הפורמליים והבלתי פורמליים, תאפשר לתת להורים מידע מלא על השירותים הקיימים במערכת ותמנף את הכוחות הקיימים בעיר לטובת מענים יצירתיים שישלימו את הקיים.

בשל כך, בימים אלה יוצרת העו"ס ענבל קובליו, קשר ראשוני עם הורים מטירת כרמל, שמגדלים ילד/ה עם צרכים מיוחדים כדי לעניין אותם במרכז החדש שבמסגרת הפעילות בו יתקיימו ערבי מידע וזכויות, הרצאות, סדנאות וקבוצות תמיכה, פעילויות העשרה והפגה, אירועים ופעילויות שיא לכל המשפחה.

מטרה נוספת שהמרכז שם כנר לרגליו, מצויה בחובה להביא לשינוי בעמדות התושבים כלפי בוגרים וצעירים עם מוגבלות. היכרות וחוויה משותפת יכולים ליצור הזדמנות שכזו. הניסיון הראשון של שיתוף פעולה כזה שמקדמים במרכז החדש יתקיים בין חניכי האקדמיה לכדורגל שתשתלב עם קבוצת כדורגל שבה ישחקו ילדים מיוחדים. ההרשמה לפרויקט החשוב מתקיימת בימים אלה ממש. בנוסף,  מתגבש בימים אלה שיתוף פעולה עם שרון שפיר, מרכזת שירותים פרה רפואיים במרכז הפעו"ט בטירת כרמל וקבוצת מתנדבים שתלווה את פעילות המרכז במהלך השנה.

מרכז משלים למשפחה הינו שירות אוניברסאלי לכלל המשפחות בעיר שיש להן ילד עם צרכים מיוחדים ואין צורך להיות מוכר או לפתוח תיק במחלקה לשירותים חברתיים. המרכז נותן שירות למשפחות שבהן ילדים מגיל לידה ועד גיל 25. ביום שני כ"ח טבת, 15.01.18 יתקיים ערב זכויות ומידע למשפחות שבהן ילד עם צרכים מיוחדים. בערב זה יגיעו נציגי המוסד לביטוח לאומי למרכז למשפחה ויתנו מידע בנושאים שחשובים למשפחות. נציגי המחלקה לשירותים חברתיים ומערכת החינוך יתנו מידע על שירותים עירוניים ויינתן זמן ליעוץ ושאלות מול כל נציג לפי נושא. ערב הזכויות והמידע, יתקיים במעמד ראש העיר אריה טל במרכז משלים למשפחה שנמצא ברח' גיורא יוספטל 3(בניין הספריה הישנה). התכנסות וכיבוד קל בשעה 17:30. תחילת הרצאה בשעה  18:00 הכניסה חופשית. פעילות לילדים תתקיים בחדר סמוך-  מותנה בהרשמה מראש.

אנו מזמינים אתכם להכיר אותנו בטלפון 04-8573232.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?